Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Nelis Infra schreef:
Waarom via Millau?
Leuk bruggetje, daar niet van, maar over de A10 via Bordeaux is het nog maar 14 uur en 11 minuten
jmmj schreef:
Nu zou het natuurlijk kunnen dat dit exemplaar een andere lunule opgeschroefd heeft gekregen maar ik denk eerder dat Citroen gewoon nog ‘oude’ dashboards overhad en deze heeft opgebruikt. Zijn er eigenaren van een CX 20 die ook ‘Reflex’ op het dashboard hebben staan (en zo niet, wat staat er dan op deze plek?), of mensen die hier meer over kunnen vertellen? Ik geef toe, er zijn belangrijker zaken op de wereld maar dit intrigeert me!
Ik ben in het bezit van een tot afgelopen vrijdag rijdende cx20 uit 1982 (zal hier binnenkort een draadje voor oprichten). Deze cx20 is van november 1982 en heeft de zwarte tollen en gele cijfers en de reflex aanduiding naast de benzinemeter. Tevens bezit ik een donorauto een cx20 uit 1984. Deze heeft volgens mij op de plaats naast de benzinemeter de letters CX onder elkaar staan. Ik zal even op zoek gaan naar een foto.
@Nelis Infra jammer dat dit niets wordt, maar wel interessant om je zoektocht te volgen. Sucses met je verdere zoektocht.
citroen: citroen loos ex cx20 1982, ex cx20 1984
bijna citroen: Matra Bagheera X 1979, Matra Bagheera S 1978 (donor)
niet citroen: audi TT 1999, Nissan Mikra 1988
Ree schreef:Robin Visser schreef:Beetje laagliegen. Indien na 9 december ga ik mee.
Niels, als jij niet gaat, dan ga ik.
Okay, zelfde voorwaarden. Tinga blijft goedkoper De lol van zo’n kar ophalen, da’s niet in Tinga-prijs uit te drukken.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Ree schreef:Robin Visser schreef:Beetje laagliegen. Indien na 9 december ga ik mee.
Niels, als jij niet gaat, dan ga ik.
Okay, zelfde voorwaarden. Tinga blijft goedkoper De lol van zo’n kar ophalen, da’s niet in Tinga-prijs uit te drukken.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Totaal aantal Berichten: 5165
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Nee man, ik zit net zo hard op nog een CX te wachten als jij. Maar ik zou het wel weten als ik op zoek was…
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi

Totaal aantal Berichten: 1481
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Jammer dat deze rode CX niks was. Als ik de te koop topic lees komen er zo nu en dan zeer leuke cxen voorbij en voor niet al teveel geld moet je al een redelijk exemplaar kunnen vinden. Zelf heb ik mijn break uit 1980 begin oktober gekocht voor niet al teveel en naar volle tevredenheid (absoluut een impuls aankoop). De auto is zeer hard maar plaatwerk is niet geweldig. Heb in 6 weken al wel 1000 euro aan onderhoud uitgegeven maar daar kom ik later deze week in mijn eigen topic verder op terug. Ik weet niet hoe jij je cx wil gaan gebruiken maar een technische goede en harde wagen waarvan je wat onderhoud geschiedenis kent is de meest veilige optie.
Mocht je naar zuid Frankrijk willen gaan meld ik mij zeker aan om ook mee te gaan! Via de A10 is absoluut de snelste route, vaak zelf gereden. In een BX diesel van Delft naar Porto (Portugal) in mijn eentje ooit in 17 uur gedaan (2050 km).
Heel veel sterkte met je zoektocht en blijf je topic volgen
groeten Maarten
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Wat jammer Nelis… en se zag er op de foto nog wel zo leuk uit
Tja je kent mijn dame, gekocht voor een hele nette prijs, koets die inderdaad sowieso werk nodig had (ook voor ik er en slagboombehuizing mee probeerde te vermoorden) maar technisch op een enkel dingetje na gewoon keihard, ze bestaan zeker, zelfs hier in Nederland
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela