Totaal aantal Berichten: 3673
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
par eXeMple! schreef:Ik vind dat ze een plaats verdient op Citromobile (bij het forum of bij de club?)
Ja, zou heel cool zijn, maar het thema dit jaar is “Citroën & Milieu” dus voor de CCCN-display moeten we een andere weg bewandelen (zijn we al mee bezig).
Misschien, als we de organisatie benaderen, kunnen we de Break ergens anders in het zonnetje zetten? Berg zand eromheen laten storten, kunnen alle kindjes daar spelen en een zandkasteel maken.
Misschien als althernatief voor de krijt-DS, zo blijven ze wel zoet!
En ach… Woestijn is toch ook “milieu”?
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Vind ik ook hoor…
Als het gaat zoals ze voorspellen hebben we over een jaar of wat overal woestijn. Kunnen we op Citromobile vast zien hoe we onze CX moeten uitrusten…
Wie kan dat voor elkaar krijgen, om deze break van Mike op Citromobile te krijgen?

Totaal aantal Berichten: 5830
- ID/DS D-Super
dat ding is toch achter gebleven in france ?

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Ik dacht dat Mike schreef dat ze één van de 7 auto’s was die is terug gekomen.

Totaal aantal Berichten: 7904
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Wat ik zaterdag begreep had ie de CX bij de sloop ingeleverd…

Totaal aantal Berichten: 471
- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Lijkt me cool… (die serie dan… de vraag is alleen hoe zorg ik dat jullie het krijgen?)
Toen we terug waren wou 3fm request alsnog de auto’s veilen maar eigenlijk waren we daar een beetje laat mee. Ik heb de persoon die ons de auto heeft gesponsord gebeld maar die hoefde hem niet meer…. Eigenlijk wou niemand die auto hebben gezien er geen onderdeel meer bruikbaar was…..
Gezien ik en mijn co piloot allebei studenten zijn hadden we niet echt de tijd en het geld om de auto weer te herstellen… Dus om te vermijden dat we meer kosten zouden maken aan verzekering, parkeren en belasting hebben we maar besloten de auto naar een franse auto onderdelen bedrijf (simpel gezegd de sloop) te brengen.
Dit met veeeel pijn in ons hart natuurlijk ....

- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Nee…we hebben haar terug in nederland gekregen ... in de vierde versnelling dan….zonder verwarming ....het was -14 in spanje

Totaal aantal Berichten: 5830
- ID/DS D-Super
maar voor de duidelijkheid..
de auto is op dit moment niet meer in leven..
het is dus geen object meer wat we op citromobiel kunnen neerzetten. ?
wat betreft die filmpjes,
als jij het voor elkaar hebt, dan zijn er een aantal opties,
we zorgen dat je het ergens kunt uploaden, je zet het op een mem stick of een dvd en gooit het op de post.
of je maakt er een serie ponskaarten van die je me vervolgens kan faxen dan knip ik de gaatjes er wel uit

- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Nou ik kan altijd even bellen naar die franse sloop of hij hem nog heeft maar dat denk ik eerlijk gezegd niet.
Ik koop zo wel even een usb stick en zet het daar op. Heb ik alleen een adres nodig.

- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Hallo allemaal,
Het is weer een tijdje geleden dat we met onze yellow submarine de desert hebben veroverd, het was een barre tocht en toen de auto terug kwam werd ze dan ook total loss verklaard. Na haar te hebben gedumpt bij een franse onderdelen sloop dachten we “die zien we nooit meer terug” totdat ik deze in mn email kreeg ....(ff kijken hoe ik dat op het forum krijg)...
Gaat de auto opnieuw een rondje rimboe doen ? De wieldopjes liggen in ieder geval hoog en droog i de kast te wachten op brokken met mijn huidige wieldoppen.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Totaal aantal Berichten: 1803
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Ze vonden het blijkbaar zo’n mooie foto (en auto ) dat hij nu wordt gebruikt als promotiemateriaal. Nice!

- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Hehe neej de cx is echt overleden…. Ze gebruiken dit inderdaad als promotie materiaal. Ga in juni wel met een Jaguar xj40 naar Mongolië ...
http://www.Dakar-coolrunnings.nl

Totaal aantal Berichten: 3673
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Zeg Zandhaasje, het is gewoon ‘Daimler 4.0’ geen Jaguar Daimler hè!
Tuurlijk, ze werden gebouwd bij Jaguar door Jaguar (nouja, door Ford) maar toch…. een Daimler was wel de Upper-Jag!
Wel heel cool en vooral gedurfd!!! Tja, ik hoop dat je zonder veel panne zult aankomen, want de kwaliteiten van deze auto’s ligt toch vooral op heel andere vlakken dan op het glansrijk doorstaan van een langdurige barre tocht door ruige gebieden.
Edit: wist je dat de stuurinrichting (ook) op LHM werkt?
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D

Totaal aantal Berichten: 763
- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
La Léo schreef:Zeg Zandhaasje, het is gewoon ‘Daimler 4.0’ geen Jaguar Daimler hè!
![]()
Tuurlijk, ze werden gebouwd bij Jaguar door Jaguar (nouja, door Ford) maar toch…. een Daimler was wel de Upper-Jag!
OK als we gaan mierenneuken dan zal ik ook van me moeten laten horen, Leo
Jouw Daimler is nog een ‘echte’ Jaguar-Daimler, Ford heeft het geheel pas in februari 1990 overgenomen en die slee van je komt uit januari 1990…