10 van de 19
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
   
De DSuper van pascalvm
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 16 augustus 2010 11:38 PM
  [ # 136 ]

Leuk, veel plezier!

Citroen!

Profiel  
 
MWH.C
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 25-06-2007

- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Gepost: 16 augustus 2010 11:58 PM
  [ # 137 ]

Klinkt leuk! Ook even de site van die camping bekeken, die ga ik zeker in mijn achterhoofd houden! Fijne vakantie! Smile

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 30 augustus 2010 07:26 PM
  [ # 138 ]

Ik zag net dat onze vakantie foto`s nu ook op de site staan;

bij “Citroen DS en 2CV te huur”

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 02 september 2010 02:52 PM
  [ # 139 ]

Weer terug naar de realiteit van alledag;

De DSuper staat bij de spuiter !
Het wachten is nu nog even op de “nieuwe” voorschermen.

Zojuist even overleg gehad met de spuiter,
en dat levert wat vragen op…
1. mijn plan is eigenlijk om het chassis van de DSuper geheel in de RX te (laten) zetten,
de spuiter vraagt me (terecht) wat daar het voordeel van is t.o.v. het chassis in een goede etsende primer te zetten en vervolgens af te werken met een chassislak.
Iemand hier een duidelijk antwoord op?

2. afkitten van de naden;
Laat ik de naden wel of niet afkitten;

Wel afkitten zorgt ervoor dat er geen vocht meer in de naden kan, maar na verloop van tijd gaat kit uitdrogen, krijg je scheurtjes en toch vocht in de naden, met als resultaat roest.
Die roest zie je dan pas op een later moment, omdat er kit overheen zit…

Niet afkitten en de naden inspuiten met “Mike Sanders Fett”;
Het vet biedt dan bescherming tegen roest, en je blijft alle naden zien, dus als het gaat roesten dan ben je daar in een vroeg stadium bij…

Graag jullie meningen !

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 02 september 2010 07:52 PM
  [ # 140 ]

Wat betreft het chassis: ik ben ook heel wat specialisten langs gegaan voor een goed advies:  Bij mij is het uiteindelijk geworden:

- Chassis handmatig ontdoen van zijn teerlagen (zowel onderkant als aan de binnenzijde
- Koetswerk stralen
- Paar lagen primer
- Paar lagen zwarte lak voor het chassis.

De naden moet je gewoon kitten, gebruik een goede kit die gebruikt wordt in de autoindustrie en die niet scheurt, krimpt of wat dan ook.

Het binnenwerk van het chassis ( balken, compartimenten, etc) heb ik behandeld met de bekende RX-producten.

Succes ermee.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 03 september 2010 12:23 AM
  [ # 141 ]

Ik ga mee met de spuiter: RX werkt op den duur onvoldoende, dus gewoon een goede ets-primer en daarna goede lak. Naden kan je kitten, maar dan wel heel goede kit gebruiken, die niet krimpt. Ik zou voor de Mike Sanders Fett-behandeling gaan, ook in de naden.

Citroen!

Profiel  
 
JanO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 680
Geregistreerd: 27-08-2006

Gepost: 03 september 2010 02:12 AM
  [ # 142 ]

Kruipt een etsende primer ook tussen overlappende gepunt- of geproplaste naden, zoals bv de kofferbakbodem? RX5 doet dit wel, Mike Sanders vet lijkt mij niet handig op naden die in het zicht zitten, zou een vette boel worden in m’n kofferbak… Voor de holle ruimtes ga ik M.S.vet gebruiken, voor de rest heb ik RX5, RX10 en kit gebruikt. Hoe lang dat goed zal gaan weet ik niet huh, zie ik dan wel.
(je zult maar een snoek hebben waar je nooit meer wat aan hoeft te doen…., saai!)

XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand cry
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders

https://picasaweb.google.com/103064345882443643149

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 03 oktober 2010 08:11 PM
  [ # 143 ]

Ondertussen is het alweer een dikke maand geleden dat ik wat gepost heb en ik heb er inmiddels aardig de balen van; er is in deze tijd ook bar weinig gebeurd…

Door tijdgebrek ben ik de afgelopen weken niet meer bij de DSuper wezen kijken, daarnaast is het nu wachten op de spuiter tot deze zijn werk heeft gedaan voordat ik verder kan;
Ik kwam afgelopen donderdag bij de spuiter en de dame stond daar in een hoekje, het chassis geschuurd en ontdaan van laatste restanten roest…

Op de vraag wanneer e.e.a. klaar zou zijn;
“Over een paar weken…”
(Het spuitwerk dus, en dan moet het afbouwen nog beginnen)

Daarna zijn we naar Borculo gegaan om hier een nieuw interieur uit te zoeken, gezien mijn tijdgebrek heb ik hier ook maar gelijk de vraag gesteld of zij de dame af willen bouwen en wanneer ze hier tijd voor hebben.
Voorlopig is hier geen tijd voor; op zijn vroegst wordt het februari…

Zoals het er nu uitziet gaat de dame na haar spuitbeurt voorlopig even “op stal” en kunnen we in het voorjaar weer gebruik van haar maken…

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
DS1967Pallas
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 23-09-2010

- ID/DS DS 21 Pallas
Gepost: 20 oktober 2010 08:18 PM
  [ # 144 ]
pascalvm schreef:

Daarna zijn we naar Borculo gegaan om hier een nieuw interieur uit te zoeken, gezien mijn tijdgebrek heb ik hier ook maar gelijk de vraag gesteld of zij de dame af willen bouwen en wanneer ze hier tijd voor hebben.
Voorlopig is hier geen tijd voor; op zijn vroegst wordt het februari…

Ik ben ook bezig met een restauratie van mijn DS. Ik kom nu plaatwerkers tegen die zeggen dat ze geen zin hebben om deuren te restaureren en spuiters die wel zien wanneer ze tijd hebben…

Daarbij vragen anderen soms 75 euro per uur.

Ik vraag me dan af hoe het kan dat er zoveel werk is dat ze kunnen kiezen en of er misschien te weinig vakmensen in Nederland zijn.

@pascalvm: Ik hoop dat jouw DS prachtig wordt na zoveel tijd. Welke kleur? Succes!

R a p p e l e z - v o u s   h i e r ,  r ê v e z   d e   d e m a i n ,  m a i s   v i v e z   a u j o u r d ’ h u i !

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 20 oktober 2010 10:17 PM
  [ # 145 ]

Je te restaureren DS-deuren kan je meenemen naar het magazijn van de club. Daar worden ze beoordeeld, en daarna wordt er een prijs afgesproken waarvoor ze -keurig- gelast worden. Meestal rond de €350,- per deur.

Citroen!

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 19 november 2010 03:16 PM
  [ # 146 ]

We gaan weer verder…

Het chassis staat in de lak en de spuiter zou me kleurstalen sturen van de verschillende tinten blue camargue (3) op financieel vlak begint het behoorlijk uit de klauwen te lopen,
maar dan staat er straks een “nieuwe” DSuper…

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 20 november 2010 12:15 PM
  [ # 147 ]

Nog even wat detail foto`s van het chassis,
het chassis staat in de lak en is daarna op een aantal plekken (op aanraden van een restaurateur) in een mengsel van RX5 / RX 7 gezet. Ik weet niet of ik hier heel blij mee ben, ik ben eigenlijk van plan om e.e.a. nog te behandelen met Mike Sanders Fett en dan vooral de holle ruimtes, maar ook de bodem en wielkasten.

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 817
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 20 november 2010 02:06 PM
  [ # 148 ]

Ziet er goed uit! Stukje bij de c-stijl waar het wasbordje voor zit ziet er ook goed uit. Geen overlap verbinding als die er origineel ook niet gezeten heeft.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 20 november 2010 10:14 PM
  [ # 149 ]

Over die RX zou ik me niet druk maken. Straks gewoon Mike Sanders Fett erover heen in de holle ruimtes…

Citroen!

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 25 november 2010 10:33 AM
  [ # 150 ]

De kleurstaaltjes zijn binnen;
omdat er 3 tinten blue camargue zijn heb ik kleurstalen laten maken;
Alleen valt de kleur me een beetje tegen, het lijkt meer grijsblauw dan het “babyblauw” dat ik voor ogen had…

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
 
10 van de 19
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook