hoi ik ben nieuw hier en heb sinds een week een c5 break 2003.(zonder garantie)
ik krijg nu sinds 2 dagen de melding “storing airbag”
ik ben nu gaan zoeken en heb gezien dat de stekker van de stoel los is.
(of dat bewust gedaan is weet ik niet)
is deze weer makkelijk weer terug aan te sluiten?
of is deze uit te schakelen zodat de melding weg gaat?
alvast bedankt voor de moeite.
Re: c5 storing airbag stoel
donderkont schreef:hoi ik ben nieuw hier en heb sinds een week een c5 break 2003.(zonder garantie)
ik krijg nu sinds 2 dagen de melding “storing airbag”
ik ben nu gaan zoeken en heb gezien dat de stekker van de stoel los is.
(of dat bewust gedaan is weet ik niet)
is deze weer makkelijk weer terug aan te sluiten?
of is deze uit te schakelen zodat de melding weg gaat?alvast bedankt voor de moeite.
Welkom op het forum.
Contactjes goed schoonmaken en stekkertje weer aansluiten, waarschijnlijk is je airbag lampje uit. Suc6
Re: c5 storing airbag stoel
Hoi ik heb nu weer gezien dat er een sticker in de deurpost zit waar op staat dat de stoelairbag is uitgeschakeld.
en zag dat ze daarvoor een weerstand van 20 ohm (rood zwart zwart goud rood) tussen gesoldeerd hebben.(klopt dat)
dat de stoelairbag niet werkt vindt ik niet erg,maar iedere keer die melding"storing airbag” vind ik wat minder.
wie weet hier een oplossing voor?
alvast bedankt voor de moeite.
ruim 100 keer beken en niemand antwoord.
toch een moeilijke vraag denk.
niemand last van zijn airbag gehad?
Ik niet dus…...
Groet,
Gert
Totaal aantal Berichten: 1724
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
een voorbeeld van een oplossing, die je mijn inziens zelf ook kunt bedenken toch??
weerstand er tussen uit, airbag weer aansluiten, naar een dealer om de storing te laten wissen en sticker verwijderen…....
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
oldenhage schreef:een voorbeeld van een oplossing, die je mijn inziens zelf ook kunt bedenken toch??
weerstand er tussen uit, airbag weer aansluiten, naar een dealer om de storing te laten wissen en sticker verwijderen…....
zo simpel zal het wel niet zijn.
want ze zullen het niet voor niets zo gedaan hebben.
Re: C5
M&M schreef:Zo simpel is het waarschijnlijk wel ( Oldenhage weet waarover hij praat !! ) !! iig even naar de dealer want foutmeldingen krijg je er niet zelf uit ...
de melding krijg ik nu naar het schoonmaken van div stekkertje nu niet meer onder het rijden maar alleen met het starten.
dus ik denk dat het nu wel goed komt.