Totaal aantal Berichten: 9440
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ik heb in het verleden een BX gereden die winterdag bij autosnelwegsnelheden minder warme lucht gaf dan bij lagere snelheden.
Uit onderzoek bleek er dus niet eens een thermostaat gemonteerd te zitten!
JaapJ schreef:
RE: tempsensoren, deze mogen toch geen rol spelen als je knop op maximaal (of minimaal) hebt staan ?
Wel degelijk, Jaap.
M’n buitentemperatuursensor is momenteel stuk of heeft een slechte verbinding.
De uitlezing in het display is nu knipperend “—C”.
Ik constateer gewoon een verminderde warmteopbrengst.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 43317
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik heb eens even gekeken, maar die buitentemp-sensor is nergens aangesloten op het verwarmingsgebeuren…....
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Die doet ook idd helemaal niet mee voor de verwarming. In mijn 16v had ik een kapotte sensor die waanzinnige temperaturen aangaf. Verwarming deed het verder prima. Die sensor onder de spiegel dumpt zijn info rechtstreeks op de display en verder niks.
Totaal aantal Berichten: 9440
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Volgens service.citroen.com (http://service.citroen.com/docprdp/affiche.do?ref=026906644301&refaff=0269 06 644301) doet de sensor (6) in de spiegel vanaf ORGA 4983 wel degelijk mee in de regeling.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
De tempsensor in de spiegel werkt gewoon, ok ik kan hem moeilijk aflezen als het donker is maar hij werkt wel. Wat betreft de thermostaat weet ik niet zeker, maar de motor wordt snel warm. Met koude weer iets onder 90 graden tijdens het rijden en bij stilstaan komt hij boven de 90 richting 100. Dan slaat de fan wel aan. Ik zal na een lange rit wel eens voelen en ik zal eens de ontluchtingsnippels eens los draaien. Maar als er lucht in het systeem zit neem ik aan dat de buizen van de kachelradiator inder het dashboard niet warm worden. Zelf heb ik ook wel bedacht dat het motortje van de klep misschien maar half werkt. Kan dit? Zo ja hoe kan ik dat oplossen en andere erop geeft ook geen garantie.
Totaal aantal Berichten: 9440
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Als je het motortje demonteert en de klep met de hand volledig opent, krijg je dan wel meer warme lucht?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Idd die klep bedoelde ik Peteryed, die is te bereiken als de zijkanten van het middenconsole weg haalt.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Laatste bericht is helaas weg. Dus even opnieuw. Gisteravond het motortje voor de kachel verwijderd en deze wekt gewoon. Ook als ik hem met de hand openzet dan wordt het niet heel erg warm. Zeg ik hem op koud dan merk je wel dat er koude lucht komt. Ook het koelsysteem ontlucht, dit was niet nodig er is geen lucht in het systeem. De buizen onder het dashboard worden wel warm. Het kan misschien de warmtekraan in het element zelf zijn.
Vandaag is ze ook voor de keuring geweest en alleen de uitlaat is lek. Ik zal eens een andere op zien te snorren. En dan mag ze weer blijven voor een jaar.
Totaal aantal Berichten: 43317
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Welke warmtekraan in welk element?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 43317
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Maar er zit geen kraan in. Het systeem is full-flow. Ik denk dat je kachelradiateur verstropt zit. Kost 80 euro, en is een uurtje werk. Niet meer.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 43317
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nee. Uurtje werk, zit onder het dasboard kastje. kan je zo bij.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V