in een break zit ook nooit een luik. bij 2e serie berlines zit een kunststof dop in de kofferbakbodem.
CX GTi Turbo 2 - All Black

Totaal aantal Berichten: 299
- CX 22RS brk "Jacky Brown"
- Jumpy 2.0HDI
- Xantia 2.0 16V
Wat betreft het water, ik ben er nu zeker 1,5 jaaaar mee bezig!!!!!!!!
-nieuwe rubbers
-achterste zijruiten
-portier verhangen (en daarna bijna mezelf)
Er blijft water binnen komen.
Nu sprak ik vorige week iemand die hetzelfde probleem heeft gehad, gehad? ja, gewoon even de parkers waar de deur bekleding aan de onderzijde mee vast zit aftapen!
Het lijkt een goed verhaal, het water komt idd ongeveer op die plek binnen. Er schijnen af fabriek plakkertjes te zitten over de kunststof busjes waar de parkers ingaan.
Ik ben er nog niet aan toe gekomen, maar het lijkt me het proberen waard.

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Ik probeer even met je mee te denken: parkers waarmee de onderzijde van de deurbekleding vast zit?
Ik weet dat er vaak parkers gebruikt worden om de deurpanelen mee vast te zetten, maar die zijn dan niet af fabriek. Die zitten daar omdat de panelen krom zijn.
En als het schroeven of boutjes zijn die in kunststof busjes gaan, dan zijn het geen parkers. Parkers zijn zelftappers die in een gaatje in het staal worden gedraaid.
Het lijkt me ook onwaarschijnlijk dat liters water via parkers of boutjes naar binnen komt.
Maar leg eerst eens wat duidelijker uit om welke schroeven het gaat.
Edit: ik zie dat jij in een serie 2 break rijdt. Rusty heeft een serie 1.
Het zou goed kunnen dat een serie 2 wel schroeven aan de onderkant van de deurbekleding heeft. Maar dan nog: komt daar zo veel water naar binnen?
Dit zelfde verhaal heb ik 2 weken gelden gehoord bij het CX club magazijn.
Ik heb ook geprobeerd er een voorstelling van te maken maar ik kreeg er echter nog even geen vinger achter.
Het ging idd.geval over de parkers waarmee het onderste gedeelte van de deurpaneel(serie2)aan de deur vastgeschroefd zitten.
Maar als dit waar zo wezen dat zou het beteken dat het deurpaneel ook nat zo moeten wezen toch….momenteel heb ik nog even mijn twijfels

Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
De basis bevestiging van de panelen is gelijk bij serie 1 en serie 2, dus dat kan het niet zijn.
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Totaal aantal Berichten: 9362
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Al het water komt via het schutbord en spatborden binnen zoals eerder al gezegd.maak deze eerst maar is schoon met wet water en lucht.dit water moet er vlot weer uitkunnen aan de onderzijde spatbord aan de kant van de deur daar zit meestal heel veel rotzooi zodat het water er in blijft staan.
Om te proberen doe de tuinslang maar is in een gat aan de binnenzijde achter je ruitenwisser vloeistof tankje.kijk anders even bij het topic van thijs kun je spatborden en schutbord mooi bekijken en zien waar de gaten zitten.
bij de deuren loopt het er onderaan weer uit.
succes. groet frank.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Totaal aantal Berichten: 3673
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Hoe zijn je wielkasten achter?
De CX Break is namelijk berucht om haar dubbele beplating in die regio. Niet zelden ontstaan daar (soms schrikbarend grote) gaten, die je haast niet kunt ontdekken zonder brug.
Als je dan rijdt, zwiepen de wielen daar massa’s water naar binnen.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D

Totaal aantal Berichten: 9362
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
La Léo schreef:Hoe zijn je wielkasten achter?
De CX Break is namelijk berucht om haar dubbele beplating in die regio. Niet zelden ontstaan daar (soms schrikbarend grote) gaten, die je haast niet kunt ontdekken zonder brug.
Als je dan rijdt, zwiepen de wielen daar massa’s water naar binnen.
je bedoeld de verstevegings platen van de familiale voor de tweede achterbank inderdaad een groot euvel
en de schuine velsnaard aan de voor zijde van het achterscherm.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Ik heb een S1 daar zitten de deurpanelen met van die kunststof klemmetjes, er zitten geen schroeven onder in de deur. ik heb een aantal weken geleden wel al het plastic achter de deurpanelen teruggeplakt, dat zal ook wel schelen. eerst binnenkort toch maar de rubbers vervangen, heb al een paar goede alternatieven gevonden, mag ik hier een linkje posten, is dan geen reclame, alleen om info te vergaren over wat het beste rubber is, wil graag de mening van de experts hier!
verder dit weekend op zoek gegaan of er gaten zitten achter het LHM vat en ruitensproeier tank. aan de linker kant (achter lhm tank) was alles hard (voor zover ik er met mijn arm in kon, dat is tot net onder de stootstrip op het spatbord. maar aan die kant is het binnen wel nat.
aan de andere kant (achter sproeiertankje) lag er erg veel rotzooi! en onder een klein beetje druk bezweek de bodem van dat ‘vakje’ behoorlijk roestig daar, maar kon nu niet echt ontdekken hoe het water van daar naar binnen zou moeten komen (en aan deze kant is de auto droog van binnen) ik zal straks een footootje plaatsen.
verder met de achterruitenwisser bezig geweest, die heeft t nog nooit gedaan…. net als de achterruitverwarming. eerst maar s schakelaars los gehaald en onder de achterruitverwarming zat een draadje los, die vastgemaakt (geel met paarse stekker) en t lampje van de verwarming gaat iig branden op t dashboard (meer verder gebeurt er niets….) en bij het indrukken van ruitenwisserschakelaar hoor ik alleen een klik achter t achterlicht (relais) en in de wissermotor voel ik ook iets klikken (relais) maar die motor zit helemaal dicht gegoten en kan dus nergens bij/controleren.
De bedrading achter de lamp, waar de kabels van voren komen en naar de wissermotor (en sproeier) gaan is een chaos, daar heeft iemand ooit een relais tussen geklust…. aan de draden die van voren komen zit een witte stekker maar daar zijn allemaal andere draden in gestoken. 1 draad van de wissermotor is niet aangesloten, (lijkt me logisch dat ie dan niet werkt) wat hoort er origineel aan die witte stekker te zitten???
en dan nog dit, ik wilde gisteravond weer naar huis gaan, doet de aanjager t niet meer….. auto weer naar binnen, gemeten op de weerstand, daar staat stroom op, gemeten bij de motor, ook stroom! koolborstels vervangen (zelf gemaakt) en direct stroom op de motor gezet, die werkt, nog een keer de kabels gemeten, ja, bijna 12v dus alles weer aangesloten, en niet werken…..... toen maar een losse draad van de massa naar de motor (met een schakelaartje naar binnen zodat ie ook weer uit kan) maar die moest op de aansluiting waar de weerstand op zat, en daar heb ik eerder 12 v gemeten, ik snap t niet meer…. is de aanjager nu op de massadraad geregeld via de schakelaar en weerstanden of is de + geregeld via de schakelaar en de weerstanden??????????????
o ja en toen ik thuis aan kwam deed de aanjager weer niks…..
ik snap t niet meer. al met al een frustrerend weekend, niks op kunnen lossen van de dingen waar ik mee bezig was….
greetzzzzzzzzzzzz
Rusty
heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??
@ frank: dat is allemaal open, heb ik lang geleden al naar gekeken!
@ La Léo: dat is volgens mij ook allemaal dicht, maar zal t voor de zekerheid nog s een keer goed controleren, maar moet t dan onder de achterbank niet heel erg nat worden, daar is t (bijna) droog. de gaten bij de verstevigingsplaten voor de achterbank zijn al een keer dichtgemaakt.
voorlopig houd ik t op de deurrubbers, aangezien er verder nergens gaten zitten’. dus eerst dat maar s doen!
greetzzzzzzzzzzz

Totaal aantal Berichten: 299
- CX 22RS brk "Jacky Brown"
- Jumpy 2.0HDI
- Xantia 2.0 16V
Bij mijn S2 loopt het toch echt tussen het achterportier en de portierbekleding door, zo’n 1,5 cm voor de asbak.
Zoals gezegt de rubbers zijn vervangen de afwatering open de deur sluit als een kluis enz. Dit is de laatste strohalm!
@ falk : dan zou ik ff de bekleding eraf halen en kijken of t plastic wat erachter zit nog wel op zijn plek zit, dan zou er daardoor geen water naar binnen moeten komen!
Greetzzzzzzz, Rusty

Totaal aantal Berichten: 485
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
rustyduck schreef:en dan nog dit, ik wilde gisteravond weer naar huis gaan, doet de aanjager t niet meer….. auto weer naar binnen, gemeten op de weerstand, daar staat stroom op, gemeten bij de motor, ook stroom! koolborstels vervangen (zelf gemaakt) en direct stroom op de motor gezet, die werkt, nog een keer de kabels gemeten, ja, bijna 12v dus alles weer aangesloten, en niet werken…..... toen maar een losse draad van de massa naar de motor (met een schakelaartje naar binnen zodat ie ook weer uit kan) maar die moest op de aansluiting waar de weerstand op zat, en daar heb ik eerder 12 v gemeten, ik snap t niet meer…. is de aanjager nu op de massadraad geregeld via de schakelaar en weerstanden of is de + geregeld via de schakelaar en de weerstanden??????????????
Rusty
De motor staat direct op de 12V. De weerstanden en keuzeschijf schakelen op massa inderdaad.
“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
F.SvM schreef:Al het water komt via het schutbord en spatborden binnen zoals eerder al gezegd.maak deze eerst maar is schoon met wet water en lucht.dit water moet er vlot weer uitkunnen aan de onderzijde spatbord aan de kant van de deur daar zit meestal heel veel rotzooi zodat het water er in blijft staan.
Om te proberen doe de tuinslang maar is in een gat aan de binnenzijde achter je ruitenwisser vloeistof tankje.kijk anders even bij het topic van thijs kun je spatborden en schutbord mooi bekijken en zien waar de gaten zitten.
bij de deuren loopt het er onderaan weer uit.succes. groet frank.
Lijkt mij een goed idee van Frank om eens de tuinslang in die holtes te hangen en te kijken wat er gebeurt. Als het goed is loopt het water er uit achter de voorwielen. Als het niet goed is loopt het het interieur in.
Kijk even naar de foto’s van GSM in het draadje van Thijs.
Het gaat om die ovale gaten achter de bevestiging van het ruitensproeier tankje.
Dat ik dat draadje gemist heb….. zou dat zelf ook wel een keer willen doen (als ik tijd heb…)
maar goed, ff voor de duidelijkheid als het spatbord eraf is dan heb je als het ware een dubbel frame wat links en rechts van het cabinedeel naar voren loopt. hierin zit achter de LHM tank en ruitensproeier tank een ovaal gat; een plaat op de bodem en nog een ovaal gat; stukje niks en dan het spatbord. bij mij is dat stukje plaat tussen de 2 ovale gaten compleet weggeroest aan de rechterkant (maar daar lekt t niet)
moet ik nou de tuinslang door alle 2 de ovale gaten steken en dus tussen het frame en t spatbord naar beneden steken?? of tussen die ovale gaten in?
morgen op m’n werk maar s ff kijken naar de blower (kan ik binnen staan waar zit de de massaaansluiting van de schakelaar binnen?? onder de console ergens?? (kan natuurlijk zijn dat er een stekkertje o.i.d. los zit)
thnx