8 van de 11
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
   
Nelis Infra en de Roestende Rooie
siemenazu
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 19-05-2006

- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
Gepost: 21 november 2010 01:22 PM
  [ # 106 ]

zonde heb zelf ook nog getwijfeld om achter deze cx te gaan maar ja hij was dus goedkoop en nu weet ik waarom Very Happy

azu 1973          
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963  
Cx 20re            
berlingo
dyane4

Profiel  
 
Tjerk
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008

- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gepost: 21 november 2010 01:37 PM
  [ # 107 ]

Jammer zeg, dat zo’n mooie CX zo rot is! Succes met het zoeken naar eentje die wel goed is Smile

C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV

Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 21 november 2010 01:37 PM
  [ # 108 ]

Mooi verhaal. Geen happy end helaas. Of toch wel ? Niels was er ooit van overtuigd, dat een hoogdaks prestige nodig zou zijn om zijn niet onaanzienlijke lengte te proppen in een CX. Het valt mee kennelijk. Een berline past blijkbaar ook qua beenruimte en hoogte. En dat is een happy end op zich. De markt is zo bijzonder veel groter voor Niels. Het gaat goedkomen. Ik weet er nog één ergens in Frankrijk, geen roestende rooie, maar een gave groene tongue wink http://www.leboncoin.fr/voitures/88711836.htm?ca=7_s Ik heb foto’s en de prijs is per mail al ‘ns op 2,5 k gezet.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Kornstra
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1156
Geregistreerd: 28-01-2007

- C5 2.0 16v Comfort
Gepost: 21 november 2010 01:56 PM
  [ # 109 ]

En toch,als ik erover nadenk;het meeste werk zit bij deze auto aan het chassis….;gewapend met een zandstraalpistool de langsliggers en subframe’s eens rustig bewerken. Aan de langsliggers zal hier en daar wat laswerk zitten,echte gaten heb ik niet gezien,de roest knabbelde vooral aan de zijkanten van de “ski’s”. Het subframe voor was in principe goed op de aanhechting naar de langsligger na,achter heb ik niks kunnen ontdekken.

Het eigenlijk best een leuk project als je een brug ter beschikking hebt om aan het chassis te werken,want dit gaat niet liggend onder de auto. En je moet het allemaal wel zelf kunnen,want het is behoorlijk arbeidsintensief.

Leuk om op deze manier in contact te komen met forumleden en (CX) DR.Theo.

Met z’n vieren in je Eendje.

Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 21 november 2010 02:21 PM
  [ # 110 ]

Ach, dat vind ik ook de meerwaarde van zo’n inspectie project. Want als ik de auto had bekeken zonder kenner, óók van onder, had ik gezegd: ziet er prima uit! Roest is ook iets wat je moet leren herkennen. Ik heb daar echt een college gehad over wat gewoon slechte plekken zijn, die ook ontzettend moeilijk zijn om te restaureren. Om het goed te doen, zou de hele koets van het chassis af moeten. Nou, ga er maar aan staan op die manier! Overigens zaten die ‘gaten’ er ook niet echt, maar vooral in de aanhechting met de subframe borrelde het nogal. En niet een beetje, op alle 4 de punten! Dus tsja…

In ieder geval, ik treur geen moment! We komen steeds een stapje verder Wink

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 21 november 2010 02:23 PM
  [ # 111 ]

Je kan em ook gewoon kopen, oplappen voor de apk en gewoon lekker 1 of 2 jaar lang helemaal afrijden.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 21 november 2010 02:29 PM
  [ # 112 ]

Tis de vraag wat goedkoper is, een goeie vinden of deze oplappen tot apk-niveau. Gisteren hoorde ik nog het verhaal van de auto van Piet. Voor gewoon gaan rijden was dat goedkoper en beter geweest denk ik.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Gepost: 21 november 2010 02:57 PM
  [ # 113 ]

Hè echt jammer voor je Niels!
maar zoals je zegt: wel weer veel geleerd!
Zie je nu, alleen op een brug is dit soort dingen goed te bekijken en in te schatten. Tof van meneer Boots dat hij je daarmee wilde helpen!

Toevallig heb ik gisteren nog een set puntgave langsliggers losgefreesd van een sloopwagen, maar louter daarmee kom je er in dit geval helaas niet.  Wink

Niels, er zijn nog zat leuke CX’en te koop en dit is geen exemplaar waar de mensen vermoedelijk veel geld in gaan steken, dus waarschijnlijk zal ze toch eindigen als ‘sloper’.

