Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gewoon maken! Voor EUR 500,- koop je geheid andermans ellende. Nu weet je tenminste wat je hebt.
Gezien de kilometers die je maakt vind ik de reparatiekosten vrij normaal tot nu toe.
Zeker gezien het feit dat je het allemaal moet laten doen.
Kortom nieuwe koppeling erin, en nog een paar jaartjes doorrijden!
@David: Volgens mij heb je niet helemaal de technische kennis in huis om een goed advies te geven. Als je een TU motor met 2 ton op het klokkie een risico vind, dan ken je die blokjes niet. Zoals al eerder gezegd, 3/4 ton is geen probleem
Kilometrage zegt niet zo veel, goed onderhoud des te meer!
Ben ook benieuwd wat topicstartster gaat doen!
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?
Goed rondbellen naar garages (vooral kleine garages) kan wonderen doen. In belgie zit er 10 a 15% prijsverschil op regulier onderhoud.
aan materiaal zal je ca 270 euro kwijt zijn en 4 a 5 uur prijs van CEE-IKS is zeer reeel.
Om je vorige kosten te recupereren zou ik de koppeling laten maken en nog zo lang mogelijk blijven rondrijden met je sax
TU blokjes gaan makkelijk 400 000km mee als je ze goed behandeld. (lees onderhoud correct toepast)
Ook de kostprijs / km is zeer laag bij mij incl benzine, onderhoud (uren niet geteld ik doe bijna alles zelf), verzekering, keuring, ongeval in fout + eigen herstel ongeveer 0.16 euro
Ik ben wel eigenwijs, maar ik leer hier natuurlijk wel van, aangezien jullie allemaal zo trouw zijn aan een auto. En ik vind dat ook wel wat hebben.
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
David01 schreef:Ik ben wel eigenwijs, maar ik leer hier natuurlijk wel van, aangezien jullie allemaal zo trouw zijn aan een auto. En ik vind dat ook wel wat hebben.
Dat is ook het leuke van zo’n forum, iedereen rijdt op z’n eigen manier auto. De een gaat voor nieuw, de ander wil zo nu en dan wel eens wat anders. Weer een ander gaat voor zo lang mogelijk plezier met dat wat ie heeft. Ondanks ieders welgemeende adviezen zal het altijd aan de eigenaar zelf zijn om de keus te maken die het beste past.
Ik sleutel altijd zelf aan m’n auto, en leer ook nog steeds!
Ben benieuwd of de saxo wel of niet gerepareerd gaat worden!
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 17-03-2010
- Visa 11 RE
- Visa -
- Visa GT
Over de mogelijke kilometrages van Saxo’s kan ik wel wat zeggen: de mijne uit ‘96 heeft er bijna 335.000 km opzitten en het motortje gaat nog net zo als dag één. Is wel een 1.4. De eerste koppeling ging er pas bij 310.000 uit, en dat was toen eigenlijk alleen omdat het druklager defect was. Nu is de achtervering aan zijn eind. Guess what: ga ik gewoon laten reviseren en dan op naar de vier ton.
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008
- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Ik zou zeggen: repareren, mijn persoonlijke ervaring is ook dat die blokjes makkelijk 3 ton lopen,
mijn moeder had een saxo 1.1 uit `96 en die is een jaar of drie terug weggegaan met meer dan 3 ton op de klok en die rijdt nog steeds ergens rond (volgens de rdw).
Zoals al een aantal keer geschreven;
je weet nu wat je hebt, je hebt maximaal 1000 euro aan kosten om voorlopig weer jaren te kunnen rijden en voor dat bedrag koop je alleen andermans ellende…
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Saxorijdster schreef:Ik vraag me gewoon sterk af, wat zou jij doen Waterman; houden en fixen en dan hopen dat ie nog twee jaar doorrijdt of wegdoen?
Je hebt nu misschien de grootste uitgaven gedaan, na deze en kan je weer probleemloos 100.000km erbij zetten