Totaal aantal Berichten: 3440
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Mijn type II v6 van ‘97 (2 kleppen per cilinder en kettinggedreven nokkenassen) heeft al een tijdje soms last van instabiliteit van het stationaire toerental, meestal een minuut of zo na het starten.
Ik verdenk de stappenmotor
dit ding regelt als ik het wel heb de luchttoevoer bij gasklep dicht.
Ik heb er één schoongemaakt in de ultrasoonreiniger en gemonteerd.
Nu staat hij stationair rond de 1700 toeren te hunten. Dat zal dus wel het volgende zijn, met dank aan Citroën-das-pas-fën:
Jan, hoe lang heb je de motor al stationair laten lopen? Het kan echt wel even duren, als je de stekker van de stappenmotor los hebt gehad, voordat de ECU de juiste instellingen weer heeft gevonden.
De laatste keer dat ik dit met een Xant flikte duurde het iets meer dan een half uur.
Het lijkt op naar de bekende weg vragen, maar je zal er maar naar op zoek zijn. Over een half uur of zo moet het dus weer OK zijn.
Vraagje: Moet je hem een half uur voor Janjoker laten draaien of kan je ook een half uur boodschappen doen?
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
De laatste keer dat ik dat gedoe had ben ik gewoon een eindje gaan rijden. Een keer even wat gehaper gehad bij een stoplicht en daarna niks meer. Ritje van 20 minuten ofzo..