Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Voor de politie heb je NIETS te vrezen. Maar, als je in een fuik loopt met douane en belastingdienst heb je wél een uitdaging.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Mag ik er op wijzen dat in de regels van dit forum staat dat er geen illegale activiteiten of inbreuken op de wet mogen worden gepropageerd. We gaan er dan ook van uit dat iedereen die hier experimenteerd met alternatieve brandstoffen zelf zijn zaakjes regelt met de douane.
Zo is het maar net
Ben samen met een vriend in zijn toenmalige Ford Sierra diesel wel eens aangehouden door de douane. Maar toen controleerden ze alleen maar op rooie diesel
Als je veel op achterafweggetjes bij de grens in de buurt rijdt zal de kans wel groter zijn dat je aangehouden wordt dan in de randstad denk ik.
Ik denk dat je bij de grens in de buurt nog weleens wat minder risico loopt op PPO dan in de randstad: Hier kun je namelijk vlakbij legaal PPO tanken.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Mocht het voor de heren nog niet duidelijk zijn, we willen hier louter het technische verhaal lezen over het rijden op ppo en geen verwijzingen meer naar hoe of waar je het minste kans loopt om douane tegen te komen. Nogmaals, we gaan er vanuit dat iedereen die dit wil proberen zijn zaakjes legaal regelt, zo niet, dan kunnen we het bespreken van deze materie op dit forum niet langer toestaan.
Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 19-01-2005
- C1 Ambiance
- 2CV AZAM6
Dat zit wel goed, ik heb een Bosch pomp. Ik wist het al voordat ik eraan begon dat ik een Bosch pomp moest hebben.
Rijd op dit moment dus in deze koude met een mengesel 30% ppo en diesel.
Eerlijk gezegd rijd en start de xant perfect.Meng de ppo eerst in een vat met diesel en dan in de tank ermee.
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 07-12-2004
- Xantia HDi 12,0 90 pk Break Millésime
- C5 HDi 2.0 Break Exclusive
Ik heb met een 1,9 TD Break duizenden kilometers op tot 40% zonnebloemolie van de EDAH gereden. Gaat prima, alleen het ding stinkt als een frietkraam. Er stond toen al dik 300.000 km op de teller.
Met een HDi gaat het niet, de HD pomp is heel gevoeling voor de viscositeit en door PPO wordt de brandstof dikker.
Watersport / zeezeilen /energietechniek