7 van de 9
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende > 

de CX Prestige staat thuis, Nu nog beslissen hoe verder…
jmmj
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 763

- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Gepost: 18 november 2010 10:28 PM
  [ # 91 ]
Mulder schreef:

Cassis Nacré met cassiskleurig leer!!? Ook een cassiskleurig dash, tapijt, deurpanelen? Laat jmmj het niet horen, die heeft die combi ook in zijn GTi. Zeldzaam, ik meen maar 200 exemplaren zo gebouwd.

Ik reageerde niet voor niets zo heftig toen Guzziman haar een barrel noemde Smile

Mijn CX is inderdaad een 88-er GTi in cassis nacré met (grotendeels) hetzelfde interieur. Ik ben he-le-maal weg van de kleurencombo, vooral het feit dat het dashboard ook paars(ig) is maakt mij lyrisch. Ik bedoel, wie anders dan Citroen verzint zoiets? Een paars dashboard! Daarnaast vind ik het ook nog, puur gevoelsmatig, een kwaliteitsimpuls geven: mijn 1e CX had een identiek dashboard in lichtgrijs en voor mijn gevoel was dat veel ‘plastiekeriger’ dan het paarse.

Het meubilair ziet er idd hetzelfde uit als de mijne, de hoofdsteunen zijn anders (sportiever uitziende en vastzittende exemplaren ipv jou gewatteerdere en ‘opdrukknoopbare’ exemplaren. Erg mooi iig en oh wat zit het lekker!

Mbt de zeldzaamheid, in het CX Register van de CX Club zijn in totaal 6 Prestiges bekend in Cassis Nacré (inclusief die van Sil), het is niet bekend hoeveel daarvan dit interieur kennen.

Ik heb begrepen dat de kleurencombo (exterieurkleur/leren meubilair/dashboard allemaal in cassis of paars) van mijn GTi alleen in modeljaar 1988, alleen voor de Duitse markt, en in een oplage van 200 exemplaren is gemaakt. Ik weet echter niet of die 200 allemaal GTi’s waren of dat daar ook Prestiges tussen hebben gezeten. Het kan ook zijn dat er voor de Prestiges een aparte oplage is geweest, of dat de kleurencombinatie op Prestiges uitgebreider leverbaar is geweest. Sil, is jouw Prestige voor het eerst in Duitsland op kenteken gezet of niet?

Profiel  

Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6503

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 18 november 2010 10:31 PM
  [ # 92 ]

Wie verzint zoiets? Mijn zwager had ooit een Nissan Stanza met volledig cassiskleurig interieur… Wink

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  

sildestrandjutter
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 30

Gepost: 18 november 2010 10:35 PM
  [ # 93 ]

ik word steeds enthousiaster, je had me een week geleden mee moeten maken tongue wink

Ik heb naam en adres gegevens van de vorige eigenaar, daar ga ik in ieder geval contact mee opnemen, want er liggen ook gewoon nog persoonlijke zaken van deze persoon in de auto en die wil ik terugsturen. Wellicht kan en wil hij me iets meer over de auto vertellen. Hij had de auto sinds februari 2005 en het kenteken was in Amerongen overgeschreven dus hij zal uit die omgeving vandaan komen. De auto heeft de afgelopen jaren in Rotterdam gewoond in ieder geval.
Er zit trouwens een kentekenplaathouder van Citro Ville uit Borculo op, dus grote kans dat zij de auto geimporteerd hebben. Die ga ik ook even om info vragen.

Eigenlijk is zo’n veiling best wel triest, want die auto is gewoon op een bepaald moment bij zijn huis weggesleept. Er zaten dus nog een hoop eigen spullen in. En het belangrijkste is dat ik nu vermoed dat de beste man aan het sleutelen was met zijn auto, want er lagen 2 poetsdoeken en het een en ander aan losse boutjes onder de motorkap. Dit zal wellicht ook de reden zijn van de olie en koelvloeistof gebrek. Hij was er gewoon mee bezig vermoed ik, heeft de klep dichtgegooid om de volgende dag verder te gaan en toen was de auto ineens weg.

@Par exemple: yep de Audi moest aan de bak! ging prima trouwens, ik geloof dat die bijna 170/180 pk heeft.
@jmmj: erg leuk gegeven, zou wel heel gaaf zijn als dit ook een van die 200 was. Ik weet niet of hij uit Duitsland komt, maar het is wel een importauto. En hij is inderdaad uit 1988. Is dit op te vragen via Citroen? Een soort Citroen-heritage oid?

Profiel  

Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6503

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 18 november 2010 10:41 PM
  [ # 94 ]

Aan de hand van het chassisnummer kun je dit soort informatie inderdaad opvragen bij het Conservatoire. Kost 40 euro, je krijgt dan een certificaat met allerlei gegevens erop: productiedatum, bestelde opties, etc. Ik vermoed dat dan ook wel blijkt naar welk land de auto is verscheept, maar dat weet ik niet zeker, mijn CX is ‘gewoon’ in Frankrijk gebleven. Ik denk sowieso niet dat ze bij auto’s die naar het buitenland gingen, ook nog in de fabriek hebben geregistreerd naar welke dealer de betreffende importeur de auto naartoe heeft uitgeleverd.
Zitten er onder de motorkap of op de deurstijl geen stickers in een bepaalde taal? Of een instructieboekje waar al iets meer uit zou kunnen blijken?

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3907

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 19 november 2010 12:48 AM
  [ # 95 ]
sildestrandjutter schreef:

Cameron Diaz in een Prestige, hmmm…;-)

wat dacht je van jij en Cameron Diaz achter in een Prestige, hmmmmm…..  Wink

opknappen, desnoods stap voor stap, ze is het waard !
unieke Prestige (maar dat weet je nu wel).

suc6 !

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  

jmmj
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 763

- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Gepost: 19 november 2010 01:34 AM
  [ # 96 ]

@ Mulder: Dat was niet cassis, dat was bordeaux-rood…heel wat anders natuurlijk.
Ik weet welke auto (en welk dashboard) je bedoelt, ik was er zelf niet opgekomen, misschien heb ik dat mentaal geblocked oid… hoewel ik moet bekennen dat ik wel een zwak had voor de Stanza. Hmm, misschien geef ik mezelf hier meer bloot dan ik zou moeten doen… Bij een google afbeeldingen search kwam ik overigens nog achter een zeer belangrijk weetje: wisten jullie dat de Nissan Bluebird (ca 1986-1990) in andere markten nog Nissan Stanza werd genoemd? Kijk daar is het forum nu voor, je komt er altijd weer wijzer vandaan tongue rolleye

@ cx25gti2: Ik geef toe, ik ben dr zelf over begonnen, maar ik krijg nu dat beeld van CD achterin die Prestige niet meer uit mijn kop… geeft ook niks, mag daar best even blijven zitten, dat beeld. Maar ja, wat te doen met al die ruimte?

@ Sil DSJ: Mulders idee mbt het conservatoire is altijd een mogelijkheid, maar waarschijnlijk kan Dibert (CitroVille) je al meer vertellen - staat zoiets (land van 1e toelating) eigenlijk niet in deel I of II van de autopapieren?

Profiel  

par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5019

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 19 november 2010 08:57 AM
  [ # 97 ]
sildestrandjutter schreef:

@Par exemple: yep de Audi moest aan de bak! ging prima trouwens, ik geloof dat die bijna 170/180 pk heeft.

Ik geloof best dat-ie het kan… Maar màg hij het trekken? Ik denk het niet… Maar oké het is goed gegaan. Smile

Profiel  

break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7586

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 19 november 2010 12:59 PM
  [ # 98 ]
jmmj schreef:

Bij een google afbeeldingen search kwam ik overigens nog achter een zeer belangrijk weetje: wisten jullie dat de Nissan Bluebird (ca 1986-1990) in andere markten nog Nissan Stanza werd genoemd? Kijk daar is het forum nu voor, je komt er altijd weer wijzer vandaan tongue rolleye

Wel heel griezelig off topic: knap hè dat Nissan bij ons een tijdlang zowel de achterwiel-aangedreven auto (oorspronkelijke Bluebird) en de voorwielaangedreven Stanza naast elkaar wist te verkopen. En zonder dat iemand daar een punt van maakte de vernieuwde Stanza dan weer als Bluebird in de etalage zette - met de oorspronkelijke Bluebird als stationcar daarnaast. Conclusie: bij Japanse auto’s interesseerd het niemand een moer welke type het betreft. Da’s dan gelukkig met Citroens toch anders.

Enne - bedankt voor de interieur foto. Ik vind m’n eigen Prestige opeens wat minder mooi.  oh oh

Profiel  

sildestrandjutter
< 100 berichten
Rank

Gepost: 26 november 2010 09:26 PM
  [ # 99 ]

Inmiddels zijn we weer een week verder en staat de CX netjes naast het huis:

Er is nog iemand wezen kijken die verstand heeft van CX-en en die gaf aan dat er wel wat werk in zou zitten om hem weer in perfecte staat te krijgen. Maar de eerste indruk lijkt wel goed qua roest. Wat hij ervan kon zien zo op de straat en laag bij de grond leek niet raar. Volgens hem zag ook het subframe aan de achterkant (wat een zwak punt bij CX-en blijkt te zijn) er op het eerste gezicht goed uit. Maar goed, ik heb alles nog even op een rijtje gezet en ik denk niet dat ik het allemaal voor komend voorjaar ga redden en als er iemand is die er brood in ziet hoop ik dat ik hem dan toch naar iemand anders kan overdoen. Dus mocht je belang hebben, laat het dan even weten via cvrees ‘apestaartje’ wxs.nl

Ik heb nog even een paar foto’s van het interieur gemaakt, omdat iedereen het toch over die kleur had. Aangezien het al wat begon te schemeren heb ik foto’s met en zonder flits gemaakt. De echte kleur zit er tussen in. Het is dus niet te paars zoals op de flitsfoto’s

O ja, de kapjes die missen (boven het ventilatierooster) en ook de achterspoiler en de panelen voor over de achterwielen, die zijn er gewoon bij.

Profiel  

TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2355

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 26 november 2010 09:52 PM
  [ # 100 ]

Er komt sporadisch op http://www.leboncoin.fr/ nog wel eens zo’n kleur voorbij…..... maar is een erg zeldzame kleur. Maar je hebt geen haast en dat is een voordeel Wink

Profiel  

F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9362

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 26 november 2010 10:11 PM
  [ # 101 ]

DE klepjes/ bakjes zijn nog wel te krijgen misschien andere kleur maar kun je in de goede kleur laten kleuren.
leer opnieuw kleuren en je hebt een perfecte auto (van binnen)
valt de schade aan de motor nog mee of weet je nog niks hierover
en de roest rondom????? valt dit ook mee of?????
succes groet frank.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  

F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 26 november 2010 10:13 PM
  [ # 102 ]

sorry zat plaatjes te kijken niet gelezen nu wel.

De boer is troef
Après cette énième cx

Profiel  

F.SvM
> 9000 berichten

- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 26 november 2010 10:16 PM
  [ # 103 ]

Waarom niet “even” technisch in orde maken en dan eerst even genieten weet zeker dat je daarna niet meer anders wil.

De boer is troef
Après cette énième cx

Profiel  

sildestrandjutter
< 100 berichten
Rank

Gepost: 26 november 2010 10:47 PM
  [ # 104 ]

Ik zie toch wat op tegen het werk, ik heb vaker een blok gewisseld in een auto, maar die zat lang niet zo vol als een CX. En ik heb geen brug. Wat ik in de reacties las is dat niet perse nodig, maar volgens mij wordt het toch een heel gemartel op de oprit (is wel eigen terrein, dus ik kan het laten liggen). Maar het is meer de hoeveelheid werk, want komend voorjaar hebben we namelijk ook een grote verbouwing van het huis in de planning… Dus vandaar toch het idee om hem misschien maar te verkopen en later verder te zien. Maar hij gaat niet voor 2 knikkers weg Smile , dan bewaar ik hem wel voor nog een jaar later of zo.

Motor is denk ik niet meer te redden, zit nog steeds muurvast.

Profiel  

F.SvM
> 9000 berichten

- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 26 november 2010 10:51 PM
  [ # 105 ]

bouw met de verbouwing dan ook een garage voor deze schoonheid.succes

De boer is troef
Après cette énième cx

Profiel  

7 van de 9
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook