Totaal aantal Berichten: 10
- Méhari AYCA
- 2CV 2cv6
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Tot de aflevering van mijn C4 met NaviDrive gebruikte ik TomTom. Ik mis op mijn ND het aangeven van radarstations, het direct aangeven van de volgende actie b.v. Rotonde na 75km en de mogelijkheid om de max. snelheid op een bepaald weggedeelte te tonen en waarschuwing bij overschrijding. Verder is de NaviDrive super, al heb ik al 2x onderweg een zwart scherm gehad en moest het systeem weer opnieuw opgestart worden.
Weet iemand of de mogelijkheid aanwezig is om dit manco aan te passen en hoe?
Op dit moment:
Mehari 1983
C5 Aircross 08/2019
De NaviDrive is wat mij betreft een bijzondere kostbare mislukking. Dat ligt niet aan het apparaat maar aan Magneti Marelli, de producent van het apparaat die de software niet onderhoud en geen release met bugfixes levert, het verouderde kaartmateriaal van Navteq en Citroën die haar klanten overlevert aan deze twee producenten. Omdat het apparaat, eenmaal aangeschaft, geen alternatief kent wordt de klant met de problemen aan zijn lot overgelaten. Het gebrek aan service op de ND krijg je er bij een ingebouwd apparaat standaard bij.
De Bluetooth telefoonfunctie werkt niet, een Ipod aansluiten via USB werkt niet. De bediening van de navigatie zuigt (zoek maar eens op Sloterkade in Amsterdam). Het kaartmateriaal is verschrikkelijk duur. Koop je kaarten 2010-2011 als die in Q2 2010 op de markt komen krijg je de kaartversie van Navteq van begin 2009. Apparaat reboot om de haverklap etc.
Ik heb het als volgt opgelost:
http://www.jouwtomtom.nl/forum/index.php?s=&showtopic=19432&view=findpost&p=162587
Een apparte TomTom en Parrot. Ipod gaat via de AUX poort.
Overigens is de dealer mij met de Parrot tegemoed gekomen n.a.v. klachten over de ND Bluetooth waarmee je niet kan bellen.
Grand C4 Picasso 1.6 THP EBV6 Ligne Business
Totaal aantal Berichten: 10
- Méhari AYCA
- 2CV 2cv6
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Inderdaad, vreemd dat er niet meer gebruikersklachten hebben. Ik heb een aparte Sim-kaart om gebruik te kunnen maken van de telefoon. Op de USB aansluiting kun je met een USB-stick wel muziek tevoorschijn toveren, de I-pod inderdaad via aux, maar deze moet je afkoppelen op op te kunnen laden, gelijktijdig kun je de 2 aansluitingen niet gebruiken, zitten elkaar in de weg.
Het navigatiesysteem is al 2x op zwart gegaan en ben al diverse malen een éénrichtingsstraat verkeerd ingestuurd. Dat er geen radarverklikker inzit, het zij zo, maar wel heel vervelend.
Het is toch te gek dat je een extra TomTom moet hebben om op je bestemming te komen.
Nogmaals, zijn wij de enigen?
Op dit moment:
Mehari 1983
C5 Aircross 08/2019
Totaal aantal Berichten: 622
- (Grand) C4 Picasso BlueHDi 120 S&S
Ik moet zeggen dat de ND mij erg meevalt. In de 2.5 jaar dat ik hem heb is hij welgeteld 1x uitgevallen. Voor de rest stuurt hij me een enkele keer over een weg(getje) dat is afgesloten met een slagboom, maar als je dan omkeert gaat hij weer goed.
Verder heeft hij me feilloos voor de deur van de vakantiebestemmingen afgeleverd en vind ik het een genot om van tevoren de files te horen te krijgen, zodat ik daar lekker omheen kan sturen.
De kaarten zijn inderdaad relatief oud en als je bij Navteq de kleine foutjes doorgeeft die in het systeem zitten hoor je er verder niets meer van, maar over het algemeen ben ik zeer tevreden over de ND.
Ik ben ook niet geheel ontevreden over de ND. Tuurlijk zijn er vebeterpunten zoals e BT.
Vwb snelheidswaarschuwingen moet je het forum eens verder uitdiepen.
Ik heb een keer (maar vraag me niet hoe) zowel NL and Fr flitspalen geinstalleerd.
Als ik FR ben krijg ik de max snelheid in beeld en indien ik deze overschrijd gaat deze knipperen.
Dual SIM werkt wel heel erg goed dat maakt het missen van de BT wel een beetje goed.
C4 Grand Picasso 1.6 THP EBV6 Ligne Business
Nocciola achteraf demontabele trekhaak, xenon, leer (sinds 12.2.09 op weg)
Wat mij betreft ook een prima apparaat. Valt +/- 1 keer in de week uit, maar alles went. BT blijft erg slecht. Navigatie prima. Ik heb zelf de nieuwste kaarten (2010) erop gezet, fluitje van een cent.Nog een jaartje, en dan ben ik er vanaf. In elk geval geen auto meer met Navidrive.
Grand Space Tourer, automaat, 2019
Totaal aantal Berichten: 254
- Xsara Picasso 1.6 16V Caractere
- Xsara Picasso 2.0 16V Exclusive Automaat Panoramadak
Ik vond de navigatie van de rt5 zeker niet slecht. Kijk eens op http://www.eurovan2.com/forum/ voor wat tips/trucs en flitspalen ! Op de BT na, mis ik ‘m eigenlijk wel nadat ik ben overgestapt naar een xsara picasso….
Nu: Xsara Picasso 2.0 Exclusive
Hiervoor: Xsara Picasso 1.6 Caractere - Grand C4 Picasso 2.0 Exclusive - Xsara Picasso 1.8 Difference 2 - C4 Picasso 1.6 THP Business - C5 Break 1.8 Ligne Prestige- C2 - AX