Totaal aantal Berichten: 154
Geregistreerd: 09-02-2010
- CX CXA 25 GTi Turbo 2
- Xantia 1.8I 16V
- C6 (2005-2012) benzine
Nog zomertijd???
johanBB schreef:
Heb ook last gehad van benzinelucht rond de auto na een tankbeurt. Er hingen zelfs druppels onder aan de tank en op de grond.
Heb enige tijd niet meer vol getankt, tenzij gevolgd door een lange rit zoals tijdens vakantie.
Ik heb al twee jaar precies hetzelfde en gebruik dezelfde oplossing: gewoon tot 40 liter tanken tenzij je hem direct weer leegrijdt. Dat werkt tot nu toe goed maar ik zal ook eens onder de achterbank gaan kijken…
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
par eXeMple! schreef:Mooie plek, zoiets zou ik ook wel willen…
Maar houdt dat in dat je er van de winter niet mee gaat rijden?
In de winter laat ik de CX toch wel vaker staan, vooral met zout op de weg.
En met TRXen in het nat of nog erger sneeuw is natuurlijk ook niet erg verstandig
Verder is het een prima droge plek. Het nadeel is wel dat er niet gesleuteld mag worden….
De benzine lucht moet ik nog achteraan, op dit moment is de tank vrij leeg dus ruik je niets. Pas met een volle tank rook de halve garage er naar, dat moet ik denk ik maar proberen te voorkomen
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik ga de CX voorlopig toch schorsen.
Ik wil de CX nu niet meer aan het zout bloodstellen, en dat is met de nieuwe plek waar de CX nu staat ook niet nodig
Ik heb de CX 2 weken geleden al gewassen en weggezet na een rit van ruim een uur. Dat lijkt me al een goede basis om weg te zetten.
Waar moet ik nog meer op letten?
Accu los?
——?
Verder zit ik te twijfelen of het nu beter is elke maand even te starten en een klein rondje te rijden (wat binnen net kan)
Voordelen zijn: de banden staan daarna op een andere postitie en de olie wordt weer even door het blok geslingert zodat alles niet uitdroogt.
Maar heeft dat ook nog nadelen zodat je de CX beter 3 maanden kan laten staan?
Het plan is wel na ongeveer 3 maanden weer gewoon te gaan gebruiken na de winter
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Het grote nadeel als je de auto elke maand even laat lopen is dat er vocht in je uitlaat blijft staan waardoor deze lekker gaat roesten, vandaar mede het advies voor het weg zetten een lekker lang stuk te rijden. Je accu wordt elke keer niet helemaal geladen, waardoor deze steeds iets leger wordt. Het beste is om je auto op blokken te zetten maar je banden tot 3 bar oppompen is ook een goede optie om geen vierkante banden te krijgen. Zet ook een aantel vocht vreter in je auto OF laat het raam iets open staan. Accu los en een druppel later monteren, kan je over drie maanden zo weg rijden. Normaal is het advies ook om de auto met volle tank weg te zetten om roestvorming in je tank te voorkomen, in jou geval niet doen met die lekker tank.
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Vochtvreter ligt er al in, dat vergat ik nog te melden.
Op blokken is geen optie…
Als er vocht in de uitlaat komt moet dat toch ergens vandaan komen? De uitlaat is nu droog, tenmiste dat neem ik aan na een rit van een uur
Zou er dan na 5 min draaien direct weer vocht in zitten?
De accu maak ik mij niet zo heel veel zorgen om, als die leeg is dan kan ik hem altijd met startkabels nog starten.
De tank heb je gelijk in, normaal zou ik hem aftanken, nu heb ik dat niet gedaan
Gezien het voor 3 maanden is lijkt me dit ook minder erg als dat we over langdurige stalling praten.
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Arjan Verkade schreef:Op blokken is geen optie….
Daar gaan je trx’en. Stilstand is gewoon achteruitgang!
Overigens kan en wil ik niet begrijpen waarom je in hemelsnaam met een lekke tank of lekkende vulpijp door DURFT te blijven rijden….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Arjan Verkade schreef:Als er vocht in de uitlaat komt moet dat toch ergens vandaan komen?
Bij verbranding komt water vrij. Motor starten = natte uitlaat.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
waterman schreef:Arjan Verkade schreef:Op blokken is geen optie….
Daar gaan je trx’en. Stilstand is gewoon achteruitgang!
Overigens kan en wil ik niet begrijpen waarom je in hemelsnaam met een lekke tank of lekkende vulpijp door DURFT te blijven rijden….
Naar de tank is bij vdL al 2x naar gekeken. Vorig jaar zijn er ook al wat dingen vervangen aan de tank.
Eerder dit jaar ook naar gekeken maar toen niets gevonden.
Als het aan mij ligt had het al gefixt geweest, maar het blijkt niet makkelijk te zijn om het te vinden…
Overigens lekt de tank geen benzine, er ligt nooit een drupel onder. Maar je ruikt het wel bij een volle tank.
Voor de TRX wil ik hem idd regelmatig even verplaatsen
@Ree, thanks voor de uitleg
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Ree schreef:Arjan Verkade schreef:Als er vocht in de uitlaat komt moet dat toch ergens vandaan komen?
Bij verbranding komt water vrij. Motor starten = natte uitlaat.
Klopt. In een hete uitlaat verdampt het water snel, maar als de uitlaat niet goed warm wordt dan blijft het vocht er in zitten.
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gewoon een andere tank laten monteren, alle slangen en vulpijp mee vervangen, nieuwe ring tussen de vlotter en klaar. Lekke benzine slangen, vulpijpen en tanks of afdichtingen moet je niet mee blijven kloten.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 15707
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Wat dacht je van gewoon niet schorsen, dan kun je op een mooie dag toch even die langere rit maken om alles weer even te rouleren
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Als de schorsing er weer af gaat dan ga ik die tank laten nakijken, ik ben het zelf ook zat.
Nu ruik je overigens echt helemaal niets bij de auto, ben er net nog even langs gelopen.
Maar bij gebrek aan tijd heb ik de CX nu even liever stilstaan, dan hoef ik me er ook niet druk meer om te maken.
En 3 maandjes wegenbelasting telt toch ook weer even aan…
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
had je al een nieuwe afdichtring bij de vlotterafdichting gemonteerd ?
en van je accu niet gebruiken wordt ie echt slecht. desnoods thuis aan de druppellader.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 5488
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Koop een setje ouwe banden en zet die eronder, zo worden de goeie banden niet vierkant..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?