3 van de 38
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Je vous présente ma CX Prestige, wat nu?
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43285
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 20 november 2010 02:55 PM
  [ # 31 ]
Robin Visser schreef:

Mocht je denken, dat een automaat het optiepakket helemaal af zou maken, rij dan eerst maar ‘ns een rondje met mijn CX over de snelweg met iets van 140-150. cheese Ik denk, dat je dan bent de laatste optie laat voor wat het is. En anders moeten we aan de onderhandelingstafel gaan zitten tongue wink

Het is trouwens niet zomaar mogelijk een automaat in die auto te zetten: de krukas is namelijk anders bij een CX automaat….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
hendrik69
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 485
Geregistreerd: 06-04-2007

- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Gepost: 20 november 2010 04:35 PM
  [ # 32 ]

De oliepeilmeter in het dashboard, naast de brandstofmeter werkt elektrisch. Wat de twee gemeen hebben is dat de meter alleen af te lezen is bij stilstaande motor met contact aan.

par eXeMple! schreef:
Mark Gielen schreef:
par eXeMple! schreef:

Die oliepeilmeter: bij mij werkt ie nog. Op zich is dat leuk, maar er naar kijken dat doe ik niet, en er op vertrouwen al helemaal niet. Daar is die goeie ouwe peilstok voor! Smile

heb jij niet een oliepeilmeter op je dashbord langs de beniznemeter ?? bij mij en toit plat zit hij iig links onder het stuur en moet je op een knopje drukken.

Het ding werkt verder op de een af ander manier met drukverschil, er zit een soort holle peilstok in het carter met onder een gat dat in de olie zit er boven nog een gat en er gaan vanuit die stok twee slangetjes naar het interieur.

Hoe het geval verder werkt moet ik nog uitzoeken er staat igg in de Hayes een afstelling voor het ding.

Mark

Okee… wist niet dat er verschillende soorten oliepeilmeters bestonden. Werkt die bij mij, in het dashboard, ook met slangetjes, of wordt die elektrisch aangestuurd?

“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 20 november 2010 11:37 PM
  [ # 33 ]
waterman schreef:

Het is trouwens niet zomaar mogelijk een automaat in die auto te zetten: de krukas is namelijk anders bij een CX automaat….

Dat is goed nieuws voor Toit plat. Dan komt hij niet in de verleiding.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 457
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 21 november 2010 09:56 PM
  [ # 34 ]

Even een reactie van de berichten die zijn geplaats na mijn laatste update:

* de kleurcode is AC082: inderdaad Gris Largentìere, de afwijking in de kleur is waarschijnlijk te wijten aan de omgeving (licht)

* ik heb alleen een oliepeilmeter links onder het stuur, dus niet één naast benzinemeter op het dashboard.

* de rechterspiegel is niet origineel. staat naar mijn mening wel mooier i.v.m. de symetrie. de spiegel kan (nog niet) van binnenuit elektrisch bediend worden. misschien dat ik project mee pak voor we gaan spuiten. dan moet ik de deuren toch demonteren en de zijpanelen verwijderen. ik zal dan op zoek moeten gaan naar een bediengingsjoystick, suggesties waar ik een kan vinden?

* nogmaals dank voor jullie positieve reacties over de Prestige, ik ben zeker van pas om in het voorjaar aan clubmeetingen deel te gaan nemen.

* volgende week zaterdag in de ochtend ga ik naar garage Timmer te Groningen, daar ligt nog een set winterbanden op velg van de vorige eigenaar. ik ga het bezoek ook gebruiken om meer van de geschiedenis te achterhalen van de Prestige.

* hoe kan ik een reactie plaatsen bij een bericht?

* een automatisch versnellingsbak stond ook niet op mijn verlanglijstje hoor! die 5-bak heeft lange stappen en maakt een stuk minder toeren dan een 4-bak. ik dank de vorige eigenaar dan ook voor deze investering!

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 21 november 2010 10:14 PM
  [ # 35 ]
Toit plat schreef:

* hoe kan ik een reactie plaatsen bij een bericht?

Met de “quote” toets.

Citroen!

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 21 november 2010 10:15 PM
  [ # 36 ]
Toit plat schreef:

* ik heb alleen een oliepeilmeter links onder het stuur, dus niet één naast benzinemeter op het dashboard.

Dat is de pneumatische meter, deze is volgens mij veel onbetrouwbaarder dan de electronische.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9351
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 21 november 2010 10:18 PM
  [ # 37 ]

Heb je al meer foto’s zeer nieuw schierig

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 21 november 2010 10:56 PM
  [ # 38 ]
Toit plat schreef:

* de rechterspiegel is niet origineel. staat naar mijn mening wel mooier i.v.m. de symetrie. de spiegel kan (nog niet) van binnenuit elektrisch bediend worden. misschien dat ik project mee pak voor we gaan spuiten. dan moet ik de deuren toch demonteren en de zijpanelen verwijderen. ik zal dan op zoek moeten gaan naar een bediengingsjoystick, suggesties waar ik een kan vinden?

Ik zag zaterdag op een andere laagdaks met dezelfde leuke aanpassingen een mooie oplossing voor de bediening, op de middenconsole links boven de versnellingspook. Het knopje leek te zijn van een bediening in het bakje onder de radio, net als bij een GTI turbo tussenserie. Die laatste oplossing kan ook. Is 10 jaar na deze laagdaks optioneel zo geweest.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 23 november 2010 01:06 AM
  [ # 39 ]

Je kunt de schakelaar ook naast de watertemperatuurmeter plaatsen. Dan springt hij niet zo in het oog. Onderweg hoef je hem toch niet te gebruiken.

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9351
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 23 november 2010 02:27 AM
  [ # 40 ]

* een automatisch versnellingsbak stond ook niet op mijn verlanglijstje hoor! die 5-bak heeft lange stappen en maakt een stuk minder toeren dan een 4-bak. ik dank de vorige eigenaar dan ook voor deze investering!

Bij mijn cx prestige 1976 zit er nog een 4 bak in (wil graag naar 5) zou je een foto kunnen posten van de motor steunen.
zijn er modifikaties gedaan om van een 4 naar een 5 bak te gaan of zijn de orginele motor steunen blijven zitten
als de orginele zijn blijven zitten dan heb ik het over 2 boven en twee beneden.

groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 23 november 2010 01:40 PM
  [ # 41 ]

Hoeveel toeren draait jouw motor bij 120 km/h? Want volgens mij is dat met een vijfbak niet zo heel veel minder. Dan ligt het rond de 3300-3400 tpm.

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  
 
geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2527
Geregistreerd: 02-08-2007

- C35 camper
Gepost: 23 november 2010 02:09 PM
  [ # 42 ]

Bij mijn 2400 zo’n 3500 tpm in zijn vijf. bij een 4 bak is dat zo’n 4000


Frank bestudeer echt maar eens de assen van een vier of een vijfbak, de assen assen van een 4 bak blijken langer te zijn dan van een 5 bak, en dat zou een hele belangrijke aanpassing moeten zijn.
Ik zit nu ook met de nare gevolgen van het toepassen van een “aangepaste” as .

Citroen c32 Hilton XLS

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43285
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 november 2010 03:11 PM
  [ # 43 ]

Dat klopt toch niet helemaal hoor george: een 5 bak zou, als het de juiste is, bij 120 km/h zo’n 3000 tot 3300 rpm moeten maken. Een 4 bak met 120 4000 toeren lijkt me ook erg veel. Mijn cx super maakte bij 140km/h 4000 rpm.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 23 november 2010 03:26 PM
  [ # 44 ]

In mijn ‘81-er Prestige lees ik bij 120 km/h op de teller 3300-3400 tpm af. De onnauwkeurigheid van zowel de snelheidsmeter als de toerenteller geeft natuurlijk enige marge. Modellen met een vierbak draaien volgens mij rond de 3600-3700 tpm bij 120 km/h, maar misschien kunnen eigenaren ervan (Mulder?) dat hier exact weergeven. Volgens mij is het verschil vrij klein en zit het voordeel van een vijfbak vooral in het geringe extra acceleratiepotentieel.

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9351
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 23 november 2010 06:00 PM
  [ # 45 ]
geoarthc35 schreef:

Bij mijn 2400 zo’n 3500 tpm in zijn vijf. bij een 4 bak is dat zo’n 4000


Frank bestudeer echt maar eens de assen van een vier of een vijfbak, de assen assen van een 4 bak blijken langer te zijn dan van een 5 bak, en dat zou een hele belangrijke aanpassing moeten zijn.
Ik zit nu ook met de nare gevolgen van het toepassen van een “aangepaste” as .

dat waren beunhazen die dit in orde gemaakt hebben en het gaat mij om de motor steunen niet om de assen.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
3 van de 38
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook