Hoe kan het dat als een sleutel met AB is ingeleerd door een dealer, na zeer korte tijd weer niet werkt, dit al 3 maal? Het inleren verhaal van elders op het forum wel geprobeerd maar dat werkt niet. Dus contact aan en dan uit en dan weer aan en binnen zoveel seconde op de ontgrendelknop drukken enz.Inleren houdt neem ik aan in dat de sleutel contact maakt met de ontvanger en deat de frequentie op elkaar wordt afgesteld, ik neem aan in de ontvanger.
Het enige wat ik me zo kan bedenken is dat de centrale beveiligingsunit een beetje in de war is. Er zit neem ik aan een goed batterijtje in de sleutel? Eventueel kan ik de sleutel nog een keer voor je inlezen (ben in het bezit van een Lexia/Proxia).
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 161
- C1 1.0 collection
Bij een (oudere) picasso werkt het zo:
de sleutel in contact steken, de auto op contact zetten en dan 10 seconden de vergrendelknop vast houden, maar dat gaat volgens mij alleen bij de oude type sleutels.
proberen waard denk ik.
gr. Henk
als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan….
C1 1.0 collection 6-‘13 79dkm
Peugeot 308SW 1.6Blue-HDI executive 4-‘17 91dkm
Yamaha TDM850 9-‘00 52dkm
Als die ontvanger/beveiligingsunit in de war is, wat kan daar dan de oorzaak van zijn? Zit dat ding in de middenconsole of onder het handschoenenkastje?