16 van de 39
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »
   
Yke’s 2400 GTI 1980
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 27 oktober 2010 12:56 AM
  [ # 226 ]
yke schreef:

gisteren de auto naar de stalling gereden, en het stroomprobleem deed zich weer duidelijk voor.

Yke, je CX is nu zo mooi, dit is echt peanuts om op te lossen Very Happy

Dus, haal je dynamo eruit, breng hem even naar auto electric, koop er een elektronische regelaar bij als je deze niet hebt en je bent weer het mannetje.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 27 oktober 2010 01:01 AM
  [ # 227 ]

Volgens mij kun je je dynamo laten zitten en alleen de spanningsregelaar er afhalen scheelt weer werk,zijn nog orginele te krijgen die er zo weer oppassen

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 27 oktober 2010 08:10 AM
  [ # 228 ]

Meteen de dynamo ook even laten controleren,weet je alles 100% zeker of het wel of niet goed is.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 27 oktober 2010 09:20 AM
  [ # 229 ]

En, als je definitief van de fluctuerende verlichting af wil zijn: de + contact naar de (al dan niet elctronische) spanningsregelaar even met een relais schakelen!

Dat is helemaal niet moeilijk namelijk: De draad die van het contactslot naar de spanningsregelaar, daar moet je een relais tussen zetten.  Bij mijn GS heb ik dus een relais tussen de gele draad die naar de spanningsregelaar gaat gezet. Het relais word geschakeld door het concactslot.
Hier even het schemaatje:

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 27 oktober 2010 09:41 AM
  [ # 230 ]

Leg eens uit waarom je dan van fluctuerende verlichting af bent. Het relais doet toch niet meer dan het vervangen van de vaste draad tussen contact en regelaar? Als de spanningsregelaar defect is, dan blijft de verlichting nog steeds met het toerental meedansen.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 27 oktober 2010 10:02 AM
  [ # 231 ]

Omdat je nu de regelaar stuurt met directe accuspanning levert de regelaar een netter signaal aan de dynamo. In de oude situaltie veroorzaken fluctuaties in de plusdraad een onregelmatige dynamo sturing.

Uiteraard, als je regelaar stuk is helpt dit niet.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 27 oktober 2010 10:22 AM
  [ # 232 ]

OK ik begrijp hem. Na het contactslot zitten allerlei verbruikers die voor fluctuaties zorgen.
Zinnige modificatie. Die ga ik binnenkort ook doorvoeren.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 27 oktober 2010 10:26 AM
  [ # 233 ]

Jij hebt volgens mij geen losse regelaar op je CX! Dan kan die mod dus niet.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 27 oktober 2010 10:47 AM
  [ # 234 ]

Je hebt nu geen last meer van evt spanningsverlies en overgamgsweerstand naar het contactslot waardoor de regelaar niet meer weet wat ie moet, maar dit gaat idd alleen bij de externe regelaars en die zitten alleen op de oudere CX’en tot 80 of zo er hangt in de buurt van de accu dan een zwart doosje.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 27 oktober 2010 11:32 AM
  [ # 235 ]

Allemaal bedankt voor reacties en uitleg. Eerste activiteit is dus dynamo en spanningsregelaar goedkrijgen. Komt voor elkaar! Smile

groet
Yke

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 09 november 2010 12:20 AM
  [ # 236 ]

Écht wel een keer leuk als iets in een keer goed gaat!  cool smile

Vorige week de dynamo er uit gepield hetgeen bijna zonder storingen ging en naar Auto electric (bedankt Ree)gebracht. Niet helemaal gratis die jongens, maar dat hoeft ook niet. Dynamo is helemaal gereviseerd en minstens zo goed als nieuw. En vanavond de boel er weer in gezet vrijwel zonder tegenslag. Snaartjes zitten weer lekker strak, en het motortje spint.

Ik wou ook nog een stangetje van de versnellingsbak vervangen want een van de cupjes is volkomen vergaan. Toen bleek dat ik tóch niet de goeie bij mij had. Blijkbaar heb je die ook met verschillende diameter (M6/M8?). Nog een keer proberen!

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 16 november 2010 10:36 AM
  [ # 237 ]

Gisteren een nieuw rubberen voerinkje in mijn schakelstangetje gestopt. Ik had een mooie op de kop getikt, maar die was blijkbaar van een heel andere auto, want het stangetje was te lang en hij paste niet op het draadeind van mijn schakelstangetje. De voering was wel nog heel goed en deze bleek na goed kijken deelbaar. Beetje warmgestookt, en met een klein schroevendraaiertje er voorzichtig uitgepield en overgezet. Presto! zit weer helemaal strak! Schakelt meteen weer een stuk zekerder.

Profiel  
 
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 18 november 2010 01:30 AM
  [ # 238 ]

Mooi man! Geeft de burger moed!

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 27 november 2010 11:22 PM
  [ # 239 ]

Vandaag ie het beestje getaxeerd. Heel benieuwd waar we op uitkomen. Was best gezellig in de loods. Vijf auto´s om te taxeren, koud, maar wel goeie koffie. Leuk om eens een keer een auto te hebben die het waard is om te taxeren!

Hoop wel dat het iets sneller gaat als die keer bij Ree Laughing

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 28 november 2010 12:50 PM
  [ # 240 ]

Wordt de uitslag van de taxatie dan niet direct gemeld?

Bij ons wel, alleen het raport komt later.

Profiel  
 
 
16 van de 39
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook