Vanmiddag temp.sonde vervangen.(zat met hetzelfde probleem!)
Motor draait een stuk rustiger stationair.
Ik ben benieuwd ?
Bedankt voor de tips idea
Totaal aantal Berichten: 7777
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
OnnoRienstra schreef:Ik zit met het zelfde probleem.
Bij stationair draaien schiet het toerental soms omhoog tot wel 3500 rpm
Er is geen pijl op te trekken wanneer het gebeurt.
Wel weet ik hem dan weer onder controle te krijgen door de koppeling op te laten komen terwijl je de rem intrapt. Lijkt me alleen niet zo goed voor je koppelingsplaat…
Af en toe heeft de auto ook problemen om stationair te draaien doordat deze een te laag toerental heeft, de motor slaat dan soms af. Met name tijdens het ‘opeens’ de koppeling intrappen, bijvoorbeeld voor het afremmen voor een bocht om terug te schakelen. Dit merk je dan aan de stuurbekrachtiging die uitvalt. Gelukkig wordt ik steeds handiger in het opnieuw starten, terwijl je rijdt…Overmorgen gaat de auto naar de garage om de stappenmotor te laten vervangen, maar ik zal de monteur ook even wijzen op de mogelijke oorzaken die ik in dit topic heb gelezen. (thermostatische sonde en gasklep-potmeter)
Hopelijk is het daarna over. Ik ga toch over een week op vakantie.
Groeten, Onno
Hoi Onno, kun je even weten of de garage dit probleem weet op te lossen? Ik heb hetzelfde bij intrappen koppeling en onregelamtig toerental. Stappenmotor is al vervangen maar dat hielp niet dus misschien die andere twee - thermostatische sonde en gasklep-potmeter?
Alvast bedankt - Daan
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!