1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Aandrijfas en tripoide
mel
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 17-07-2004

- ID/DS DS21 IE Pallas mechanique
- C5 V6 Exclusive Automaat
Gepost: 07 mei 2010 10:42 PM

1.
Ik wil mijn linker en rechter tripoidehuizen omwisselen om (hopelijk) van het gekraak af te zijn in met name bochten. Nu heb ik ook begrepen dat tripoide en huis een set vormen. Is dat zo? En, heeft het zin nieuwe kogels te plaatsen als je de tripoide huizen omwisselt?

2.
Op sommige DSsen zitten trillingsdempers op de aandrijfassen. Bij mij niet. Volgens mijn garage indertijd maakte dat geen enkel verschil. Maakt het verschil? En, zijn die demperringen ergens te koop?

C5 3.0i V6 Aut. Exclusive, 2008
Au revoir, Melchior

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7306
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 07 mei 2010 10:57 PM
  [ # 1 ]

Vormen een set. Daarnaast heb je stalen en alluminium meenemers. Alleen kogels vervangen heeft weinig zin daar de schalen zijn ingesleten. Je kan dan beter een nieuwe set aanschaffen of een goeie 2 hands set.

Die stab.rubbers heb ik ooit eens nieuw gekocht maar nooit gebruikt (Ds verkocht). heb ze over dus laat maar weten als je belangstelling hebt. Of ze helpen ??? Ik heb het nog niet uitgeprobeerd !!

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 07 mei 2010 11:15 PM
  [ # 2 ]

kraken in de bochten lijkt mij eerder de homokineten dan de tripoiden.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 07 mei 2010 11:16 PM
  [ # 3 ]

Homokineten: lees dubbele kruiskoppelingen.

knuffel

Profiel  
 
mel
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 17-07-2004

- ID/DS DS21 IE Pallas mechanique
- C5 V6 Exclusive Automaat
Gepost: 08 mei 2010 12:12 AM
  [ # 4 ]

Citroen 23. Ik wil het wel eens proberen of die dempers helpen. Laat maar weten wat je er voor wilt hebben.

C5 3.0i V6 Aut. Exclusive, 2008
Au revoir, Melchior

Profiel  
 
Dspecial amateur
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 70
Geregistreerd: 30-04-2008

Gepost: 08 mei 2010 04:17 PM
  [ # 5 ]

Ik heb ook de tripoidehuizen verwisselt zonder de tripoides .Ook geen nieuwe kogels.
Ik ben wel van het gerammel af, tripoide huis wordt nu tegen een gladde kant belast, volgens mij gaat het dus wel.

Hydraulisch rijd beter

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 08 mei 2010 05:15 PM
  [ # 6 ]
Dspecial amateur schreef:

Ik heb ook de tripoidehuizen verwisselt zonder de tripoides .Ook geen nieuwe kogels.
Ik ben wel van het gerammel af, tripoide huis wordt nu tegen een gladde kant belast, volgens mij gaat het dus wel.

Heb ik ook gedaan. Goed resultaat.
Maar rammel is wat anders dan kraken in de bochten.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
joostie62
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 09-02-2009

Gepost: 23 november 2010 11:08 PM
  [ # 7 ]

hi,
ik heb nog een paar aandrijfassen die ik wil monteren.
daarbij wil ik ook de tripoidehuizen vervangem want bij het remmen vibreert de auto een beetje en hij zoemt bij 100-110 kmu. Er zitten redelijk nieuwe remschijven op.

ik zag op de site van dirk sassen tripoide huizen te koop. Éen met alleen het huis en de kogels voor 248 eur en een ‘kit ’ met tripoide huis , pakkingen, afdekplaatje, kogels, vet voor 208 euro.
Iemand enig idee wat het verschil is, en of die handel van redelijke kwaliteit is?

Ik zag ergens op een tekening ook dat er een soort ‘buisjes ‘in het T- huis geschoven zijn waar de kogels inpassen. Is er een mogelijkheid om die buisjes te vervangen en de kogels en het T- huis gewoon weer te gebruiken??

grt
Joost

keeping a DS on the road is 90% science and 50% luck…!

BMW 745E 2020
Mini countryman cooper works
Harley Davidson Springer FLSTSI
KTM 1290 superadventure S
DS 23 i.e BVH Pallas airco ‘73
DS 19 BVH Pallas Cabriolet ‘67
Alumax 22Ft 250PK Evinrude
Karmann ghia 2.2 Cabrio
Ford Thunderbird 55 Cabrio
Chevrolet 3100 54
Volvo p1800 64
Ford mustang GT350 6
Range Rover evoque
Buggy VW
Porsche 356 speedster

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 november 2010 11:15 PM
  [ # 8 ]
joostie62 schreef:

hi,
ik heb nog een paar aandrijfassen die ik wil monteren.
daarbij wil ik ook de tripoidehuizen vervangem want bij het remmen vibreert de auto een beetje en hij zoemt bij 100-110 kmu. Er zitten redelijk nieuwe remschijven op.

grt
Joost

Dit los je niet op met nieuwe tripoides en assen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
joostie62
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 09-02-2009

Gepost: 23 november 2010 11:17 PM
  [ # 9 ]

enig idee waarmee ik het wél oplos ??

keeping a DS on the road is 90% science and 50% luck…!

BMW 745E 2020
Mini countryman cooper works
Harley Davidson Springer FLSTSI
KTM 1290 superadventure S
DS 23 i.e BVH Pallas airco ‘73
DS 19 BVH Pallas Cabriolet ‘67
Alumax 22Ft 250PK Evinrude
Karmann ghia 2.2 Cabrio
Ford Thunderbird 55 Cabrio
Chevrolet 3100 54
Volvo p1800 64
Ford mustang GT350 6
Range Rover evoque
Buggy VW
Porsche 356 speedster

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 24 november 2010 09:15 AM
  [ # 10 ]

Heb je die remschijven zelf vervangen? Zo ja: heb je ze volgens het werkplaatshandboek netjes uitgeklokt? Trillen bij het remmen: 99% zeker een kromme schijf óf , in de overige 1% van de gevallen, een kromme uitgaande as/naaf van de bak.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
joostie62
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 09-02-2009

Gepost: 24 november 2010 09:39 PM
  [ # 11 ]

Ik heb de remschijven bij de DS specialist laten vervangen dus ik neem aan dat dat gebeurd is zoals het hoort.
kan het wat met de motorsteunen te maken hebben?

keeping a DS on the road is 90% science and 50% luck…!

BMW 745E 2020
Mini countryman cooper works
Harley Davidson Springer FLSTSI
KTM 1290 superadventure S
DS 23 i.e BVH Pallas airco ‘73
DS 19 BVH Pallas Cabriolet ‘67
Alumax 22Ft 250PK Evinrude
Karmann ghia 2.2 Cabrio
Ford Thunderbird 55 Cabrio
Chevrolet 3100 54
Volvo p1800 64
Ford mustang GT350 6
Range Rover evoque
Buggy VW
Porsche 356 speedster

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 24 november 2010 09:40 PM
  [ # 12 ]

Nee, eigenlijk kan het niet echt met steunen te maken hebben. Maar zoals gezegd: het uitklokken is erg belangrijk. Vroeger deed ik dat ook nooit, tot ik het voor de gein een keer wel deed. Wat een verschil zeg! Overigens zijn de schijven van tegenwoordig van extreem brakke kwaliteit. Dat helpt ook helemaal niet.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
joostie62
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 09-02-2009

Gepost: 24 november 2010 09:42 PM
  [ # 13 ]

enne ....hoe “klok ik een remschijf’ uit??

keeping a DS on the road is 90% science and 50% luck…!

BMW 745E 2020
Mini countryman cooper works
Harley Davidson Springer FLSTSI
KTM 1290 superadventure S
DS 23 i.e BVH Pallas airco ‘73
DS 19 BVH Pallas Cabriolet ‘67
Alumax 22Ft 250PK Evinrude
Karmann ghia 2.2 Cabrio
Ford Thunderbird 55 Cabrio
Chevrolet 3100 54
Volvo p1800 64
Ford mustang GT350 6
Range Rover evoque
Buggy VW
Porsche 356 speedster

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 24 november 2010 09:45 PM
  [ # 14 ]

Dat staat in het werkplaatshandboek beschreven.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
joostie62
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 09-02-2009

Gepost: 24 november 2010 09:50 PM
  [ # 15 ]

dus een typisch geval van….. RTFM als ik het goed begrijp.

daar het regent ( ja ook hier in portugal) ga ik het vanavond es even opzoeken en bestuderen.
Tips en ervaringen zijn natuurlijk altijd welkom
bedankt waterman voor de adviezen zover.

grt joost

keeping a DS on the road is 90% science and 50% luck…!

BMW 745E 2020
Mini countryman cooper works
Harley Davidson Springer FLSTSI
KTM 1290 superadventure S
DS 23 i.e BVH Pallas airco ‘73
DS 19 BVH Pallas Cabriolet ‘67
Alumax 22Ft 250PK Evinrude
Karmann ghia 2.2 Cabrio
Ford Thunderbird 55 Cabrio
Chevrolet 3100 54
Volvo p1800 64
Ford mustang GT350 6
Range Rover evoque
Buggy VW
Porsche 356 speedster

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook