Citroen C4 1.6 HDI Berline 66KW 2005
larfje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 24-11-2010

Gepost: 25 november 2010 01:59 PM

Heren en dame,

Ik ben nieuw op dit forum en opzoek naar een fijne auto voor dagelijks woon/werk verkeer en om regelmatig een 1.5 paardstrailer te trekken. Nu kwam ik op het internet de volgende auto tegen:

Citroen C4 1.6 HDI Berline 66KW 2005 162000 km

Kunnen jullie aangeven of dit model een goede keus is. Ik zal niet vaker dan 1x per week de aanhanger er achter hebben. de aanhanger zal niet veel zwaarder zijn dan 1300 kg.

Alvast bedankt voor de reacties

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1291
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 26 november 2010 02:25 PM
  [ # 1 ]

Ik zou persoonlijk voor een 2.0 HDI gaan en een c5 aangezien deze meer mag trekken mocht je een keer een zwaardere trailer gaan trekken.

*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*

Profiel  
 
Marcel174
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 152
Geregistreerd: 15-11-2009

- C4 (2004-heden) Coupe 1.6 HDI 110
Gepost: 26 november 2010 05:07 PM
  [ # 2 ]

Ik denk ook dat een 66kw te weinig zal zijn.. Dat je qua gewicht wat je er achter hangt teveel van de motor vraagt.

Zelf heb ik een 80kw.. Heb er dan verder ook nooit wat achter hangen.

Maar ik zou ook gezien het gewicht en de regelmaat waarop de trailer er achter hangt gaan voor een wat zwaarde motor.

Maar dat is natuurlijk ieders persoonlijke keuze.

Verder is het wel een fijne motor die HDI.

Gr Marcel

Profiel  
 
Herben
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 285
Geregistreerd: 27-04-2007

- C1 VTi 72 S&S Feel
- C5 C5 Aircross 1.6 Puretech EAT8 Shine
Gepost: 26 november 2010 06:37 PM
  [ # 3 ]

Het is een heerlijke auto voor het woon werk verkeer. Ik heb echter geen haakje er achter en zou je dus niet kunnen vertellen of hij als trekauto goed is. Ik zou geloof ik dan wel voor een 110pk versie gaan, of de chip laten aanpassen natuurlijk. Ik weet zo trouwens niet wat hij mag trekken ....
@2cvMaarten: Een 2.0Hdi C5 is natuurlijk wel weer een ander budget ....

Profiel  
 
larfje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 24-11-2010

Gepost: 26 november 2010 08:55 PM
  [ # 4 ]

Allemaal,

bedankt voor de reacties.
Volgens de RDW mag de 1.6 HDI 1632 kg achter de auto hebben. Verder is de auto trekzuto van het jaar geworden in 2005 (www. caravantrekker.nl).
DE 2.0 HDI mag volgens de RDW naar 1500 kg achter de wagen hebben.
Als ik het zou moten baseren op de gegevens van de RDW, dan is de C4 toch een betere trekauto.

Heeft niemand op dit forum ervaring met het rijden met een aanhanger achter deze auto.

Gr,

Ben

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 26 november 2010 09:00 PM
  [ # 5 ]

Een C5 heeft veerbollen en dat is helemaal geweldig als je iets achter je auto wilt hangen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Bacobonnie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 26-09-2009

- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk ligne ambiance
Gepost: 27 november 2010 03:03 PM
  [ # 6 ]

Ik heb zelf de 110 pk 1.6 HDI. Afgelopen zomer naar zuid Frankrijk met de aanhanger geweest. Welliswaar onder de 750 kg, maar wel hoger als de auto zelf. Motorisch voel je niet dat er iets achter hangt, op de peage was 130 km/h geen enkel probleem. Alleen het brandstofverbruik steeg vrij fors.

Mijn vorige auto met 90 pk 2.0 HDI had trouwens ook niet zoveel moeite met ( lichte ) aanhangers. Ik kan me echter voorstellen dat wat extra vermogen ( dus de 110 pk versie ) wel fijner is met een paardentrailer erachter.

Succes met de overweging.

Citroën AX 1.1i Image
Peugeot 306 1.9 d
Peugeot 306 1.9 d break
Peugeot 306 2.0 HDI break
Citroën C4 berline 1.6 HDI Ligne Ambiance

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook