Je kent hem wel, de 8 cilinder traction…
Ik heb geruchten gehoord dat er eentje gevonden zou zijn, klopt dit?
http://home.scarlet.be/clukkers/clukkers/
Belgische Dyane Confort ‘67.
stond iets over in de CE..
Vindplaats werd angstvallig geheim gehouden
Zou zelfs nog plaatwerk voor een tweede liggen. En documentatie
stond nog vanalles bij weet het alleen niet precies
Ja, nu zie ik het, had hem nog niet gelezen ops: .
Is wel een beetje te goed om waar te zijn…2 carrosseries, kisten vol onderdelen? da wil ek wel is zien
zo zo interessant!
hoe luidde dat nieuws?
Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Dit wil ik eigenlijk ook wel weten. Is er nog meer nieuws. Ik zag er iets over staan in de inhoudsopgave van de CE, maar het artikel was nergens te bekennen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Ik geloof er niet veel van voor ik er foto’s van gezien heb…
Het staat rechts boven in het artikel van die voortractiemeeting
Het nieuws luidde dat er eentje gevonden was. Ergens onder het hooi en in hetzelfde dorp (welk was niet bekend) waren er nog 2 carrosseries, dozen vol plaatwerk en technische info e.d. te vinden.
Of dit waar is (ik vind het zeer onwaarschijnlijk ) moeten we afwachten.
De kans dat ze gelijktijdig weggestopt zijn is reëel, dus het zou me in mindere mate verbazen mochten ze samen in een dorp zitten..
hier een paar fotos van de 22 en
reclamefolder (helemaal onderaan die hele lange grote)
nog een reclamefolder van ik geloof een 22cv berline
1 van de nog weinig te vinden photos
een sport uitvoering? 2 zitter zo te zien werd later ook als 11B gemaakt
een van de nog bestaande 22 series
en ziehier de cabriolet
wrak??
nog een paar
Via Google
modelautotjes van de 22cv
Google Images
dat waren ze die ik kon vinden ik hoop dat ze nuttig voor jullie kunnen zijn?
2cvfanaat2cv schreef:een van de nog bestaande 22 series
Dit is een replica jongen met ford V8 motor en ik dacht een renault 21 bak, gebouwd door Bouwe de Boer in Zwammerdam. Die kerel die Andre Citroen speelt achterin is m’n vader .
Er zijn zover bekend geen bestaande 22cv’s.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Inderdaad.
Die foto is ook genomen op de ICCCR in de flevohof in 1989, waar het ding na de presentatie voor het museum geparkeerd stond. Dat is weer diezelfde replica van Bouwe de Boer met Ford V8 motor. En de foto is hooguit een dag na die andere hierboven genomen.
Totaal aantal Berichten: 990
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Is er inmiddels al wat meer over bekend?
Ik wil geen fabeltjes de rondte in laten gaan, maar ik heb er eentje (of een replica?) gespot in het verleden. Bij intresse naar een bromfiets (een Honda dax, uit België) kreeg ik foto’s toegestuurd, met daarop een traction op de achtergrond. Als je zelf zo’n auto achter het huis hebt staan, valt alles op natuurlijk. En ik vond het raar dat de koplampen in de spatschermen verwerkt zaten, en het dubbele bumpertje.
Goed, destijds had ik me nooit dusdanig verdiept dat ik wist wat een 22cv was, maar inmiddels wel! Foto heb ik dus al lang niet meer. Althans, ik ga binnekort mijn oude PC’tje doorspitten, want ‘t vreet al langer aan me! Wie weet…
Wat was de inhoud van dat ene nummer van CitroExpert waar er vermeld wordt dat er eentje gevonden was?