2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
bx trd-turbo in A’dam
janneman
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 263
Geregistreerd: 08-11-2004

Gepost: 30 oktober 2005 02:57 PM
  [ # 16 ]
Bram schreef:
janneman schreef:

mensen, ik lees hier een paar keer tzd turbo. maar het is een tRd turbo..

Dit soort bx zie je bijna nooit meer, en ik heb toch iets met dit type bx. dit omdat wij vroeger thuis jarenlang exact zo’n bx hadden… en stiekem is dat mijn droom-bx wel een beetje. maar er is tot zover nog niemand die daar is wezen kijken toevallig al?

Iedereen toch bedankt voor de reacties,

Beste Janneman,

De TRD turbo is gewoon de voorganger van de TZD….de TRD is van 1988 t/m eind 1989 geleverd….en de TZD kwam daarna.
Het zijn exact dezelfde uitvoeringen…..met st.bekr…..4 electr. ramen, kaartleeslampje….enz..enz.

Dus de techniek (motor/bak) is ook hetzelfde..(90 pk)....beiden konden met een aantal optie’s uitgebreid worden, zoals ABS, Airco…enz.

Dus het enige wat er *uniek* aan is, is de letter R i.p.v. de Z. Cool

Bram, bedankt voor je reactie, dit weet ik echter wel, maar toch vind ik het leuk om een TRD te hebben. waarom, vraag het me niet, maar het is nou eenmaal zo. misschien wel die r die het hem doet.
Als ik een mooie tzd zou tegenkomen, zou ook niet verkeerd zijn. maar een turbodiesel zie je niet zo heel vaak. zeker niet met abs en cc.
en een duitse auto zie ik niet zo zitten. dat importeren enzo… en hoge kilometerstand hoeft geen bezwaar te zijn, laag is ook niet alles Very Happy

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 30 oktober 2005 09:54 PM
  [ # 17 ]
janneman schreef:
Bram schreef:
janneman schreef:

mensen, ik lees hier een paar keer tzd turbo. maar het is een tRd turbo..

Dit soort bx zie je bijna nooit meer, en ik heb toch iets met dit type bx. dit omdat wij vroeger thuis jarenlang exact zo’n bx hadden… en stiekem is dat mijn droom-bx wel een beetje. maar er is tot zover nog niemand die daar is wezen kijken toevallig al?

Iedereen toch bedankt voor de reacties,

Beste Janneman,

De TRD turbo is gewoon de voorganger van de TZD….de TRD is van 1988 t/m eind 1989 geleverd….en de TZD kwam daarna.
Het zijn exact dezelfde uitvoeringen…..met st.bekr…..4 electr. ramen, kaartleeslampje….enz..enz.

Dus de techniek (motor/bak) is ook hetzelfde..(90 pk)....beiden konden met een aantal optie’s uitgebreid worden, zoals ABS, Airco…enz.

Dus het enige wat er *uniek* aan is, is de letter R i.p.v. de Z. Cool

Bram, bedankt voor je reactie, dit weet ik echter wel, maar toch vind ik het leuk om een TRD te hebben. waarom, vraag het me niet, maar het is nou eenmaal zo. misschien wel die r die het hem doet.
Als ik een mooie tzd zou tegenkomen, zou ook niet verkeerd zijn. maar een turbodiesel zie je niet zo heel vaak. zeker niet met abs en cc.
en een duitse auto zie ik niet zo zitten. dat importeren enzo… en hoge kilometerstand hoeft geen bezwaar te zijn, laag is ook niet alles Very Happy

Er zit natuurlijk nog wel een uiterlijk verschil tussen de TRD Turbo en de TZD Turbo. Een TRD Turbo kan helemaal geen rookglas-achterlichten hebben, aangezien de door Janneman aanbeden wagen een type 2 is (maar dat is ook weer zo te veranderen). Verder is een TRD Turbo niet voorzien van dikkere zijstrips op de deuren en bumpers in 2 kleuren.

Maar dat maakt de TRD Turbo nou juist zo leuk vind ik.  Very Happy

TRD Turbo’s zie je zelden; deze ziet er puik uit, met mooie velgen.

Als je echt interesse in die BX hebt, moet er denk ik wel iets van de prijs af kunnen. Tot de 1.000 euro moet wel te halen zijn denk ik, zeker als je de verkoper erop wijst dat er enkele mankementjes zijn geweest of nog steeds zijn.

Het is dan wel handig om eens te kijken of de verkoper op forum zit.  Laughing

Succes ermee.  Wink

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 30 oktober 2005 09:59 PM
  [ # 18 ]

Wat is trouwens dat tweede pookje, achter de knipperlichtschakelaar? Is dat de cruise-control?

Profiel  
 
Bertje Hdi
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 151
Geregistreerd: 04-05-2005

Gepost: 30 oktober 2005 10:02 PM
  [ # 19 ]

Dat extra pookje is inderdaad de hendel van de VDO- cruisse control, ook makkelijk achteraf in te bouwen, ik heb er destijds veel aangehad in mijn TZD-TURBO.

BX-16V mk2 orga 4680; voorheen BX TZD-TURBO ‘92 , Berlingo Hdi ‘01, Berlingo Hdi ‘04.
Dennis.
http://img326.imageshack.us/img326/9422/bxgti16vmk21671ud.jpg

http://WWW.STALLING-VERHUUR.NL  stallingsruimte voor uw Citroen

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 30 oktober 2005 10:06 PM
  [ # 20 ]
Bertje Hdi schreef:

Dat extra pookje is inderdaad de hendel van de VDO- cruisse control, ook makkelijk achteraf in te bouwen, ik heb er destijds veel aangehad in mijn TZD-TURBO.

Dat wordt dan mijn volgende project.  Very Happy Very Happy
Het ziet er heel netjes uit, alsof Citroën het er zelf in heeft gezet. Lijkt me een hele luxe om in je BX te hebben.

Maar om het nog even on-topic te houden: deze cc maakt de TRD Turbo natuurlijk wel erg aantrekkelijk.  Wink

Profiel  
 
Bertje Hdi
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 151
Geregistreerd: 04-05-2005

Gepost: 30 oktober 2005 10:20 PM
  [ # 21 ]

Als je een beetje handig bent kun je hem zelf ook inbouwen, ik had destijds een cruis controle van ASN, je moet alleen wel een losse adapter hebben voor tussen je km tellerkabel om je snelheidssignaal door te kunnen geven naar je CC-unit, en dan heb je alles met een half dagje er werkend in ziten.

BX-16V mk2 orga 4680; voorheen BX TZD-TURBO ‘92 , Berlingo Hdi ‘01, Berlingo Hdi ‘04.
Dennis.
http://img326.imageshack.us/img326/9422/bxgti16vmk21671ud.jpg

http://WWW.STALLING-VERHUUR.NL  stallingsruimte voor uw Citroen

Profiel  
 
janneman
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 263
Geregistreerd: 08-11-2004

Gepost: 30 oktober 2005 11:37 PM
  [ # 22 ]

Maar om het nog even on-topic te houden: deze cc maakt de TRD Turbo natuurlijk wel erg aantrekkelijk.

Dat is ook een van de redenen, los van het feit dat een trd-turbo al vrij aantrekkelijk is (i.v.m. zeldzaamheid)

Ik heb de beste man al een mailtje gestuurd gisteren, maar nog geen reactie gehad, en er staat ook geen telefoonnummer bij. maar ik wacht geduldig af Razz heb echt wel serieuze interesse..
en of de verkoper op het forum zit? ik heb geen idee. ga morgen als ik tijd heb wel even kijken of ik iets vind over deze auto op het forum, zou wel toevallig zijn…

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 31 oktober 2005 01:35 PM
  [ # 23 ]

Om deze TRD gaat het…..en de eigenaar (Bergje) zit hier ook op het forum Cool

http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=163550&highlight;=

En staat ook te koop hier :

http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=165831

Profiel  
 
janneman
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 263
Geregistreerd: 08-11-2004

Gepost: 01 november 2005 12:19 AM
  [ # 24 ]

dankje bram, ik was daar vanmorgen ook al achter gekomen, weet ik iig een gerichte vraag over het voertuig, hoe het is afgelopen met de dieselpomp.
Ik heb een mail terug gehad, en ga morgen de eigenaar eens even bellen voor een afspraak.

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 01 november 2005 07:11 PM
  [ # 25 ]

Wow, mooi ding hoor. En mogelijk kan er inderdaad wel wat af, 1000 euro lijkt me inderdaad een mooie prijs. En zeker niet teveel, ik krijg toch de indruk dat de waarde van de turbodiesel wat onderschat wordt.
Dat ontbreken dat die zijruit kan ik trouwens ook niet plaatsen. Maar eerlijk gezegd vind ik dat wel een pluspunt, die zijruitjes raken op den duur toch alleen maar verweerd. Het lijkt wel een beetje op een GTI, gezien die achterspoiler en het matzwarte vlak tussen de achterlichten. Zo had ik mijn turbodiesel het liefste gehad… :6

Profiel  
 
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 01 november 2005 07:40 PM
  [ # 26 ]

De TRD T / TZD T’s zijn iig in Frankrijk GTI achtig uitgevoerd geweest. Die heb ik vaak genoeg zien rijden om te vermoeden dat het geen huisvlijt is geweest.
GTIachtig hield in:
- broodplank achterop + GTI lip voorop.
- dunne rubber stootstrips i.p.v. TZI dikke stootstrips,
- mistlampen vóór.
- volledig gespoten bumpers.
- Wieldoppen van de GTI type 90 of GTI lichtmetaal.
- zwart gespoten tussen de achterlichten.
- geen derde zijruit.

Misschien dat dat ook in Spanje mogelijk was.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook