6 van de 27
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
CX break C-matic is gesloopt
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 13 november 2010 02:27 AM
  [ # 76 ]

Bedankt voor de tips, ga maandag gelijk kijken of in op die twee adressen in Amsterdam een nieuw verdeelkap kan vinden.
Ik heb gisteren de oude verdeelkap geplakt en de auto starte direct wat is dat toch heerlijk. Inmiddels wat contact gehad met vd Laan en kon daar een gebruikte verdeelkap komen halen. Met een goed gebruikte verdeelkap kan ik weer even vooruit, wil natuurlijk een nieuwe vinden maar de druk is weer iets afgenomen.
Vandaag de CX naar Friesland gebracht waar de auto helemaal wordt vol gespoten mat gekookte lijnolie met LM. Stinkt wel wat maar komt overal tussen en wordt veel gebruikt in de scheepvaart, kan daarna met een gerust hard de winter in. Als vervangende auto heb ik een Citroen BX Sport mee, was een snel ding is dat. Moet deze auto niet te langen hebben anders moet ik een extra baan nemen voor de snelheid overtredingen, je rechter voet hoeft maar te kijken naar het gas en je vliegt weg!

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 05-07-2009

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 13 november 2010 04:11 PM
  [ # 77 ]

Gekookte lijnolie ken ik (standolie) maar wat is LM,ook een soort van siccatief?

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 13 november 2010 04:30 PM
  [ # 78 ]

Is dat een gespecialeerd bedrijf waar je auto ‘gedaan’ wordt?

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 13 november 2010 06:00 PM
  [ # 79 ]

Ik heb de auto niet naar een special bedrijf gebracht maar naar een hele goede kennis die een uit de hand gelopen hobby heeft en al 8/9 jaar voor groot onderhoud van mijn auto zorgt bij hem thuis. Beroepsmatig is hij jaren in de auto/boot industrie werkzaam geweest en ook een echte citrofiel. Volgens hem is deze combinatie een die goed werkt en overal tussen komt, alleen gaat de boel een beetje plakken. Bijkomend voordeel het is iet al te duur en veel beter voor het milieu dan een combinatie met oude dieselolie.
Het is natuurlijk geen CX maar die BX sport uit 1986 die ik als leen auto mee heb is een moord machine. Het ding ik knal rood met alle mogelijke originele spoilers die je kan verzinnen, ja het is exact het model dat in de Flodder film heeft mee gedaan. Wat een gaaf, snel ding is het! Je kan er gewoon niet normaal in rijden, in de tweede versnelling doortrekken tot 100km is geen probleem in een paar seconden. Hoop alleen dat alle agenten op vakantie zijn en de film rolletjes in de flitspalen vol zitten.

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 25 november 2010 10:26 AM
  [ # 80 ]

Na een dikke twee weken kan ik vandaag de CX weer ophalen uit Friesland en de snelle rode BX Sport terug brengen. Laat vanavond weten wat er allemaal gedaan is!

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
siemenazu
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 19-05-2006

- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
Gepost: 25 november 2010 11:46 PM
  [ # 81 ]

mag ik vragen van wie die sport is en heb je misschien een foto van dat ding??

azu 1973          
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963  
Cx 20re            
berlingo
dyane4

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 26 november 2010 01:40 AM
  [ # 82 ]

De BX sport is van Pieterjan die ook actief is op het forum.

De CX is weer terug en ben er weer blij mee, heeft wel weer een smak geld gekost maar is ook het een en ander aan gedaan. Zoals eerder vermeld is de auto nu goed beschermd tegen roest door deze compleet vol te spuiten met gekookte lijnzaadolie in combinatie met ML olie, vies goedje maar wel goed tegen roest.
Voordat de auto is vol gespoten natuurlijk heel goed schoon gemaakt, uit de wielkasten achter kwam een volle emmer met modder/troep. Nu pas kon de echte staat van de auto goed bekeken worden. Tot mijn hele grote verbazing/opluchting is de auto keihard van onderen op een klein gaatje na in de achterwiel kast. Deze dicht gelast en daarna goed behandeld!
Gelijk twee nieuw Michelin banden (achter) en twee nieuwe schijfremmen en blokken vóór, natuurlijk ook de handrem blokken vervangen.
Nu dat de winter vandaag is begonnen had ik ook geen dag later moeten zijn met deze behandeling, gelukkig kan ik nu met een gerust hart de winter in.

Afbeelding Bijlagen
BX sport.jpeg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
sildestrandjutter
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 11-11-2010

Gepost: 26 november 2010 09:48 PM
  [ # 83 ]

Leuk topic, lees het nu pas. Ik ben net een paar weken geleden mijn eerste CX gekocht en dat ging niet zo geweldig (lees het topic ‘Prestige is weer thuis…’). Ik ben dus nu nog wat andere topics aan het lezen. Maar ik wilde nog even reageren op een post op de vorige pagina over de goedkope Nankang banden. Ik heb nl. een paar jaar geleden ook die Nankang S600 winterbanden onder een auto gehad (Lancia) en die zijn levensgevaarlijk! Hou ze goed in de gaten want ik zag ineens een grote bobbel van wel 10 cm breed en zeker 3 centimeter dik aan de zijwang van een van die banden. Als die geknapt was op de snelweg… Kortom, geen goedkopen troep uit China, Taiwan of wat voor el-cheapo oosters land dan ook meer onder mijn auto’s.

Profiel  
 
cejixman
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 10-12-2007

- CX Pallas 2.0
Gepost: 26 november 2010 10:06 PM
  [ # 84 ]

Wat het klappen van banden op de snelweg betreft: ik heb ooit een lekke band op de snelweg gehad zonder dat ik er veel van merkte. Het nadeel was dat de band aan gort was natuurlijk!
De mensen keken wel, maar ja dat doen ze wel vaker bye2

Citroën CX, verder nix..

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 27 november 2010 12:14 PM
  [ # 85 ]

Ik heb met mijn DS in de tijd ook een klapband gehad met 140km, gelukkig voor mij was het de band rechts achter waardoor ik rustig de auto kon stil zetten en na 15 min door kon rijden. Met mijn GSA op de snelweg ook een lekke band gehad zonder dat ik het door had. Lang leven Citroen met haar uitzonderlijke vering!

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 05 december 2010 01:47 AM
  [ # 86 ]

Iedereen een heel prettig Sinterklaas toegewenst! De afgelopen dagen met de CX lekker door het land gereden +400km en ook veel besneeuwde wegen begaan. Wat rijd die wagen toch geweldig in de sneeuw, zelf op mijn nieuwe zomer banden gaat het perfect en met de c-matic rijd je overal heel rustig weg zonder te slippen of iets! Zoals jullie op de foto kunnen zien heb ik een prestige luchthapper voorop, als ik deze van de auto haal, wordt mijn verwarming dan wat warmer???

Afbeelding Bijlagen
CX break c-matic.jpgcx in de sneeuw.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 07 december 2010 10:13 PM
  [ # 87 ]

Dat ding heeft toch niet specifiek met de Prestige te maken?

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 07 december 2010 10:18 PM
  [ # 88 ]
mbender schreef:

Zoals jullie op de foto kunnen zien heb ik een prestige luchthapper voorop, als ik deze van de auto haal, wordt mijn verwarming dan wat warmer???

Nope. Meest waarschijnljk lijkt me een verstopte kachelradiateur. Het kan wel lekker warm worden in een CX kan ik je uit ervaring vertellen.

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 08 december 2010 03:01 AM
  [ # 89 ]

Hoe kan je kachel radiator weer goed gangbaar maken, momenteel werk de verwarming wel maar lekker warm is het niet, zeker niet met de kou van de afgelopen dagen.

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 08 december 2010 09:17 AM
  [ # 90 ]

Eigenlijk kan je niet zo veel met die radiateur. Uitbouwen en in de schoonmaakazijn wil wel eens helpen, maar als je hem er eenmaal uit hebt kan je er net zo goed gewoon een nieuwe in stoppen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
6 van de 27
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook