In het rechter voorspatbod van mijn XM staat een nummer:
VF7Y4NZ0000NZ5847. Kan je aan de hand van adat nummer uitzoeken hoe oud de auto is?
Dat zou ik graag weten.
Re: chassisnummer of carrosienummer
leo greiner schreef:In het rechter voorspatbod van mijn XM staat een nummer:
VF7Y4NZ0000NZ5847. Kan je aan de hand van adat nummer uitzoeken hoe oud de auto is?
Dat zou ik graag weten.
Check het organisatienummer. Waar het staat bij een XM weet ik niet, maar dat bepaallt op de week nauwkeurig de productiedatum. Bij de BX staat het in de linkerdeurstijl (in de buurt van de sticker met de bandenspannings)
Bij de XM ook als ik me niet vergis
Organummer staat inderdaad in de linkerdeurstijl.
Wat wel heel leuk is om te doen is je chassisnummer even bij een Citroëndealer in de computer laten gooien. Krijg je dus tot op ‘t laatste boutje te zien wat er origineel aan jouw wagen heeft gezeten, voor welk land ze is gebouwd… Alles, alles over je auto.
carrosserie of chassisnummer
ik heb gekeken. Er staat geen nummer. Er is alleen een nummer dat, denk ik, een laknummer is. Wie weet er meer?
Re: carrosserie of chassisnummer
leo greiner schreef:ik heb gekeken. Er staat geen nummer. Er is alleen een nummer dat, denk ik, een laknummer is. Wie weet er meer?
Organisatienr. is 4 cijferig. Keurcodes bevatten meestal letters (zoals bijv. AC536 bij oudere Citroens of ERTcr zoals bij mijn eigen BX). Het organisatienr. is in feite het aantal weken gerekend vanaf een zeker moment. Als je zoekt op google op organisatienummer en Citroen kom je ongetwijfeld wel ergens een cacculator tegen waarmee je het nr. zou kunnen uitrekenen als je de productiedatum weet.
carrosserie of chassisnummer
In de deurpost staat met een soort gele verf: CJ 7001. Dat kan toch geen fabricage nummer zijn?
Wel:
CJ is de code van de fabriek in Rennes la Janais
7001 is de datum: 9 januari 1996.
rb schreef:Wel:
CJ is de code van de fabriek in Rennes la Janais
7001 is de datum: 9 januari 1996.
Oei, da’s snel…
In Excel kun je het zo doen.
Zet in een veld (vb. hier B3) het nummer. Dan is de datum die erbij hoort uit te rekenen met deze formule.
=DATE(1976 ; 11 ; 8 ) + B3
chassis nummer
mijne heren,
mijn bewondering is groot. Waarom nu het zoeken naar de juiste datum.
Ik heb een XM gekocht die eerst in Duitsland heeft gereden. Hij is in 2001 naar Nederland gekomen. De auto heeft een interieur dat, volgens een kenner, ergens in 1997 voor het eerst gemonteerd werd. Je kunt je dus voorstellen dat ik het vreemd vond dat ik een auto kocht met een te nieuw interieur. Toen ik een kopie van het instructieboekje vroeg bij Citroen kreeg ik dan ook het oude type. Als jullie het begrijpen, hou ik me aanbevolen.
Dashwissel vond toch plaats in de zomer van 1994 met de modelopwaardering (fase1 -> fase 2)?
Ik zou niet weten wat er nog aan het dashboard is gewijzigd nadien.
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
De VSX kreeg vanaf modeljaar 97 of 98 een andere bekleding
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
chassisnummer
Het is een dashbord met ‘tip’toetsen. Het toeval was dat toen ik bij mijn informant kwam er daar net een XM 1997 stond. Die had een ouder dashboard dan de mijne, dat gold ook van de bekleding. Daarom denk ik: zou de duitse markt andere eisen stellen? Dat is tenslotte een grote markt.
Totaal aantal Berichten: 15704
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ik las eerst ‘corrosienummer’, maar dat is er ws meestal uitgeroest…