2 van de 2
 < Vorige 1 2

Ik heb een AX gekocht !
René de Winter
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 215

Gepost: 09 november 2010 08:54 PM
  [ # 16 ]

Zoals beloofd een foto van mijn AXje.

C1 Ambiance 2006

Profiel  

René de Winter
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 215

Gepost: 15 november 2010 09:31 PM
  [ # 17 ]

Ik heb de AX inmiddels voor de eerste keer gepoetst en daar knapte hij erg van op!
Heb er een nieuw luchtfilter ingezet, omdat het oude filter er al een paar jaartjes inzat. Olie en filer liggen klaar om binnenkort te doen. Koelvloeistof even laten bekijken op anti-vries en anders nieuwe erin.

Het zonnedakje lekte volgens de vorige eigenaar en daarom had hij het professorisch dichtgekit en afgeplakt met ducktape….
Vandaag heb ik de tape en het kit eraf gehaald.

Zijn er nog nieuwe rubbers voor zo’n dakje te koop? Kan ik het oude rubber er uit halen zonder dat het scheurt? Er zit een aluminium randje aan de binnenkant met parkers. Ik denk dat het dakje hiermee vastzit. Als ik het oude rubber er eventueel uit heb kan ik dit dan terugmonteren en van te voren kitten? Zal ik het met ammoniak ontvetten?

Iemand?

C1 Ambiance 2006

Profiel  

Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2864

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 16 november 2010 01:40 PM
  [ # 18 ]

Op al je vragen: oui!
Met beleid de parkertjes uit het alu frame draaien (soms breken ze af) en het alu frame verwijderen.
Het rubberen randje losnemen van de sponning en eventueel het raam verwijderen.
Afhankelijk van merk en uitvoering van het dakraam óf sloop of dealer voor een nieuw rubber.
Vaak is dat niet eens nodig: kijk waar het lekt en wat de oorzaak daarvan is, het rubber is meestal gewoon heel.
Ontvetten, rubber monteren (eventueel met wat kit) en frame weer vastzetten.

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  

lindap89
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6

- AX 1.1 TGE E2
Gepost: 20 november 2010 10:46 PM
  [ # 19 ]

Mijn AXje stuurt helemaal niet zwaar; kan aan bandenmaat liggen natuurlijk (ikzelf heb 145/70 R13) en aan uitlijnen. Mijne heb ik uit laten lijnen want hij trok heel erg naar rechts. Scheelt echt enorm in sturen!

Citroën Very Happy!

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook