Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 24-05-2009
- BX Cannes
- BX Deauville
Bedankt voor de tips! Jeroen (Vermond) heeft zelf voorgesteld om de raammechanismen ook mee te nemen.
Ben blij dat de rugleuning van de achterbank er niet uit hoeft, er is namelijk al een schroef afgebroken, komt dit vaker voor?
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Bij mij eigenlijk altijd wel . Maar daar zit in 5 seconden weer nieuw draad in getapt.
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 24-05-2009
- BX Cannes
- BX Deauville
Zo, gister ‘even’ twee elektrische raampjes en centrale deurvergrendeling opgehaald. Was een leuk dagje!
Ik heb wel zin om het inbouwen maar eigenlijk nog geen tijd, voor de kerst moet het wel een keer lukken denk ik!
Ik was van plan de kabels van de deurindicatoren en achterramen eraf te knippen, misschien dat ik dan de rubbers toch net wat makkelijker door de gaten krijg.. Of is dat verstandig?
Nog twee vraagje: hoe zit dat precies met de achterklep, ik heb het stekkertje aan de draadboom gewoon los gehaald en het motortje uit de klep gehaald? Had ik meer dingen nodig?
Mn laatste vraag: in de deurstijl zit schakelaars om het lampje aan te laten gaan, hoe krijg ik dat stekkertje erop aangesloten? Telkens als ik gister zo’n dingetje los haalde bleef het stekkertje hangen? Bij de voordeuren was ik van plan de gewoon te laten zitten en de kabeltjes aan elkaar te beunen, graag wil ik die dingen er achter wel inzetten!
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Niet in je kabelboom gaan knippen joh, dat is bijna vragen om allerlei vervelende kortsluitingen en bovendien niet nodig. De kabel past gewoon door de gaatjes in de stijlen en de deuren maar je moet hem er stekkertje voor stekkertje doorheen duwen.
De kofferbak is inderdaad het kabeltje dat aan je kabelboom zit en los kan en het slotmechanisme. Dat is over te zetten en zelfs met behoud van je slot met sleutel. Origineel hebben BXen met CV alleen een knop maar af en toe is het ook handig om alleen de kofferbak even open te maken.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Die kabel naar de kofferbak ligt er zeker niet standaard in? Want die zit nu nog in de sloper.
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 24-05-2009
- BX Cannes
- BX Deauville
Oke duidelijk! Nja ik dacht, als ik het toch niet aansluit maakt het niet uit als het erop zit of niet. Het kan natuurlijk altijd ergens mee in contact komen als het afgeknipt is, dus misschien niet zo slim inderdaad.
Ik ben wel benieuwd naar de de kofferbak, ga zo even kijken
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Onder de passagiersstoel lag bij mij loze een stekker die naar de kofferbak liep van de CV motor. Die was al voorbereid.
(Die witte stekker naast het WD40 flesje).
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Die gok heeft Jeroen dus ook genomen . Nu maar hopen dat hij bij hem er ook ligt. Die kabelboom van de achterklep modificeren zou ik niet echt op zitten te wachten.
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 24-05-2009
- BX Cannes
- BX Deauville
Hmm, dat is toch niet die kabel die onder de achterbank loopt of wel? Want ik kan me herinneren dat in de 16v bij Jeroen en daar 3 lagen, ik heb er twee..
Die kabel die wij dachten die naar de achterklep loopt had trouwens een zwarte stekker, dat was wel een type 2.
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Die kabel met die witte stekker liep bij mij wel onder de achterbank door naar de schterbak, vervolgens ging die bij één van de C-stijlen naar de klep meen ik.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 24-05-2009
- BX Cannes
- BX Deauville
Oke, volgens mij heb ik die kabel dan niet. Er hangt ook nergens een kabel in de achterklep die eventueel op het motortje zou kunnen passen.
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 24-05-2009
- BX Cannes
- BX Deauville
Inmiddels bijna twee weken verder en slecht nieuws voor de bx.. en dus ook voor mij.
Valt me laatste tijd op dat de koppeling slipt, dacht eerst dat het door de sneeuw kwam (je weet maar nooit met al dat vermogen..) maar plankgas bij 60-70 in de 5 op een schone weg resulteert in een brom en een snelheidsverhoging die minimaal is. Koppeling zit er natuurlijk ook al wat kilometers in, 271.500 om precies te zijn. Maar ben bang dat dit toch het einde van het bxje aankondigt…
Ook hoorde ik vanmiddag toen ik even uitstapte om wat af te geven een rare tik in de motor, heb nog niet onder de kap gekeken. Hoop dat het of de v-snaar of multiriem is…
Totaal aantal Berichten: 6134
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Als ik het goed begrijp wil je dus wel geld uitgeven aan leuke zaken als electrische ramen, maar wil je niet iets uitgeven aan onderhoud? Als een koppeling van 100 euro al het einde van je BX gaat inluiden (of welke auto dan ook, for that matter), moet je een nieuwe auto kopen en om de twee jaar inruilen…
Sorry hoor, maar hier begrijp ik dus niets van…
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Toen in Juli 2009 de koppeling van mijn BX 16 TGI werd vervangen, ben jij ook langs gekomen met je BX Cannes (toen nog van je ouders) om even een kijkje te komen nemen. Toen had je al verteld dat de koppeling er aan zat te komen omdat je koppelingspedaal loodzwaar ging. Je was er dus toen al van op de hoogte dat die er aan zat te komen?
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009
- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Een koppeling is eenmaal een slijtage onderdeel van iedere auto. Als je deze vervangt hoef je de komende jaren niet weer de koppeling te vervangen en rijdt de BX een STUK beter!
Als dat het eind van een auto moet zijn dan kan je inderdaad beter een nieuwe auto kopen.
Gewoon (laten) vervangen dus!
Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH
Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)