3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Originele Clarion Xantia radio welke wisselaars passen
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7306
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 23 november 2010 07:38 PM
  [ # 31 ]

Stuur,sleepring en airbag komen uit één en dezelfde wagen (n.l. een zilveren xantia break uit joure….). Met die printbaan zou zeker wat aan de hand kunnen zijn.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
WaJo
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 389
Geregistreerd: 04-11-2004

- Xantia 2.0 HDi
- Visa 11RE
Gepost: 23 november 2010 08:52 PM
  [ # 32 ]

Bedankt voor het meedenken.

met de printbaan en sleepring is niets aan de hand. Het heeft altijd gewerkt. Nu werken de alle knoppen wel als ik de radio gebruik, maar als ik de wisselaar gebruik werken de linker knoppen boven op niet (wel de onderste voor volume +/-). Ik denk dat ik de stekkertjes van de stuurwielbediening aan de achterzijde maar eens controleer. Het lijkt me dat er misschien wel eens een slecht contactje in kon zit, door al dat geprop met draden achter de radio.

(ex) visa 11 RE(1983), (ex) ZX Break, TurboD (1994) Gris Crepuscule,
(ex) Xsara break Hdi Différence II (2004) Gris Iceland, (ex) Xantia Break Hdi Plus (2001) Gris Fulminator, (ex) C5 berline ph2 2.0 HdiF Gris Fulminator{Ik houd geloof ik van grijs…}


Visa 11 RE (1984) wit
BX 19 Gti (1986)rood
Grand C4 Picasso BlueHdi 120 Business (2015) Blue Kyanos

Profiel  
 
nitro
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 45
Geregistreerd: 15-11-2006

Gepost: 23 november 2010 09:00 PM
  [ # 33 ]

Bedankt Johan nu weet ik welk stuur en welke sleepring we over praten.
Je hoeft ook niet meer onder de stuurkolom te zoeken, het is namelijk zie zo gelegen als er een bruine draad niet goed is aaangesloten dan functioneert de complete stuurbediening niet meer en heb je ook geen verlichting in de knoppen op het stuur.
De gele en de oranje draad zijn voor de claxon.
Ik denk eerder dat de kabel tussen wisselaar en radiotoestel niet helemaal tof is.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7306
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 23 november 2010 10:58 PM
  [ # 34 ]

Die >>| en <<| gebruik je toch alleen bij cassette en cd wisselaar (volgende nummer cq CD) ???
In DAT geval zou het ook aan de kabel en wisselaar kunnen liggen. Om de functie van >>| en <<| te controleren zou je de stekker die achterin je radio gaat (komende vanaf je stuurwiel eens kunnen doormeten.  Dit doe je door de weerstand te meten tussen pen 2 van deze stekker en de massa.
Je zou dan de volgende waarden moeten meten: >>| geeft dan 950 ohm en |<< 1770 ohm.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
nitro
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 45
Geregistreerd: 15-11-2006

Gepost: 24 november 2010 10:36 AM
  [ # 35 ]

Die toetsen worden ook gebruikt als de radio is ingeschakeld.
Je kunt ze dan gebruiken voor het zoeken van zenders en het zoeken van dezelfde zender met een betere ontvangst.
Van de radio stuurbediening lopen 5 draden naar de sleepring.
Een gele en een oranje voor de claxon en 3 bruine voor de radiostuurbediening.
Ook als er slechts 1 bruine draad niet of slecht contact maakt functioneert de complete stuurbediening niet meer en werkt de verlichting ook niet meer.
Bij een type 2 heb je 2 verschillende stekkerverbindingen voor de stuurbediening op de sleepring.
Er zijn dus 2 verschillende sleepringen voor een type 2 met stuurbediening.
Gezien mijn eigen ervaringen hiermee vraag ik mij af of deze uitwisselbaar zijn?
De eerste type2 Xantia`s hebben een andere sleepring als de latere type 2.
Volgens mij loopt dit tot een bepaald organummer.
Dit houd verband met het feit dat er in de type 2 auto`s ook 2 verschillende aibags zijn gebruikt en daardoor ook 2 verschillende sturen.
Het verschil zit in de binnenkant van het stuur.
Volgens mij kan je een sleepring van een xantia uit 2000 niet in een xantia bouwen uit 98.
Verdorie dit moet toch op te lossen zijn met zoveel kennis en kunde hier op het forum.
Citroen 23 is een topper op het gebied van elektronica.
En ik heb hier en wereld aan onderdelen liggen ook met betrekking tot stuurbediening.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7306
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 28 november 2010 03:51 PM
  [ # 36 ]
WaJo schreef:

Bedankt voor het meedenken.

met de printbaan en sleepring is niets aan de hand. Het heeft altijd gewerkt. Nu werken de alle knoppen wel als ik de radio gebruik, maar als ik de wisselaar gebruik werken de linker knoppen boven op niet (wel de onderste voor volume +/-). Ik denk dat ik de stekkertjes van de stuurwielbediening aan de achterzijde maar eens controleer. Het lijkt me dat er misschien wel eens een slecht contactje in kon zit, door al dat geprop met draden achter de radio.

Ik zou het mooi zo laten: gisteren met Nitro fff gekletst over xantia’s waarbij we mooi fff konden testen hoe het werkt op zijn stuurtje en wat schetst onze verbazing ...... alle knopje werken precies zoals jij het beschrijft. De |<< en >>| doen het prima i.c.m. de radio maar werken niet op de cd wisselaar. Dus kort samengevat je stuurtje werkt (orgineel) prima zo.  very good

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
WaJo
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 389
Geregistreerd: 04-11-2004

- Xantia 2.0 HDi
- Visa 11RE
Gepost: 30 november 2010 04:20 PM
  [ # 37 ]

haha mooi dat jullie het nog eens hebben getest. Precies zoals bij mij dus! Dat is goed om te weten! Dan hoef ik me niet meer af te vragen of het wel klopt dus!

(ex) visa 11 RE(1983), (ex) ZX Break, TurboD (1994) Gris Crepuscule,
(ex) Xsara break Hdi Différence II (2004) Gris Iceland, (ex) Xantia Break Hdi Plus (2001) Gris Fulminator, (ex) C5 berline ph2 2.0 HdiF Gris Fulminator{Ik houd geloof ik van grijs…}


Visa 11 RE (1984) wit
BX 19 Gti (1986)rood
Grand C4 Picasso BlueHdi 120 Business (2015) Blue Kyanos

Profiel  
 
WaJo
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 389
Geregistreerd: 04-11-2004

- Xantia 2.0 HDi
- Visa 11RE
Gepost: 30 november 2010 04:26 PM
  [ # 38 ]

Ohja voor de liefhebber!!

Ik kwam op marktplaats nog een RDS4030 tegen. helaaas zonder inbouwframe.
wel voor een zacht prijsje.

Zoals deze dus:
http://link.marktplaats.nl/400922342

Ik heb nog een wisselaar liggen die er zeer waarschijnlijk op aangesloten kan worden Laughing

(ex) visa 11 RE(1983), (ex) ZX Break, TurboD (1994) Gris Crepuscule,
(ex) Xsara break Hdi Différence II (2004) Gris Iceland, (ex) Xantia Break Hdi Plus (2001) Gris Fulminator, (ex) C5 berline ph2 2.0 HdiF Gris Fulminator{Ik houd geloof ik van grijs…}


Visa 11 RE (1984) wit
BX 19 Gti (1986)rood
Grand C4 Picasso BlueHdi 120 Business (2015) Blue Kyanos

Profiel  
 
hendrik69
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 485
Geregistreerd: 06-04-2007

- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Gepost: 30 november 2010 05:24 PM
  [ # 39 ]

Jou Blaupunkt wisselaar kan er zeker op aangesloten worden. Alleen moet er wel een interface voor de aansluiting gemaakt worden. Die is bij de 4030 heel anders.

“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton

Profiel  
 
nitro
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 45
Geregistreerd: 15-11-2006

Gepost: 30 november 2010 05:33 PM
  [ # 40 ]

inbouwframe kan ik nog wel aankomen.

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 14 januari 2018 04:49 PM
  [ # 41 ]

Even wat advies van de diehards / kenners van het forum Wink

Op Ebay zie ik bij advertenties van een DC628 of CDC634 voorbij komen, maar de prijzen verschillen nog al.

[*] Een 2e hands CDC634 kost €32,65 / €49,= uit (Engeland / Italie)
[*]Een nieuwe CDC634 is te koop voor €81,50 (Spanje)
[*] Een 2e hands DC628 kost €99,= (Duitsland)
[*] Een nieuwe DC628 is te koop voor €139,90 ~€157,75 (Italie / Engeland)

Heeft dat duurdere te maken met de can-bus?
CLARION DC-628 CD-CHANGER TO 6 DISK FOR HEAD UNIT CLARION C-BUS STANDARD

of maakt het niet uit en kan je gewoon voor de CDC634 gaan?
Zou je dan de nieuwe of de gebruikte kopen?

Op LebonCoin zijn ze helemaal niet te vinden, maar daar staat tegenover dat de Fransen erg summier zijn met omschrijvingen en moet je waarschijnlijk zoeken op wisselaar of Xantia…..

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook