Het ligt aan de groene draad tussen contact/zekering. Daar komt geen stroom op te staan. De andere draden zijn goed.
Volgens het elektrisch schema zitten er meerdere relais gekoppeld aan die groene draad waar de schakelstroom op moeten komen te staan. Het is lastig de fysieke lokatie van de relais te vinden.
Klopt het dat het relais voor de ruitenwisser ook op de linker wielkast zit bij de accu? Wat er zitten 2 waarvan dus een van de ventilatie is.
Is het mogelijk te beschrijven waar deniet werkende draad van het relais langs loopt om vervolgens on contact met contactslot te komen? daat zou een stuk makkelijker zoeken zijn.
Groeten Geert




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Het ligt aan de groene draad tussen contact/zekering
dan trek je hier toch een nieuwe voor.
je hebt het probleem toch gevonden???????
of lees ik dit verkeerd.
groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
relais en interval ruitenwisser zitten in de auto achter het Dashboard
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
klopt het probleem is gevonden, maar waar het misgaat nog niet precies. Nieuwe trekken zou inderdaad kunnen, maar ik wil graag nog even zoeken naar losse of slechte verbindingen.
Zitten die relais achter de middenconolle bij serie 1? En heeft u misschien een idee welk relais dan wel op het voorspatbord zit? In iedergeval één van ventilatie, maar er zit nog één.
Is er een adresje voor relais? Want neit alles is zomaar te koop geloof ik..
Zo even uit mijn hoofd, vlgs. mij zijn het de relais die aan het stuurkolom zitten.
Ik begrijp dat jij geen schema van de fysieke locaties hebt.Moet ik deze even voor je inscannen en per pb.opsturen?
Deze staan trouwens ook achterin de vraagbaak.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
daan schreef:Zo even uit mijn hoofd, vlgs. mij zijn het de relais die aan het stuurkolom zitten.
Ik begrijp dat jij geen schema van de fysieke locaties hebt.Moet ik deze even voor je inscannen en per pb.opsturen?
Deze staan trouwens ook achterin de vraagbaak.
het schema van serie 2 staat er alleen maar in van de lokaties.
serie 1 kun je allen terug vinden op de schema’s zelf
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
zijn nr 18 19/36 37
En heeft u misschien een idee welk relais dan wel op het voorspatbord zit? In iedergeval één van ventilatie, maar er zit nog één.
deze kunnen alle twee van de vens zijn hoge en lage sneleid of mistlampen voor en achter en kan ook nog van de aanjager zijn.Als je draad bundel volgt wijst het zich wel uit of één voor één de stekkers eruit trekken.
groet frank.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Morge komt Jan met zijn TURBO 1 bij mij langs spiek ik even onder zijn motorkap.Misschien weten we dan wat meer
Het relais waar het steeds over hadden,die dus de ventilator/aanjager aanstuurt is de tweede van links.
Je kan dus als je wil even een relais uitwisselen,want het zijn 3 dezelfde



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Bij mij zit dat relais onder de toeters op de wielbak….
Zo ben zelf gister ook nog even bezig geweest. Heb ontdekt dat bij de toeters de relais voor de claxon zit.
Die van de ventilatie zit bij mij ook onder de linker koplamp. Heb een schema gevonden voor gti turbo1 met de fysieke lokaties. Als anderen hier behoeft aan hebben even een PB sturen met mailadres, dan scan ik het even.
Blijkt dus dat ik aan het verkeerde relais aan het meten ben geweest, die van de claxon.
Denk nu onder de koplamp wel de goede te pakken te hebben, waarbij het probleem in de zwarte draad naar de fuse zit. Het relais werkt wel.
Ik ga dus nog even verder met mn onderzoekje. Heb wel het idee dat de relais bij alle auto’s weer op een adnere lokatie zitten. Ook onder de koplamp zit niet alles op dezelfde volgorde volgens mij..
ALvast bedankt voor het meedenken!
Ik zal ook even een foto maken van hoe het bij mij zit.
Groeten Geert
Zo ventilatie werkt weer..
Vraag me alleen niet waarom, heb alle bedrading nagelopen en waarschijnlijk iets los en vast gemaakt wat niet deugelijk zat..
Alle standen werken, alleen gaat de ventilaite niet geheel uit als de airco niet op nul staat heb ik ondekt. Dus dat knopje werkt ook!
Allemaal bedankt voor het meedenken! Het kan zijn dat ik weer eens een vraag heb, moet ik dan even nieuwe topic openen of hier doorgaan?
Groeten Geert
goed dat het weer werkt. Doorgaan in dit topic of niet mag je zelf weten. In de eerste post kan je de topic titel aanpassen, dan kan je dus je nieuwe vraag of nieuws aangeven. Ik doe het wel, want dan kan je alles later teruglezen.





Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Vraagjes:
Onder het reservewiel zitten 2 stekkerverbindingen. Moet er op beide stroom staan met het contact aan?
Op 1 van de aansluitingen op de motor staat dus ook geen stroom. Of is dat de min?
Onder het zwarte kapje bij de accu zitten 4 relais , waar zijn die voor?. Het betreft een CX20 pallas uit 1984.
Verder zitten er 6 zekeringen bij het LHM reservoir. Met contact aan geven de bovenste 4 stroom door, terwijl de vijfde sowieso niet kapot is.
Even voor de volledigheid: mijn ventilator motor doet het alleen in de sneiste stand.
Jan
Is de weerstand in je ventilator huis den ik.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v