33 van de 183
« Eerste  < Vorige 31 32 33 34 35 Volgende >  Laatste »
   
Arjan’s CX 25 GTi Turbo 2
johanBB
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 154
Geregistreerd: 09-02-2010

- CX CXA 25 GTi Turbo 2
- Xantia 1.8I 16V
- C6 (2005-2012) benzine
Gepost: 02 november 2010 12:54 AM
  [ # 481 ]

confused Nog zomertijd??? ohh

lovecitro

Profiel  
 
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 837
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 02 november 2010 11:17 AM
  [ # 482 ]
johanBB schreef:

Heb ook last gehad van benzinelucht rond de auto na een tankbeurt. Er hingen zelfs druppels onder aan de tank en op de grond.
Heb enige tijd niet meer vol getankt, tenzij gevolgd door een lange rit zoals tijdens vakantie.

Ik heb al twee jaar precies hetzelfde en gebruik dezelfde oplossing: gewoon tot 40 liter tanken tenzij je hem direct weer leegrijdt. Dat werkt tot nu toe goed maar ik zal ook eens onder de achterbank gaan kijken…

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 02 november 2010 07:35 PM
  [ # 483 ]
par eXeMple! schreef:

Mooie plek, zoiets zou ik ook wel willen…
Maar houdt dat in dat je er van de winter niet mee gaat rijden?

In de winter laat ik de CX toch wel vaker staan, vooral met zout op de weg.
En met TRXen in het nat of nog erger sneeuw is natuurlijk ook niet erg verstandig Wink

Verder is het een prima droge plek. Het nadeel is wel dat er niet gesleuteld mag worden….

De benzine lucht moet ik nog achteraan, op dit moment is de tank vrij leeg dus ruik je niets. Pas met een volle tank rook de halve garage er naar, dat moet ik denk ik maar proberen te voorkomen Wink

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 20 november 2010 11:11 AM
  [ # 484 ]

Ik ga de CX voorlopig toch schorsen.
Ik wil de CX nu niet meer aan het zout bloodstellen, en dat is met de nieuwe plek waar de CX nu staat ook niet nodig Smile

Ik heb de CX 2 weken geleden al gewassen en weggezet na een rit van ruim een uur. Dat lijkt me al een goede basis om weg te zetten.

Waar moet ik nog meer op letten?

Accu los?
——?

Verder zit ik te twijfelen of het nu beter is elke maand even te starten en een klein rondje te rijden (wat binnen net kan)

Voordelen zijn: de banden staan daarna op een andere postitie en de olie wordt weer even door het blok geslingert zodat alles niet uitdroogt.

Maar heeft dat ook nog nadelen zodat je de CX beter 3 maanden kan laten staan?

Het plan is wel na ongeveer 3 maanden weer gewoon te gaan gebruiken na de winter Wink

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 20 november 2010 12:49 PM
  [ # 485 ]

Het grote nadeel als je de auto elke maand even laat lopen is dat er vocht in je uitlaat blijft staan waardoor deze lekker gaat roesten, vandaar mede het advies voor het weg zetten een lekker lang stuk te rijden. Je accu wordt elke keer niet helemaal geladen, waardoor deze steeds iets leger wordt. Het beste is om je auto op blokken te zetten maar je banden tot 3 bar oppompen is ook een goede optie om geen vierkante banden te krijgen. Zet ook een aantel vocht vreter in je auto OF laat het raam iets open staan. Accu los en een druppel later monteren, kan je over drie maanden zo weg rijden. Normaal is het advies ook om de auto met volle tank weg te zetten om roestvorming in je tank te voorkomen, in jou geval niet doen met die lekker tank.

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 20 november 2010 02:23 PM
  [ # 486 ]

Vochtvreter ligt er al in, dat vergat ik nog te melden.

Op blokken is geen optie…

Als er vocht in de uitlaat komt moet dat toch ergens vandaan komen? De uitlaat is nu droog, tenmiste dat neem ik aan na een rit van een uur Wink
Zou er dan na 5 min draaien direct weer vocht in zitten?

De accu maak ik mij niet zo heel veel zorgen om, als die leeg is dan kan ik hem altijd met startkabels nog starten.

De tank heb je gelijk in, normaal zou ik hem aftanken, nu heb ik dat niet gedaan Wink
Gezien het voor 3 maanden is lijkt me dit ook minder erg als dat we over langdurige stalling praten.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 20 november 2010 02:31 PM
  [ # 487 ]
Arjan Verkade schreef:

Op blokken is geen optie….

Daar gaan je trx’en. Stilstand is gewoon achteruitgang!

Overigens kan en wil ik niet begrijpen waarom je in hemelsnaam met een lekke tank of lekkende vulpijp door DURFT te blijven rijden….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 20 november 2010 02:31 PM
  [ # 488 ]
Arjan Verkade schreef:

Als er vocht in de uitlaat komt moet dat toch ergens vandaan komen?

Bij verbranding komt water vrij. Motor starten = natte uitlaat.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 20 november 2010 02:44 PM
  [ # 489 ]
waterman schreef:
Arjan Verkade schreef:

Op blokken is geen optie….

Daar gaan je trx’en. Stilstand is gewoon achteruitgang!

Overigens kan en wil ik niet begrijpen waarom je in hemelsnaam met een lekke tank of lekkende vulpijp door DURFT te blijven rijden….

Naar de tank is bij vdL al 2x naar gekeken. Vorig jaar zijn er ook al wat dingen vervangen aan de tank.
Eerder dit jaar ook naar gekeken maar toen niets gevonden.
Als het aan mij ligt had het al gefixt geweest, maar het blijkt niet makkelijk te zijn om het te vinden…

Overigens lekt de tank geen benzine, er ligt nooit een drupel onder. Maar je ruikt het wel bij een volle tank.

Voor de TRX wil ik hem idd regelmatig even verplaatsen Wink

@Ree, thanks voor de uitleg Wink

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 20 november 2010 02:46 PM
  [ # 490 ]
Ree schreef:
Arjan Verkade schreef:

Als er vocht in de uitlaat komt moet dat toch ergens vandaan komen?

Bij verbranding komt water vrij. Motor starten = natte uitlaat.

Klopt. In een hete uitlaat verdampt het water snel, maar als de uitlaat niet goed warm wordt dan blijft het vocht er in zitten.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 20 november 2010 02:50 PM
  [ # 491 ]

Gewoon een andere tank laten monteren, alle slangen en vulpijp mee vervangen, nieuwe ring tussen de vlotter en klaar. Lekke benzine slangen, vulpijpen en tanks of afdichtingen moet je niet mee blijven kloten.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 20 november 2010 03:13 PM
  [ # 492 ]

Wat dacht je van gewoon niet schorsen, dan kun je op een mooie dag toch even die langere rit maken om alles weer even te rouleren Very Happy

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 20 november 2010 05:59 PM
  [ # 493 ]

Als de schorsing er weer af gaat dan ga ik die tank laten nakijken, ik ben het zelf ook zat.
Nu ruik je overigens echt helemaal niets bij de auto, ben er net nog even langs gelopen.

Maar bij gebrek aan tijd heb ik de CX nu even liever stilstaan, dan hoef ik me er ook niet druk meer om te maken.
En 3 maandjes wegenbelasting telt toch ook weer even aan… Wink

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 20 november 2010 06:08 PM
  [ # 494 ]

had je al een nieuwe afdichtring bij de vlotterafdichting gemonteerd ?

en van je accu niet gebruiken wordt ie echt slecht. desnoods thuis aan de druppellader.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5488
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 20 november 2010 06:47 PM
  [ # 495 ]

Koop een setje ouwe banden en zet die eronder, zo worden de goeie banden niet vierkant..

Profiel  
 
 
33 van de 183
« Eerste  < Vorige 31 32 33 34 35 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook