Vandaag mijn Xsara 2.0 HDI bij Kwik-Fit neergezet voor APK-keuring. Al een tijdje werken de lampjes van de kentekenplaatverlichting niet. Lampjes verwisselen helpt niet. Het ligt ook niet aan de zekeringen en een kabelbreuk heeft men niet kunnen ontdekken. Kortom, Kwik-Fit weet het even niet maar dit betekent wel dat de auto niet APK wordt goedgekeurd!! Dat is dus balen. Heeft wellicht iemand ooit hetzelfde meegemaakt en een oplossing voor dit probleem? Xsara is van november 2001.
Je kan toch gewoon 2 draadjes trekken van de achterlichten of denk ik nou te simpel?
Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1
Weet ik niet want ik ben a-technisch. maar ik zal het morgen als ik mijn auto ga ophalen neerleggen bij Kwik-Fit. Ben benieuwd naar hun reactie, In ieder geval bedankt en ik houd je op de hoogte!
Waarschijnlijk gewoon een draadbreuk in het doorvoer rubber van de achterklep . Misschien de auto even naar een “echte” garage brengen in plaats van de Kwik-Fit?
Klopt. heb auto naar Citroën-dealer gebracht en die hebben inderdaad de draad vervangen. Probleem opgelost en auto weer APK-goedgekeurd. Dank voor de reactie.
Marcules schreef:Je kan toch gewoon 2 draadjes trekken van de achterlichten of denk ik nou te simpel?
De Xsara is van 2001 lees ik, dus Multiplex ellende als je gaat klooien met draadjes.
Draadbreuk of een defect in de lamphouder zelf, ligt het meest voor de hand.
Volgens mij kun je met een Lexia, alle lampjes afzonderlijk aansturen, bij mijn Xantia-2 kan dat wel, en die is gedeeltelijk Multiplex.