24 van de 27
« Eerste  < Vorige 22 23 24 25 26 Volgende >  Laatste »

Achterasdemping Berlngo XTR
cisds
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 106

- ID/DS DS 23 Break
- BX 1400 cc benzine
- Berlingo 16 hdi multispace
Gepost: 27 november 2010 05:27 PM
  [ # 346 ]

jan

de garage toch die van mij wil wel helpen maar krijgt geen steun van citroen brussel.
deze week hebbben ze bij mij ook nieuwe veerschotels geplaatst.Ik hoor nog een licht geklong vooraan
hoe lang zit uw veerschotels erop?
Wat het gebonk achteraan betreft word er niets aan gedaan,trouwens in een put op de autostrade aan 120 spingt het achterste geen en weer .

Profiel  

Jan Nijs
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 39

Gepost: 27 november 2010 06:30 PM
  [ # 347 ]

Aan Cisds

Even kort al is dit niet gemakkelijk

na 8000 km felle vibraties:
geklonk en gebonk vooraan + achteraan
klok-klok geluid vooraan rechts vooral bij lage snelheid en kleine oneffenheden.
geen stabiliteit zoals bij u: auto breekt achteraan uit vooral in putten op snelwegen.
Mijn auto is zo hard “afgeveerd” dat u door mekaar geschud wordt bij oneffenheden in het wegdek.

1ste actie: 4 wielen uitgebalanceerd zonder resultaat ( ik had ook geen resultaat verwacht )
2de actie : met nieuwe wielen een testrit gedaan en de vibratie was minder met resultaat dat de banden heel onregelmatig afgesleten zijn.( volgens de mecanieker )
3de actie:voorste veerschotels veranderd + rechter rubberen steun blok gedemonteerd en ingevet.
resultaat: minder “geklok” vooraan maar auto voelt nog altijd even brut + onstabiel aan.
4de actie : achter schokdempers veranderd zonder resultaat met gevolg dat hij nu doorslaat tot op de rubber blokken als ik over een vluchtheuvel rijd.
5de actie : auto laten uitlijnen met gevolg dat het vooraan + achteraan helemaal verkeerd was.
Nieuwe banden beloofd door expert maar na 15000km extra nog altijd niet gekregen.
Mijn auto is nu 11 maanden oud met +/- 26000 kms en voelt aan als een wrak:
Vibreert fel vanaf een snelheid van 120 km/hr.
Zeer slechte stabiliteit zelfs onveilig
klonkt en bonkt er oplos.Vooraan rechts is het klok geluid ook terug.
Alles rammelt aan de auto + zeer hoog rolgeluid op snelwegen: auto radio is nutteloos!
Nu heeft de hoge druk pomp het begeven ( mazout lek )
Auto staat nu bij de dealer en wacht op toelating en onderdelen van Citroen om de reparatie uit te voeren.
Ze gingen ook nog eens vragen achter mijn nieuwe banden.
Zolang het vibratie probleem niet aangepakt wordt met onder meer de banden te veranderen zal ik regelmatig terug staan in de garage om iets te laten herstellen.
Eerst had ik nog een brief gekregen van citroen dat de banden slijtage aan “uitzonderlijke omstandigheden” lag en niet aan de auto.Daar zijn ze toch op terug gekomen na de uitlijning maar de belofte is nog niet waar gemaakt.

groeten

Jan

Kijk ook maar eens naar mijn vorige postings: daar kan u ook nog info uithalen

Profiel  

cisds
> 100 berichten
RankRank

- ID/DS DS 23 Break
- BX 1400 cc benzine
Gepost: 27 november 2010 09:54 PM
  [ # 348 ]

jan

wat het rolgeluid betrefd kan er denk ik niets gedaan worden ,als je ziet dat er modderspat binnen onderaan de deur plakt wil dat zeggen dat een berlingo verre van geluidsdicht is.
En inderdaad aan 120 is een radio niet meer nodig.Ik neem nog eens contact op met mijn dealer met de klachten en hou je op de hoogte

Profiel  

Jan Nijs
< 100 berichten
Rank

Gepost: 21 december 2010 07:58 PM
  [ # 349 ]

Hallo allemaal

Deze week is mijn XTR 1 jaar oud en wacht al 10 maanden of 22000 km op de EXPERT.
Zou die ook met een Citroên rijden????????
Nochtans belooft mijn garagist uit Landen om de 3 weken dat hij gaat komen.
Ik zal nog eens een brief moeten schrijven denk ik.
Maar ik ken het antwoord al: “Uitzonderlijke omstandigheden” meneer.

Vrolijk Kerstfeest en een Gelukkig Nieuwjaar gewenst aan iedereen.

Jan

Profiel  

pennzoil
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4

Gepost: 14 januari 2011 12:35 PM
  [ # 350 ]

hey iedereen,

Ben dit forum tegengekomen en na wat lees werk dacht ik om ook te
reageren op de slechte demping van de berlingo XTR .

Wij hebben onze berlingo XTR in oktober 2010 gekocht , ervaarde ook
na een 4 a 500 km een klok geluid aan de ophanging vooraan en achteraan , een tikkende
relais onder het daschboard en de achterophanging die onstabiel is bij het nemen
van putten en overgangen van bruggen op de snelweg of gewone wegen.

Heb de klachten aangekaart bij mijn dealer en is begin januari 2011 binnen gebracht
voor controle. De tikkende relais zou opgelost zijn maar de voorste schokdempers
met veerschotels moeten nog vervangen worden vertelden ze mij ,er staan nu 5000 km
op de wagen, maar de vering en schotels staan in backorder en wacht nu al 10 dagen
op mijn auto maar zal voor volgende week zijn vertellen ze ,tja stukken in backorder
he!!!( wil zeggen dat er meerdere berlingo’s met problemen zijn als deze al in backorder staan)

Ben benieuwd dat ik hem volgende week terug heb of het probleem is opgelost?
Zou eigenlijk niet mogen he voor een nieuwe wagen al zo een stukken moeten laten
vervangen.

Het probleem wordt wel direkt aangepakt en de stukken vervangen onder garantie en
heel deze periode een vervangwagen zonder enig probleem!!
Ben tot hiertoe tevreden van mijn garage over de sevice en behandeling,hopelijk blijft dit zo,
nu maar afwachten of alles opgelost geraakt en er verder niet al teveel meer gaat aankomen
want dat zou ik ni plezant vinden,ge koopt dan een nieuwe wagen en hij moet al binnen
voor herstelling.

Ik hou jullie op de hoogte of het probleem zal opgelost zijn of niet !!!

Greetzzz from Pennzoil

Profiel  

cisds
> 100 berichten
RankRank

- ID/DS DS 23 Break
- BX 1400 cc benzine
Gepost: 14 januari 2011 12:47 PM
  [ # 351 ]

Beste

Bij mijn berlingo zijn de achterste schokdempers ook vervangen en het gaat beter,mischien een tip
om deze bij jou ook te laten vervangen.
Voorraan moeten ze nog geplaatst worden

Profiel  

pennzoil
< 100 berichten
Rank

Gepost: 14 januari 2011 12:54 PM
  [ # 352 ]

hey

ik zou idd graag hebben dat ze de achterste dempers ook vervangen maar
zijn die bij u onder garantie vervangen of op eigen kosten??

merci pennzoil

Profiel  

cisds
> 100 berichten
RankRank

- ID/DS DS 23 Break
- BX 1400 cc benzine
Gepost: 14 januari 2011 01:11 PM
  [ # 353 ]

Deze worden geplaatst onder garantie,hier in Belgie toch

Profiel  

Berlinguy
< 100 berichten
Rank

Gepost: 20 januari 2011 01:07 AM
  [ # 354 ]

Hallo aan allen.

Ben nieuw op dit forum.
Met grote belangstelling deze draad opgepikt toen ik op zoek was naar rijtests i.v.m. de Berlingo XTR.
Ik heb nl pas zo’n auto besteld. Tegen 1 mei wordt hij normaal gezien geleverd.
Met grote verontwaarding vandaag toch maar een bezoekje gebracht aan de garage waar ik de auto besteld heb en de zaakvoerder en Fleet-mederwerker geconfronteerd met hetgeen ik gelezen had. De zaakvoerder wist van dit probleem met een aantal van deze auto’s in het verleden, en zei dat er ook een terugroepactie was geweest van Citroen, waarbij de voorste veerschotels vervangen werden.
Hij vertelde mij ook dat bij de huidige modellen reeds andere veerpoten werden gebruikt en dat daarmee het euvel volledig van de baan zou zijn. Hij had zelf 2 zo’n Berlingo’s bollen en ik mocht er gerust een proefrit mee maken. Helaas heb ik daar tot nu toen nog geen tijd gehad. Ik heb toch geen spijt dat ik er 5 jaar Essencial Drive bij genomen heb (extra garantie) en hoop dat die zaakvoerder gelijk heeft.
Verder wist deze mij nog te vertellen dat de verstandhouding met Citroen aangaande garanties en klachten fel is verbeterd en niet meer te vergelijken is met enkele jaren geleden…

Ik kijk uit naar de levering, maar hoop toch dat we er geen spijt van krijgen.

Profiel  

berlingo 107
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 52

Gepost: 22 januari 2011 07:33 PM
  [ # 355 ]

Tja na al die reacties aangaande de genoemde problemen, kon ik het niet meer laten om mijn verhaal hier te plaatsen.
Allereerst, het zijn vooral de XTR modellen die problemen hebben met de vering en ophanging.
Bij mij zijn de volgende zaken reeds gebeurd: veerschotels voor vervangen, achter schokbrekers vervangen, motorsteun behandeld.Zonder een goed resultaat overigs. De eerste 7000-10000km heb je weinig problemen overigs, dan begint het gerammel en geklok pas.
Nu heb ik onlangs met de sneeuw mijn garagist eens met mijn auto laten rijden, en hij verschrok ook. Zo een gerammel en geklok.
Een mail naar Citroen gestuurd ( garagist) omdat hij nog wel wat connecties heeft.
Nu gaan ze de hele handel van voor loshalen, en ook de schokbrekers van voor veranderen.
Mijn berlingo is een XTR 110 Fap van 2010.
En dat de garantie en de service verbeterd is bij citroen? Maak je maar geen ilusies. Ik heb reeds een 10 tal citroens gehad en de service van citroen zelf is alleen maar verslechterd; Vroeger mocht de garagist de problemen die hij vaststelde zelf behandelen en onderdelen in garantie vervangen.
Nu mag hij het vaststellen en een aanvraag tot herstelling doen bij citroen, en zei nemen dan de beslissing of het vervangen word of niet. Neem maar aan, als er niet genoeg mensen dit of een andere euvel hebben waar een aanvraag voor gedaan wordt, krijg je helemaal niets en de garagist heeft hierover geen enkele inspraak.
We hebben nu 1 geluk; heel veel mensen hebben dit probleem met de veringen nu.

Profiel  

wibi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18

Gepost: 24 januari 2011 11:20 PM
  [ # 356 ]

ik heb in 2010 een proefrit gemaakt met mijn XTR en een vertegenwoordiger van citroen Nederland het probleem is bekend zij hebben door een onafhangkelijk bureau laten onderzoeken het kwam hier op neer het kan geen kwaad het heeft geen nadelige gevolgen voor de citroen berlingo en er werd gelijk gezegd dat het een bedrijfswagen is wat omgebouwd is naar een personenwagen dus dat was het dan maar zelf rij ik wel eens in een volkswagen caddy ook een bedrijfswagen maar daar hoor ik geen geklonk heb dit verteld maar daar reageren zij niet op mijn XTR is nu 1 jaar oud dus hij moet nog een paar jaar mee maar hierna geen citroen berlingo meer

Profiel  

berlingo 107
< 100 berichten
Rank

Gepost: 29 januari 2011 08:42 PM
  [ # 357 ]

inderdaad, onzin over dit is gebaseerd op een bestelwagenonderstel is onzin.
Maar deze week nieuws gekregen van mijn garage; hebben de voorste schokbrekers nieuw binnen gekregen en gaan deze nu ook veranderen, dus hel hele voorspel is dan vervangen. Ben benieuwd.

Nog een kwaaltje wat de xtr versie heeft blijkbaar is bij koud weer, piepen van de riemen, mijn garagist wist dit ook al te vertellen. Hij vertelde dat hij de riemen kon vervangen, maar het zou na een week al terugkomen. Daarom heeft hij testen gedaan met een speciale spray en die leverde heel goede resultaten, zodat het gepiep weg zou zijn.Dit wordt deze week ook toegepast op mijn xtr.

Hoop doet leven.

Wordt vervolgd

Profiel  

berlingo 107
< 100 berichten
Rank

Gepost: 29 januari 2011 08:43 PM
  [ # 358 ]

Edit mod: Twee dubbelposten verwijderd.

Profiel  

Jan Nijs
< 100 berichten
Rank

Gepost: 17 februari 2011 01:50 PM
  [ # 359 ]

Hallo

Maandag 14/02 eens naar de garage in Landen gebeld met de vraag wanneer die beloofde expert eindelijk ging komen.
Ik ben namelijk al 10 maanden of 22000 km aan het wachten.
Ik kreeg natuurlijk weeral het verwijt dat ik mijn banden nogal tijd niet vervangen had na 7000 km.
Deze zijn bij wijze van spreken vierkant afgesleten en rechts achter de buitenkant helemaal kaal.
Dit na 31000 km. Volgens de brief wisseling met Brussel was dit te wijten aan externe factoren:zie vorige posts.
Ik heb dan maar gevraagd wanneer ze eindelijk iets deftig gingen ondernemen.
Dus dinsdag 15/02 met veel tegenzin gingen ze de auto nog maar eens laten uitlijnen.
Bij deze heb ik dan uitdrukkelijk gevraagd om eens naar de uitlijning van de achteras te kijken.
En wat blijkt,ze zijn gestopt met de uitlijning , er moet volgende week iemand van citroen komen om de achteras recht te plaatsen. Deze staat namelijk serieus scheef gemonteerd.
Dus in de garage waren ze plots iets vriendelijker en volgende week donderdag moet hij dan ook weer binnen.
Wie gaat er na 10 maanden onprofessioneel gedrag mijn nieuwe banden betalen.
Ik heb ook nog een C3 van 4 jaar met 70.000 km op de teller en die achter banden zijn nog als nieuw.
Mijn C3 is nog altijd welkom in de garage en ze hebben zelfs een overname prijs gegeven als ik eventueel een nieuwe zou kopen.
Maar met mijn Berlingo XTR hebben ze mij in der tijd verweten dat ik met mijn miserie maar op een ander moest gaan en als het mij niet aanstond maar een advocaat moest nemen.
Bij deze is dit dan ook gebeurd via mijn rechtsbijstand.
Volgende week meer.

Groeten

Jan

Profiel  

berlingo 107
< 100 berichten
Rank

Gepost: 18 februari 2011 07:23 PM
  [ # 360 ]

@ Jan Nijs . Hopelijk komt het in orde.
De mijne heeft als bijkomend probleem, de riemen. Ze hebben die nu behandeld met speciale spray, maar fiepen nog. Dus de riemen mogen ze ook vervangen. Blijkbaar zijn er ook meerdere die dit euvel hebben?

Wat jou garage betreft; die konden de .... op bij mij. Enkel verdienen aan je, maar niets terug willen doen.
Direct al een overnameprijs geven voor je C3…... na je eerst zo behandeld te hebben.

Zo snel als mijn voorste dempers en de riemen vervangen zijn, laat ik het weten.

Profiel  

24 van de 27
« Eerste  < Vorige 22 23 24 25 26 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook