Ik heb gisteren de winterbanden weer gemonteerd onder mijn 1.9TD uit 1997 nu lijkt het of de auto aan de voorzijde niet goed op hoogte komt,en ook stugger veert.
Ik rijdt normaal met 17 inch velgen(205/45/17)en in de winter met 185/65/15 dus zou je zeggen dat ik in de winter meer comfort zou moeten hebben.
De auto komt aan de voorzijde niet tot heel traag omhoog nadat de auto in de laagste stand heeft gestaan,als ik de auto eerst in de hoogste stand zet en dan naar rijstand ga komt de auto wel op rijhoogte,maar dan nog vind ik hem lager staan dan normaal.Afgelopen zomer is het hele veersysteem gedaan(bollen,achterste hoogteregelaar,LHM).Zou dit alles te maken kunnen hebben met de voorste hoogteregelaar?Trouwens gaat de handel voor de hoogteverstelling ook enorm zwaar.Ik hoop dat iemand een oplossing heeft.
Totaal aantal Berichten: 485
Geregistreerd: 06-04-2007
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Een oplossing voor een dergelijk probleem heb ik niet op grote afstand achter mijn monitor.
Wel enkele tips en vragen.
Op zich kan dit probleem niets met de wissel naar zomerschoeisel te doen hebben of het moet zijn dat je de auto verkeerd hebt opgekrikt en daarbij de hoogteregeling beschadigd hebt. Hoe heb je de voorkant van de auto opgekrikt, beter gezegd welk krikpunt heb je gebruikt?
Het kan natuurlijk zijn dat de voorste hoogteregelaar gewoon vastzit door vuil of roest. Eerst controleren en gangbaar maken.
“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton
Ik heb de auto met een garagekrik op het voorste subframe opgekrikt,dus dat ik de hoogte regelaar heb geraakt lijkt mij uitgesloten.
De auto komt uit zijn laagste stand aan de voorzijde niet op rijhoogte,als ik vervolgens de auto op de hoogste stand zet komt de auto vrij snel op de hoogste stand,zet ik de auto vervolgens op rijhoogte zakt de auto naar de normale rijhoogte maar die is volgens mij te laag.
Volgens mij zit de Hoogteregelaar op het subframe bij de stabilisator stang. Als je je subframe krom drukt gaat het natuurlijk niet meer lekker werken…
Autofan schreef:Volgens mij zit de Hoogteregelaar op het subframe bij de stabilisator stang. Als je je subframe krom drukt gaat het natuurlijk niet meer lekker werken…
lijkt me sterk dat je subframe krom wordt als je hem daarmee opkrikt het subframe is van hoogwaardig staal
Autofan schreef:Volgens mij zit de Hoogteregelaar op het subframe bij de stabilisator stang. Als je je subframe krom drukt gaat het natuurlijk niet meer lekker werken…
Ik moet je gelijk geven de dwarsbalk onder de hoogteregelaar was behoorlijk verbogen,vandaag de hele boel dmv een potkrik en bandijzer terug gebogen.Volgende week nog even naar Renard om te kijken of er niets beschadigd is aan de hoogteregelaar.
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Ik denk dat de boel gewoon vast gerot zit. Als de bediening ook al moeilijk gaat, denk ik dat je daar eerst even naar moet kijken.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Rijden met een Citroen en dan dromen van een…
Manta 400 groep B geweldig…ik hoor hem nog brullen, als een wild beest.
We hadden er ooit twee echte in Nederland, eigenaar was de Opel importeur in ons land en hij werd bestuurd door Jan v d Marel.
Ze hebben hem later van hem afgepakt en hij kwam zelf terug met een van Billy Colemann gekochte Manta 400 gr B…Lease Plan…Dat waren nog eens mooie rally tijden.
Ook de belg Guy Colsoul en de latere autosport baas van Citroen Guy Frequelin reden hiermee de sterren van de hemel.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Vandaag even bij Renard langs geweest ter controle van de hoogteregelaar,het probleem met het subframe had ik inmiddels zelf al verholpen.De hoogteregelaar bleek toch vast te zitten,is gedemonteerd,gereinigd en de auto gaat weer op en neer zoals het een hydro pneumaat betaamd.
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Visa GTI 115 schreef:Rijden met een Citroen en dan dromen van een…
Manta 400 groep B geweldig…ik hoor hem nog brullen, als een wild beest.
We hadden er ooit twee echte in Nederland, eigenaar was de Opel importeur in ons land en hij werd bestuurd door Jan v d Marel.
Ze hebben hem later van hem afgepakt en hij kwam zelf terug met een van Billy Colemann gekochte Manta 400 gr B…Lease Plan…Dat waren nog eens mooie rally tijden.
Ook de belg Guy Colsoul en de latere autosport baas van Citroen Guy Frequelin reden hiermee de sterren van de hemel.
Ik ben ook wel’s offtopic gegaan, maar zo erg als hier heb ik nog nooit gezien…...