wat is de beste manier om de sierstrips op de flanken te verwijderen zonder ze te slopen?
ben trouwens nog op zoek naar mooie strips voor de voordeuren en de voorkant.
eens een xm, altijd een xm!!
modderkuipen lostrekken en de torxjes achter de strip losdraaien. los is linksom;)
Ouwe mopperkont
ik bedoelde de plastic glimdelen die bij mijn auto last hebben van verbloemkoling oid!
de achtersbumperstrip ging er alleen in stukken vanaf en die zat met een aantal klemverbindingen vast, maar de deurstrips hebben een doorlopende klembevestiging, dus lastiger te verwijderen?
eens een xm, altijd een xm!!
Ik heb het met plakplastic gedaan, is te vinden op dit subforum en het glimt nog steeds als een spiegel ondanks dat hij nu alweer een tijd gedwongen buiten staat.
die strips verwijder ik iig het eenvoudigste met twee plamuur messen. Niet te breed, niet te smal. 1 wip je zoveel mogelijk in het midden van de strip eronder en de tweede schuif je ernaast en rustig naar de zijkant. Dan krijg je wat ruimte zodat je je vingers eronder kunt krijgen.
Met beleid doen dan is het geen enkel probleem. iig niet aan de uiteindes, in het midden zijn ze lekker flexibel.
Palplastic kun je eventueel gebruiken voor de flanken, maar op de bumpers werkt dat niet echt fijn in de hoeken.
Bumper strips zijn nog te koop bij de dealer. Voor de flanken heb ik nog een compleet rvs set liggen waar ik geen moer mee doe dus die kun je eventueel wel overnemen.