Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Het is een strak beest!
Over de deurpanelen, naar mijn mening zet je het best die bij het leren interieur horen over. Die staan, vind ik, het mooist bij het leer. Die schuine streep is ook erg mooi, maar hoort bij het 16V interieur.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Dan zal ik dat ook maar volledig verwisselen binnenkort. Heb toch 2 setjes leer staan. Verder gaat ze morgen weer naar de garage. Dan voorlopig voor het laatst en krijgt ze rust tot maart of iets dergelijks. Schorsen dat prachtding doet me pijn, maar de winter is niet voor deze auto.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Inderdaad erg mooie dame. Leer staat haar goed, maar ik zou er ook de bijpassende deurpanelen in zetten en trouwens ook de middenarmsteun met zwart leer bekleden. Heb je geen oud zwart jack meer over? Toen ik m’n GTi interieur verruild had voor het 16V spul, detoneerde mijn armsteun opeens ook behoorlijk. Had nog een wollen antraciet colbertje waar de mot in zat, dus daar heb ik wat stukken uit geknipt en mijn jasje is een tweede leven begonnen als armsteun.
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009
- XM V6.24V
- BX 16Valve
BX19TZI schreef:Dan zal ik dat ook maar volledig verwisselen binnenkort. Heb toch 2 setjes leer staan. Verder gaat ze morgen weer naar de garage. Dan voorlopig voor het laatst en krijgt ze rust tot maart of iets dergelijks. Schorsen dat prachtding doet me pijn, maar de winter is niet voor deze auto.
met alles eens a. de donkere panelen van het leer staan het mooiste b. de winter is niet geweldig met al die pekel c. ook bij mijn 16V doet het schorsen pijn dus heb het nog even uitgesteld, maar bij de eerste pekel staat ie geschorst
Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS
Doe eens wat pics van die wagens van je. Ben erg benieuwd.
Binnenkort als die van daan88 weer rijdt gaan we een fotoshoot doen, van een zwarte mk1 en een witte mk2 samen. Kijk er nu al naar uit! Dus opschieten daan. (ik gok ergens in de lente)
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009
- XM V6.24V
- BX 16Valve
het grootst mogelijke contrast wat mogelijk is een mk1 in het zwart vs een mk2 in het wit
@willem: heb een paar foto’s van de mk2 opgeduikeld, heb meer foto’s van klusjes aan de auto dan dat ie in elkaar zit maar beest heeft me afgezien van de eerste 5000km met altijd een brandende ecu lamp door alle sensoren aan het blok die rot waren nog nooit laten staan. is nu helemaal tiptop en rijdt echt als een beest
heb zoals je ziet geen leer er in wil in de 16v gewoon een 16v interieur vandaar. verders tsja fijnste bx die ik ooit gehad heb is de mk2! lekker vlot en soepel (fijne bak met fijne verhoudingen ook om de hele stad in de 4 door te boemelen) en voorzien van alle comfort en het kan gewoon lekker brullen als je daar zin in hebt.
mk1 heb ik zo geen foto’s van. auto staat al een poos stil ivm geen nl kenteken en tijdgebrek. is toevalligerwijs ook een zwarte en dan uit 1987 met fabrieksairco.
dit zijn twee foto’s van de mk2 met geverfde 5,5J velgen zoals ik de auto kocht. vorige eigenaar heeft de echte mk2’s die hem belooft waren bij de koop nooit gekregen en hij heeft dus maar wat geverfd.
interieur met fabrieks schuifdak én a/c (na vervangen van de condensor en vulnippel alweer 8 maanden ijskoud )
en zo staat de bx er nu bij op mk1’s bij mij in de garage en daar zal ie ook overwinteren zodra het gaat pekelen:
Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS
Mooi man, heel af en toe heb ik nog wel eens heimwee (maar nooit zo lang) naar de YF-05-KB die ik een jaartje heb gehad in precies deze kleurstelling (wel met rode biezen).
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009
- XM V6.24V
- BX 16Valve
is die niet onlangs op marktplaats langsgekomen en daarna door citroy way overpriced verkocht (niet voor de auto die stond erg goedkoop op marktplaats maar het was alsof citroy hem in goud veranderd had)? jeukte toen behoorlijk om die toen ie op marktplaats stond erbij te kopen… was op het oog een erg nette auto
Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS
Geen idee, hij is overgenomen door een forumlid die er frontschade aan gereden heeft en daarna weet ik niet meer wat er mee gebeurt is. De auto in (dacht ik) betere tijden:
Maarja offtopic! Sorry daarvoor
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009
- XM V6.24V
- BX 16Valve
errug mooie auto. is dat niet het grasveldje waar ook de rode mk2 ZL-xx-xx met onder de 100k op de klok op de foto stond?
maareh we dwalen inderdaad af
enne: verdraait das de mk2 van willem die hij met schade gekocht heeft!
Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS
Mwah, je zit redelijk warm Thijs. Jouw ex BX is namelijk ook in het bezit van Willem die hem volledig op heeft laten knappen. Ding ziet er weer heel knap uit!
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009
- XM V6.24V
- BX 16Valve
begon me inderdaad ook net te dagen!
Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS
Thijs
Ik rij tegenwoordig dagelijk met de YF-05-KB.
Heb het ding weer helemaal opgeknapt en ding ziet er briljant uit.
Geen enkel restant van schade te zien. De auto is echt te mooi geworden.
Koste een vermogen, maar ding is echt prachtig. Topic is hier ook ergens @ forum.
Verder over de zwarte mk1.
Ding staat weer bij de garage. Heerlijk die brul als ze hem startte.
Puur genieten jah. De radiateur moet vervangen, want die is gaan lekken helaas.
Maar dat is het enige qua technische zorg. Verder rijdt ze gewoon geweldig. Ik ben er nog elke dag blij mee.
Nu het in dit topic over meerdere bx-en van mij gaar ook nog ff nieuws over LPM. Ding start weer en ze hebben er stukken mee gereden. Ding lijkt eindelijk te levem. Dus even een proefritje van 30 kilometer willen doen, maar de snelweg haalde ze al niet. Weer zelfde ellende…. Zucht…
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Joepie!!
Het beest heeft na 6 maanden groot technisch en hydrolisch onderhoud eindelijk weer een verse apk!
De wagen is ook eindelijk bijna helemaal af. Kan niet wachten om haar weer op te mogen halen volgende week. Want owowow wat is ze toch prachtig!
De mooiste bx mag weer een jaartje! (ik gok dat ik ongeveer 3000 km per jaar haal maar vooruit. Dat krijg je met een showmodel he. )
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.