Dus Spelende Vrouw wat heb je nu o.a. geleerd of bevestigd gezien:
1.) Stilstand = zware achteruitgang, dus;
2.) aan een (lage) kilometerstand moet je vrij weinig aandacht hechten bij aanschaf van een oude auto.
3.) Altijd een of meerdere experts meenemen
3.) Nooit reeds voor de aankoop te emotioneel aan een auto hechten

Je hebt kortom de juiste weg bewandeld en naar mijn mening de juiste keuze gemaakt.
‘t Blijft jammer, maar… op naar de volgende!  Wink


NB: @waterman: wordt dat goedgekeurd dan, als er roest aan het subframe is? Want zo’n hoesje is nie moeilijk nie, maar Niels kan zelf niet lassen, dus daar gaat dan toch weer geld inzitten.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 21 november 2010 02:58 PM
  [ # 114 ]

De APK regels zijn wat roest betreft niet zo héél erg streng. Er mag best veel weg zijn voor er terecht wordt afgekeurd. Vele keurmeesters willen echter niet op “het randje lopen” en keuren eigenlijk te snel af op roest.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 21 november 2010 03:03 PM
  [ # 115 ]

Ja, dat laatste is een feit. De meeste zien een “ouwe bak” en in hun hoofd is ‘ie dan al half afgekeurd. Daarna moet de auto het tegendeel bewijzen, in plaats van andersom.

Daarom ga ik tegenwoordig naar een keurmeester die zelf Britse klassiekers rijdt, dus die schrikt niet zo snel!  Laughing

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1250
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 21 november 2010 03:31 PM
  [ # 116 ]

Gaan we nu lullig doen over Britse klassiekers?  Wink

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 21 november 2010 03:38 PM
  [ # 117 ]

Niet lulliger dan over de Franse roestbakken toch question  Laughing Allez, weer terug bij Niels z’n queeste, het handigst is volgens mij een auto met zo min mogelijk werk te kopen en dat zo goedkoop mogelijk. Soms komt dat voorbij, zeker als je niet je je niet richt op je favoriete, maar slechts op één om mee te rijden. En dan moet je toeslaan !

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Tinfoil
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1282
Geregistreerd: 09-02-2008

Gepost: 21 november 2010 03:52 PM
  [ # 118 ]
Robin Visser schreef:

Ik weet er nog één ergens in Frankrijk, geen roestende rooie, maar een gave groene tongue wink http://www.leboncoin.fr/voitures/88711836.htm?ca=7_s Ik heb foto’s en de prijs is per mail al ‘ns op 2,5 k gezet.

‘t blijft kriebelen hè, Robin ...
Ik moet zeggen: als ik het me kon permitteren er een tweede CX bij te kopen ...

ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

Profiel  
 
jmmj
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 08-11-2007

- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Gepost: 21 november 2010 04:04 PM
  [ # 119 ]

Overigens nog een vraagje aan de échte CX-gamma kenners en brochure-rondsnuffelaars, of aan mensen die een CX Reflex of CX 20 hebben uit de periode 1981-1985: hoe zit dat nu precies met de overgang van de ene aanduiding naar de andere? Volgens gegevens op de CX Clubwebsite of op http://www.drtheo.nl heette het basismodel in modeljaren 1980, 81 en 82 nog ‘CX Reflex’ en was deze aanduiding met ingang van modeljaar 1983 verdwenen, en heette de instapper in modeljaren 1983, 84 en 85 gewoon ‘CX 20’. De auto die we gisteren hebben bekeken is van augustus 1983, op het randje van modeljaar 83 en 84 dus, en achterop staat dan ook ‘CX 20’ te lezen. Ook de RDW-benaming is CX 20. Maar op het dashboard, naast de brandstofaanduiding achter een van de glaasjes, staat trots het woord ‘Reflex’ te lezen! Ik heb er helaas geen foto van gemaakt maar het was identiek aan deze:

Nu zou het natuurlijk kunnen dat dit exemplaar een andere lunule opgeschroefd heeft gekregen maar ik denk eerder dat Citroen gewoon nog ‘oude’ dashboards overhad en deze heeft opgebruikt. Zijn er eigenaren van een CX 20 die ook ‘Reflex’ op het dashboard hebben staan (en zo niet, wat staat er dan op deze plek?), of mensen die hier meer over kunnen vertellen? Ik geef toe, er zijn belangrijker zaken op de wereld maar dit intrigeert me!

Profiel  
 
Kornstra
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1156
Geregistreerd: 28-01-2007

- C5 2.0 16v Comfort
Gepost: 21 november 2010 04:04 PM
  [ # 120 ]
waterman schreef:

Je kan em ook gewoon kopen, oplappen voor de apk en gewoon lekker 1 of 2 jaar lang helemaal afrijden.

Inderdaad,de ergste roest verwijderen,dan een laag of 3 undercoating eronder spuiten en karren maar.

Met z’n vieren in je Eendje.

Profiel  
 
 
8 van de 11
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook