2 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

Rob en z’n CX 2000 SUPER!
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 859

- CX 2400 GTI
Gepost: 24 november 2010 05:06 PM
  [ # 16 ]

Hey! Welkom, en leuk dat je meedoet. Ik wou net zeggen kijk eens bij twee forumleden die hun CX te koop hebben staan maar zie net op MP dat ze allebei gereserveerd zijn..

Ik ben benieuwd wat het gaat worden, Veel wijsheid toegewenst!

Profiel  

Marcules
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 382

Gepost: 24 november 2010 05:18 PM
  [ # 17 ]
luigi01 schreef:

Hallo forum!
...het is nou niet dat je gillend vanwege het slechte comfort uit de auto holt wanneer aangekomen! (zoals de bereiders van Duitse auto’s…).
...

Dit is nou nog eens een leuke taalvout Laughing

Maar voor ik mijn Mercedes uit 1980 op het vuur gooi; jij mag wel een keer meerijden en je verbazen hoe comfortabel dat is!

Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1

Profiel  

fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2259

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 24 november 2010 05:24 PM
  [ # 18 ]

Mercedes is een uitzondering…

Profiel  

jmmj
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 763

- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Gepost: 24 november 2010 06:51 PM
  [ # 19 ]

Hey Luigi,
Net zoals ik voor bijvoorbeeld electronica eerst naar de Mediamarkt ga om mij te oriënteren, waarna ik de daadwerkelijke aanschaf bij het zaakje in mijn dorp doe, is Timmer denk ik een heel goed adres om je te oriënteren. Ze hebben heel veel CX-en staan in heel veel verschillende prijsklassen. Ik vind ze zelf ook veel te duur voor wat ze bieden, maar voor wie van CX-en houdt is het gewoon een Hele Grote Speelgoedwinkel… Gezien je woonplaats zijn er nog drie adressen waar ik je zou adviseren om eens te gaan kijken: Citroy (Smirnoffstraat 5a, Hoogeveen), CitroVille (Bosberg 8a, Borculo) en Iwan Pasman (Gramsbergerweg 66, Hardenberg) zijn adressen waar CX-liefhebbers aan de slag zijn, waar je niet in eerste instantie een auto aangesmeerd zal worden maar waar ze je kunnen informeren en enthousiasmeren. Dat lijkt me een leuke zaterdagbesteding in een koude wintermaand Wink En voor vragen zijn wij er natuurlijk, op het forum!
Veel plezier bij je zoektocht,
Jaco

Profiel  

mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1481

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 24 november 2010 07:16 PM
  [ # 20 ]

Welkom op het forum en leuk om te horen dat je een CX wil aanschaffen. Ik heb in het verleden zeer goede ervaringen gehad met Timmer zeker met Auke. Moet wel zeggen dat ik zeker ook de mindere verhalen heb gehoord. Timmer is zeker niet goedkoop, maar een goede plek om eens goed te oriënteren, hij heeft absoluut mooie wagen staan en lekkere koffie!
Als je een tweede auto wil die evt kan dienen als je grand espace stuk is dan ik je keuze redelijk beperkt een Familiale, kan je ook met de familie op vakantie met de CX.

Veel plezier en sterkte met je zoektocht

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27945

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 24 november 2010 09:55 PM
  [ # 21 ]

Leuk dat je naar een CX gaat kijken! Wink

Bedenk een aantal zaken voordat je gaat zoeken en je met een net niet CX thuis komt.

- Serie 1 of 2
- Belastingvrij vereist? (serie 2 uit 86 wordt het ook nog)
- Benzine, LPG of diesel
- Luxe niveau, vrij basis, Pallas of GTi (Turbo)
- Airco of niet
- Kleur

Dan heeft vast nog wel iemand iets toe te voegen aan het rijtje Wink
Ik zou zeggen vul hem in en dan helpen we hier wel met zoeken.

Ik zou geen auto kopen met het argument dat de auto zo lekker dichtbij staat… Je kan beter dan even wat verder kijken en met een betere CX thuis komen.
Ik snap best dat je niet helemaal naar Frankrijk wil, maar dat hoeft ook echt niet, want er staan veel goed onderhouden CXen in Nederland met een onderhoudshistorie.

Veel plezier met zoeken, want dat kan ook leuk zijn Smile

Profiel  

luigi01
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 26

- CX 2000 Super
Gepost: 24 november 2010 10:15 PM
  [ # 22 ]

...bereiders van Duitse auto’s…

Gniffel cheese  , dat was inderdaad niet helemaal de bedoeling, maar eigenlijk toch ook wel erg leuk en dubbelzinnig!
Nou ja, ik doelde eigenlijk voornamelijk op een paar andere auto’s die ik dagelijks de snelweg onveilig zie maken met hun hoge snelheid en onrustige gedrag. Mijn ervaring met die auto’s is dat ze zo hard zitten dat je blij bent als je er uit mag!

Vanmiddag maar eens een blik geworpen naar die CX 2000 bij uhm, tja, Timmer. Ik moet zeggen dat deze auto er nagenoeg onberispelijk uitzag: ik kon vrij weinig roest vinden, interieur was goed droog, alleen wat lekkage in de kofferbak (rubbers?); wel een deukje in de achterbumper. Ook de motor klonk prima, zag er niet schoongemaakt en wel droog uit, en liep als een zonnetje! Wel een accu-laad-probleem, hetgeen tijdens mijn bezoek uitgroeide naar een keiharde sluiting (startmotor?? dynamo??). Dit verhinderde mij van het maken van een proefrit, en moet dus eerst gemaakt worden. Zoals gezegd, als elektronicus ben ik hier niet zo bang voor.

Hmmmm. De prijs van deze auto is inderdaad onlangs met zo’n 25% gedaald naar 6500 euro. Vergelijking op internet geeft mij het idee dat de huidige prijs niet aan de hoge kant is, correct? (wat trouwens niet wil zeggen dat de keus al gemaakt is, maar het is wel een optie).

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27945

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 24 november 2010 10:19 PM
  [ # 23 ]

Persoonlijk vind ik 6500 euro voor een eenvoudige uitvoering veel geld…

Roest zie je ook niet altijd direct, daarvoor moet je onder de auto kijken. Als de auto dorpelkappen heeft moeten ze eraf, daar kan veel elende onder zitten.

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 24 november 2010 10:20 PM
  [ # 24 ]

heb je gekeken naar die blauwe met die stropdas? Persoonlijk zou ik meer voelen bij die nog af te bouwen grijze. Hoe dan ook, de lekkage komt vast en zeker bij het achterruit vandaan. Ik heb de mijne onlangs opnieuw geplaatst, en nu is mijn kofferbak droog.

Profiel  

Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2214

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 24 november 2010 10:30 PM
  [ # 25 ]

Leuk,

weer iemand erbij die een CX wil gaan rijden, en volgens mij heb je die blauwe gezien, persoonlijk vind ik dit een beetje een feestnummer met die stropdas en prestige randjes en zo te zien zijn de spiegels ook blauw maar dat kan er allemaal af Wink en dan is het best een knappe wagen en goede exemplaren koop je nu eenmaal niet voor 1000,- euro.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  

citroencx.eu
Facebook

Profiel  

freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 837

- CX GTI turbo 2
Gepost: 24 november 2010 10:35 PM
  [ # 26 ]
luigi01 schreef:

Ik moet zeggen dat deze auto er nagenoeg onberispelijk uitzag: ik kon vrij weinig roest vinden, interieur was goed droog, alleen wat lekkage in de kofferbak (rubbers?);

Helaas kan het uiterlijk van een CX erg misleidend zijn. De zichtbare staat in een showroom zegt niet zoveel. Het is net een pizza: het gaat om de bodem, en de niet zichtbare staat van de carosserie. Gelukkig staat dit forum vol met nuttige tips waar je op moet letten. En recente posts laten zien hoe lastig lekkages zijn te traceren en welke grote problemen tot lekkages kunnen leiden. Dus eerst onder een CX kijken en dan pas de bovenkant beoordelen. Maar het kan natuurlijk best zijn dat de onderkant van de CX bij Timmer net zo onberispelijk is; en dan bedoel ik niet een verse laag tectyl..

Profiel  

Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6503

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 24 november 2010 11:07 PM
  [ # 27 ]

Goeie! “Een CX is net een pizza”  Laughing
Helaas is de bodem vaak erg krokant…

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  

RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 17407

- CX 2400 Super
Gepost: 25 november 2010 12:50 AM
  [ # 28 ]
jmmj schreef:

Hey Luigi,
Gezien je woonplaats zijn er nog drie adressen waar ik je zou adviseren om eens te gaan kijken: Citroy (Smirnoffstraat 5a, Hoogeveen), CitroVille (Bosberg 8a, Borculo) en Iwan Pasman (Gramsbergerweg 66, Hardenberg) zijn adressen waar CX-liefhebbers aan de slag zijn, waar je niet in eerste instantie een auto aangesmeerd zal worden maar waar ze je kunnen informeren en enthousiasmeren.

Eventueel kan http://www.cxdunord.nl nog aan dit lijstje worden toegevoegd.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

luigi01
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 26

- CX 2000 Super
Gepost: 04 januari 2011 04:09 PM
  [ # 29 ]

Een heel voorspoedig 2011 gewenst aan jullie allen!

Mijn jaar is in ieder geval goed begonnen….

Na me nog verder te hebben georiënteerd, prijzen te hebben vergeleken, nogmaals te hebben gekeken in Groningen naar de 2000 SUPER, etc., etc., uiteindelijk vorige week de knoop doorgehakt en de CX 2000 SUPER gekocht!!!

Voorzichtig naar huis, en in spanning over de volgende ochtend in de kou: starten of niet? Nou, helemaal geen probleem hoor, sleutel om en lopen!! Nu eerst maar eens voorzichtig laten wennen aan een regelmatig gebruik - motor loopt goed, maar nog niet helemaal regelmatig (een beetje ‘stoterig’ inhouden zo af en toe). Meeste attributen werken goed, doch bijv.de achterruit verwarming niet - komend weekend maar eens even naar kijken.
Is het opnieuw plaatsen van de achterruit moeilijk (ivm lekkage achterbak)?

Wat een HEERLIJKE auto, een geweldig comfort, en een super rijgedrag!!! (maar ja, dat wisten jullie natuurlijk al…).

Maar goed, de beslissing is genomen, eerste ervaring is geweldig, hoop dat dat zo blijft!

Profiel  

Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5231

Gepost: 04 januari 2011 04:19 PM
  [ # 30 ]

Van harte gefeliciteerd Luigi. Ik hoop je super CX Super ‘ns op een clubmeeting te mogen bewonderen.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  

2 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook