Totaal aantal Berichten: 1227
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD Break
Hallo allemaal,
Ik ben sinds een half jaar in het bezit van 2.5TD break, bouwjaar 1999, wat voor uitvoering weet ik niet. Er zitten wel veel elektrische snufjes op (stoelen elektrisch verstelbaar, climate control, radiobediening op het stuur, elektrische ramen voor en achter) maar ik weet natuurlijk niet of dit er als optie is bijgekocht of er standaard op zit.
Met de vorst van de afgelopen dagen heb ik het e.e.a. kunnen testen en bleek dat de verwarming van de buitenspiegels het niet doet.
Weet iemand of het kan dat er geen buitenspiegelverwarming op zit? De spiegels zijn wel elektrisch verstelbaar. Volgens het boekje zit hij op dezelfde zekering als de achterruitverwarming en die doet het wel! De zekering is het dus waarschijnlijk niet.
Ook komt de rechterbuitenspiegel vaak niet in de juiste stand terug na het schakelen van de achteruit naar de 1e versnelling. Weet iemand hoe dit op te lossen is of desnoods deze optie van automatische spiegelverstelling bij het inschakelen van de achteruitversnelling uit te schakelen? Ik heb niet zo’n vreselijke behoefte aan een rechter buitenspiegel die verstelt bij het inschakelen van de achteruit. Ik vind het wel irritant dat hij telkens verkeerd staat.
Ik zie jullie reacties met belangstelling tegemoet.
Ed.P
Wat die verwarming van je spiegels betreft…
Je kunt het zien als je het glas eruit haalt of die optie in je auto aanwezig is. Andere manier is om even je chasis nr in te voeren bij service.citroen en bij de spiegels te kijken welke je zou moeten hebben.
Ik heb zelf de optie van verwarmde spiegels en stoelen. Best mogelijk dat het destijds een combi pakket is geweest. Dat verwarmingsspul is echter wel erg kwetsbaar. Voor mijn buitenspiegels heb ik nieuw glas besteld. In de spiegels die erop zaten waren de draadjes kapot.
Spiegels kun je nog gewoon bestellen.
Wat die spiegelstelling betreft, geen idee hoe dat zit.
Totaal aantal Berichten: 17406
- CX 2400 Super
Ed P,
Als je de versnelling in de achteruitstand stelt en vervolgens de rechterbuitenspiegel in de door jou gewenste “normale” positie zet, ben je er vanaf. In de toekomst zal hij bij het inschakelen van de achteruit nog altijd de spiegel in de achteruitstand willen zetten, maar aangezien dat bij jou dan hetzelfde is als normaal gaat er niets meer gebeuren…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
- XM 2.5 TD Break
- XM 2.5TD Break
Gompy en Rens, bedankt voor jullie reactie, ik zal jullie adviezen ter harte nemen!
Eddy
Totaal aantal Berichten: 1649
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Normaliter gaan elektrisch bedienbare spiegels samen met verwarmbare spiegels, het kan een gebroken contactje zijn of misschien een stekkertje die slecht contact maakt voor de spiegelverwarming.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Totaal aantal Berichten: 3422
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Bedoel je met ‘elektrisch bedienbare spiegels’ spiegels met achteruitrijstand?
Want volgens mij hebben alle XM’s elektrisch bedienbare spiegels, maar niet alle XM’s verwarmde spiegels.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
- XM 2.5 TD Break
- XM 2.5TD Break
Ja Brian, die bedoel ik.
Ik heb ondertussen ook op de onderdelen site van Citroen gekeken (met dank aan Gompy58) en als ik daar xm break 2.5TD in tik vind ik alleen spiegels MET verwarming. Ik weet niet of ik er nu van uit kan gaan of dat dan ook idd zo is maar ik kan nog geen andere conclusie trekken of de spiegels moeten verwarmd zijn. Ik heb de spiegels nog niet gedemonteerd, brrr veel te koud.
- CX 2400 Super
Misschien ten overvloede… Net als bij veel andere auto’s werkt de spiegelverwarming alleen als de spiegelkeuzeknop in de middelste stand staat, dus noch op de linkerspiegel, noch op de rechterspiegel. Heb je dat al geprobeerd?
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
- XM 2.5 TD Break
- XM 2.5TD Break
Uhhhhhhhhhhh is dat zo? Gossie bijzondere auto heb ik toch!!! Tja uhhhh kweenie. Hij staat regelmatig in de stand voor het bedienen van de rechter spiegel, reden is hierboven al aangegeven.
Ik zal er de volgende keer op letten dat de schakelaar in de middelste stand staat en dan weer kijken of de verwarming het doet.
- CX 2400 Super
‘k Bedenk net dat ik dat misschien iets ál te stellig geponeerd heb… Bij de Duitse auto’s waar ik in gereden heb, was dat altijd zo. Bij de Audi’s stonden er bij de spiegelkeuzeknop zelfs drie symbolen: de linker- en de rechterspiegel en daar tussenin een symbooltje voor de verwarming. Maar of dat bij een XM ook zo werkt, daarvan ben ik nu niet meer zo zeker. Maar goed, proberen kost niets!
- XM 2.5 TD Break
- XM 2.5TD Break
Duitse Citroëns?
- CX 2400 Super
Nee, Duitse merken die hier allergische reacties veroorzaken
- XM 2.5 TD Break
- XM 2.5TD Break
Ohhh, ik dacht al….....heb ik nou een Opel gekocht????
Gauw terug naar de garage dan…
Totaal aantal Berichten: 3422
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Ed P schreef:Ja Brian, die bedoel ik.
Ik heb ondertussen ook op de onderdelen site van Citroen gekeken (met dank aan Gompy58) en als ik daar xm break 2.5TD in tik vind ik alleen spiegels MET verwarming. Ik weet niet of ik er nu van uit kan gaan of dat dan ook idd zo is maar ik kan nog geen andere conclusie trekken of de spiegels moeten verwarmd zijn. Ik heb de spiegels nog niet gedemonteerd, brrr veel te koud.
Als je op service.citroen.com inlogt en daar linksboven het chassisnr. van jouw XM invult, en vervolgens in de linker kolom van het scherm onder Auto op Gegevens klikt, dan krijg je precies te zien, waar jouw XM mee uitgerust zou moeten zijn.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
- XM 2.5 TD Break
- XM 2.5TD Break
Ok Brian,
Ik heb het chassisnummer ingevoerd, het is met verwarming dus.
Wel vreemd trouwens op deze site, als ik gewoon de auto sorteer zonder chassisnummer krijg ik bij de onderdelen in beeld voor de buitenspiegels als omschrijving “verwarmd”.
Als ik het chassisnummer invoer krijg ik als omschrijving gewoon “buitenspiegel” niks niet verwarmd blijkbaar, echter de bestelnummers van de spiegel en de motor zijn bij de verwarmde en niet verwarmde spiegels hetzelfde.
Kunnen jullie het nog volgen? Ik bijna niet meer maar goed, de spiegeltjes moeten dus warm worden bij het aanzetten van de achterruitverwarming.
Dank voor al jullie tips en aanwijzingen.
Was de optie van verwarmde spiegels niet een combi met verwarmde stoelen en verwarmde sproeikoppen ?
Die verwarmingsdraadjes van de spiegel zijn uitermate dun en hoewel ze grotendeels beschermd zijn liggen de uiteindes naar de stekkers bloot. Beetje corrosie en de factor tijd en er breekt er zo eentje waardoor de verwarming dus wegvalt.
Het zelfde met de stoelen. Het is geen honingraat wat in de zitting zit maar een lange draad die heen en weer gaat. 1 breuk en weg verwarming.
Ik meen dat er iemand is die de zitting heeft losgehaald en er een nieuw aftermarket matje heeft ingelegd, wel honingraat. Breekt er dan 1 draadje dan blijft het iig werken.