22 van de 224
« Eerste  < Vorige 20 21 22 23 24 Volgende >  Laatste »
   
CX VEMS 340pk en 580Nm p223
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 29 oktober 2005 04:39 PM
  [ # 316 ]

geinig, ik had geen idee dat Mazda nog trirotors maakte, is dat voor powerboat toepassingen?

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 29 oktober 2005 09:47 PM
  [ # 317 ]

Wordt niet meer gemaakt behalve door de mazda motorsport afdeling. Deze 20b komt uit de Cosmo Eunos, een Japan-only ding. Ze passen alleen vrij gemakkelijk in een RX-7 en ik heb de eerste gek al gespot die een 1000pk RX-7 op basis van de 20b aan het bouwen is. Ze zijn ook populair voor in vliegtuigen. In elk geval is mijn doel van 400pk een fluitje van een cent ermee Smile.

Ik zit alleen naar het passen te kijken. Zou het gaan in de breedte, zoals ie hoort? Ik denk dat het in de lengte geen probleem is, kan je gelijk een boel duitse bakken gebruiken… moet ie misschien alleen wel de andere kant op draaien… wat denk ik niet gaat met een wankel. Wat rijdt er allemaal rond met een motor in lengte richting en de motor voor de bak? (Behalve de GS natuurlijk?). Maar op zich. Je hebt zowiezo de ruimte van het vliegwielhuis van de normale motor. De vraag is, is de wankel veel breder dan dat onderaan, of kan het passen? Patrick’s (PHoskam) ideeen hebben me aan het denken gezet over mijn wankel droom namelijk, en je kan die motoren al krijgen voor $3000, zoveel zou het tunen van een Citroen motor zeker ook kosten. Alleen net ietsje uitdagender Smile.

De grote vraag is eigenlijk wat is kortste afstand tussen het draaipunt van de krukas en het subframe op de normale motor. Als dit meer is dan de afstand draaipunt krukas -> zijkant motor op de 20b, dan moet het in principe in de breedte kunnen (die uitlaat valt vast wel wat voor de verzinnen.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 30 oktober 2005 01:23 PM
  [ # 318 ]

Alle auwi’s hebben de motor in z’n geheel voor de vooras, net zoals de Ro80. Sommige KDF’s afgeleid hiervan dus ook. Dit geldt ook voor bijv. de R21/R25 met motor in lengte richting en bijv. alle Saabs 90-900 tot de 9000. Kijk ook eens naar de layout van de BX4TC.

Maar er is geen auto met een subframe als de CX. Zoals ik al zei het CX subframe wordt ook in de birotor gebruikt en daar hangt de wankel gewoon dwars. het subframe staat ook niet zomaar toe dat je een as naar de bak (die dus achter het diff moet liggen) erdoorheen steekt.

Bovendien is de wankel niet zo plat als een boxer, dat betekend dat die as (in lijn met de krukas) over het diff (een ander diff dus met kroonwiel) moet lopen. Hierdoor schuift het zwaartepunt van je motor omhoog.

Een andere oplossing is om de Sm truc uit te halen, dwz het subframe omkeren, dat betekend dat de motor half in het interieur komt. Dat is misschien niet eens je grootste probleem, de CX voortrein is voorzien van een sterke anti-duik geometrie, die verandert in een duik-versterkende geometrie , als je hem achterstevoren monteert. Een ander probleem is de stuurgeometrie, het binnenste wiel draait bij het sturen verder open, hiermee is ook rekening gehouden bij de hoek die de aandrijfassen maken (het diff ligt iets voor de virtuele voor-as)

Als je van plan bent aan het subframe te klussen/lassen, dan moet je misschien een F1 stijl oplossing overwegen, waarbij je het subframe in twee eind-framepjes splitst en die dmv een starre verbinding (lassen of met bouten), aan weerszijden van een motor/bak combi hangt.

Ik zou er toch voor kiezen om de originele motor plaatsing aan te houden, de breedte van de voortrein mag echt geen probleem zijn.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 30 oktober 2005 01:39 PM
  [ # 319 ]

Als het enigszins kan zou ik inderdaad een 20b willen monteren precies waar de motor nu zit, en ik denk dat het er om hangt of het gaat of niet. In de lengterichting plaatsen moet denk ik geen probleem zijn, and de 3 schijf is een aardig stuk korter dan een 4 cylinder. Maar, in de breedte zou het mooist zijn en dan valt misschien zelfs de originele bak er aan te maken dmv een plaat ofzo. Het vereist ook de minste aanpassingen. de 20b is lichter en kleiner dan de normale 4 cylinder, dus er is denk ik dan wel wat ruimte om de lijnen van/naar de intercooler en de uitlaat te bouwen. Ik ga dit eens lekker onderzoeken, om te kijken of het kan. Een door een tuner gereviseerde M25/666 motor past immers altijd. Het is wel zo leuk om even te kijken of zo’n 20b kan passen. Ding heeft standaard sequentiele turbo’s en ik dacht 295pk (220kw) en 390Nm koppel. Ietsje meer moet dan ook geen probleem zijn. En bovendien wordt de hele auto dan misschien lichter. RDW wordt dan ook leuk.

Maar goed, de basis van de CX moet wel blijven zoals ie altijd bedoeld is, dus geen omgedraaide subframes enzo. Het ding moet in de originele geometrie passen. Het is dat ik niet wist dat de 20b bestond, was altijd naar de 2 schijfs wankels aan het kijken, anders was ik dit wel eerder gaan onderzoeken.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 30 oktober 2005 02:41 PM
  [ # 320 ]

mooie ideeen ontstaan er hier, zal me benieuwen wat er in de toekomst evt. verwezelijkt kan worden.
Ik denk toch aan een gti turbo erbij met technisch werk ofzo maar redelijk tot goed vwb carroserie en daar dan mee gaan stoeien.
Eiegnlijk is het ook zonde om de prestige weer tegaan slopen voor een motorombouw, dus een project auto erbij is een beter idee.

Eerst even een paar maanden sparen en met wat mazzel als het balletje goed rolt een eigen huisje met garage voor 4 auto’s!
Dan eens uitkijken naar een turbo, die hoeft niet veel te kosten met wat werk, maar niet zoveel als er in de prestige zat.
Maar blijf intusen wel uitkijken naar evt. passende dikke motoren.

grtz,

Patrick
(voor degene die niet weten welke naam er achter de p van phoskam schulgaat)

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 30 oktober 2005 02:49 PM
  [ # 321 ]

heb vandaag je broertje gezien de sr 18 vv een zwarte turbo Very Happy Very Happy

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 30 oktober 2005 09:30 PM
  [ # 322 ]

Grappig. Was ook op pad, ben even naar eindehoven geweest, en heb voor de grap even de 120-160 tijd in z’n 5 gemeten. Resultaat wel grappig. 80-120 in z’n vijf was dus 10.9 sec. 120-160 in z’n vijf was… 10.4 sec. Smile. Lang leve de turbo.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 30 oktober 2005 11:43 PM
  [ # 323 ]

Hmmm, voor de volgers hiervan. Heeft iemand misschien een CX onderblok staan die even de breedte van het blok ter hoogte van de krukas kan meten?

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Gepost: 31 oktober 2005 02:37 PM
  [ # 324 ]
sans-pareil schreef:

Hmmm, voor de volgers hiervan. Heeft iemand misschien een CX onderblok staan die even de breedte van het blok ter hoogte van de krukas kan meten?

Ik heb nog een blok liggen maar op het moment kan ik niet goed bij het blok wegens verbouwingen.
Voor zover ik op het moment kan meten is de afstand van de wastegate uitlaat tot achterkant oliefilter ongeveer 620 mm.
Dit is dus de breedte van het blok zelf maar met de bak er aan komt het dif.huis wel een stuk verder.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Ik kan er wel eens enkele foto’s van maken moest je dat interesant vinden.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 31 oktober 2005 06:29 PM
  [ # 325 ]

Hee, TRXke, bedankt. Als je een foto kan maken van de bak kant gezien, kan ik een beetje fotosoepen om te laten zien wat ik denk dat de bepalende maten zijn ervoor. Ik vind die 20b motor optie zo inspirerend dat ik hier graag het voorwerk voor wil doen. Ik zie de CX 20 Gti Trirotor Biturbo al staan Smile.

De breedte van het blok is waar het om gaat. Bij plaatsing van een 20b motor dacht ik er eigenlijk aan gewoon de standaard bak met een aangepaste koppelling te gebruiken. Er moet natuurlijk een verloop plaat tussen dan, maar omdat de trirotor toch korter is dan een viercylinder moet dat in principe geen probleem zijn. De afmeting van de 20b die ik heb is 22 inch, oftewel 55cm…. dat zou dus goed moeten kunnen gaan.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Gepost: 01 november 2005 12:14 AM
  [ # 326 ]

Foto’s volgen één van de volgende dagen.(van zodra ik wat meer ruimte om het blok heb)

Is de uitlaat langs de zelfde zijde als bij de Citroën motor ?

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 01 november 2005 12:33 AM
  [ # 327 ]

Heeft geen haast hoor. Maar het ziet er naar uit dat het allemaal gaat passen, dus ik vind het wel een heel interessant idee worden. Wellicht interessant genoeg om de stap “getuned M25/666” over te slaan.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 01 november 2005 12:53 AM
  [ # 328 ]

Wat ik ervan begrijp op het RX7 forum, is het eigenlijk een ronde motor. Oftewel, de motor wijst de kant op die je wil Smile. Maar zelfs met de standaard turbo’s en uitlaatspruitstuk (schijnbaar een nogal nutteloze constructie van ongeveer 30kg) zal het waarschijnlijk wel passen. De standaard turbo’s schijnen echter nogal nutteloos te zijn, dus ik dacht aan 2x T25 of 2x T3 er aan, want de verbinding met de uitlaat moet toch custom gemaakt worden. Kan je net zo goed even goed doen. Heb inmiddels ook 2 Nederlandse wankel bedrijven gevonden, dus ik ga maar op de informatie zoek toer. Misschien is er zelfs ergens een 20b die ik kan gaan bekijken.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
CX-power
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 665
Geregistreerd: 10-06-2005

Gepost: 01 november 2005 01:35 PM
  [ # 329 ]

Hehe ik wens je veel succes met het 20b-project.

(maar waar blijft dan dat half getunede CX-blok?)

There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.

Profiel  
 
Gepost: 01 november 2005 02:45 PM
  [ # 330 ]
sans-pareil schreef:

Heeft geen haast hoor. Maar het ziet er naar uit dat het allemaal gaat passen, dus ik vind het wel een heel interessant idee worden. Wellicht interessant genoeg om de stap “getuned M25/666” over te slaan.

CX-power schreef:

Hehe ik wens je veel succes met het 20b-project.

(maar waar blijft dan dat half getunede CX-blok?)

Dit zette me even aan het denken.
Op zich vind ik het een uniek en interesant projeckt en ik hoop dan ook dat het echt lukt.
Langs de andere kant vind ik het een beetje spijtig om een prachtige originele en probleemloze CX als “SV-15-XX” hier voor als basis voor te gebruiken.
Is het misschien niet interesanter om hier voor een GTi of een GTiT(2) sloper voor te gebruiken,zodat “SV-15-XX” een al dan niet getund Citroën hart blijft hebben…
Je zal de CX nadien toch moeten later keuren op gelijkvormigheid o.i.d. niet?
Weet het ook niet of het haalbaar is met 2 GTiT’s, tot hier mijn gedachten spinsel Smile

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
 
22 van de 224
« Eerste  < Vorige 20 21 22 23 24 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook