


























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Die zitten met kleine plastic ‘moertjes’ vast. Langwerpig. Op de onderkant van de deuren zit een pinnetje waar deze plastic moertjes opgedraaid worden. Ik denk dat die nog wel te krijgen zijn. Ik moet ergens nog wel een lading van die dingen hebben, maar dichter bij huis zouden ze ook wel te vinden moeten zijn. Misschien gewoon bij die AD automaterialenhandels.





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Toevallig heb ik gisteren mijn deurrubbers weer gemonteerd. Bereid je voor op een %*#$# karweitje want die plastic moertjes zijn dusdanig van afmeting dat je ze eigenlijk niet rond kunt draaien in de nauwe opening die er is.
De strips zelf kun je bij CX-basis kopen, wel flink aan de prijs:
http://cx-basis.de/eshop/product_info.php?cPath=14712_14744&products_id=3091
Ik betwijfel of die moertjes standaard zijn, maar een CX-specialist zal ze vast hebben, en misschien de strips ook voor wat minder geld.
patje74 schreef:Al een tijdje zit ik er aan te denken om de benzine met nog een afsluiter terug te laten lopen via de retour als hij op LPG loopt. Ik denk dat ik dat in de herfstvakantie maar eens ga doen.
Er zijn van die handige T stukjes waarbij in een van de pootjes de doorstroming geknepen word door een klein gaatje. Hierdoor blijft er benzine rondgepompt worden en staat de mechanische benzine pomp niet de hele tijd dood te pompen. Aanzienlijk minder leiding druk.
Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.


































Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Maar dan stroomt er dus nog wel steeds benzine vanaf de pomp retour lopen, ook als loopt de motor op benzine… Ik ga toch liever voor de extra afsluiter oplossing.
Goed, vanavond heb ik de uitlaat weer in elkaar gelast. de middendemper was voor de helft dwars door! Gewoon een scheur vanaf de bovenkant langs de zijkant naar onderen. Hij zit dicht, en best netjes, maar ik ga toch maar alvast een andere bestellen.
Verder zat de aansluiting spruitstuk <> flex-deel niet helemaal gasdicht, dus sie is nu ook weer dicht. Wat een rust weer!
Dan snap ik je afsluiter plan niet
Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.


































Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik wil achter de pomp een t-stukje plaatsen en achter de twee uitgangen van het t-stukje een afsluiter plaatsen.
Uitgang 1 gaat naar de carb, uitgang twee naar de retour. Op LPG gaat uitgang 1 dicht en 2 open, de pomp pompt de benzine dus rechtstreeks terug in de tank. Op benzine gaat uitgang 2 dicht en uitgang 1 open.
Zo blijft de pomp altijd zijn werk doen alleen bepalen de twee afsluiters waar de benzine naartoe gaat.
Bijkomend voordeel is dat ik alles op de plank heb liggen, behalve een t-stukje. Maar dat moet te regelen zijn.
Komt eigenlijk op hetzelfde neer als met een t-stuk met vernauwing. Dat maakt een permanent gesmoorde kortsluiting naar de retour leiding. De electrische afsluiter blokkeerd de benzine stroom naar de carb en dan stroomt alle benzine door de nauwe opening naar de retour leiding. De pomp is niet geblokt en blijft werken. Als de pomp volledig is geblokt wordt ie te zwaar belast en daar kan ie niet zo goed tegen. (membraam kapot e.d.)
Staat de afsluiter open dan stroomt er benzine naar de carb en een klein beetje naar de retour.De totale benzine druk zal dus lager zijn maar voldoende om de carb te voeden.
Zoals jij beschrijft met twee afsluiters is m.i. wel een mooie oplossing.
Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.


































Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Zo, daarnet het achterruit maar eens opnieuw er in gezet, wat een pokkeklus! Maar goed, hopelijk houd ik het nu droog binnen.





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Goed bezig!
Citroen!


































Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Wow, dit was de eerste week dat ik zonder continu beslagen ramen reed, wat een genot!
En ondertussen komt de 00000 steeds dichterbij…



























Totaal aantal Berichten: 8165
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Lekker man, dat je van de condens afbent. En still going strong zie ik, wat een maagdelijke kilometerstand eigenlijk.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!


































Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ach, maagdelijk… het kan maar zo zijn dat er een 1 of een 2 voor moet, al zou dat natuurlijk ook maar zo niet het geval kunnen zijn. als ik naar de pedalen en dergelijke kijk, valt dat erg mee.
Van de LPG-inbouwer kreeg ik de complimenten over de goede verbranding van het blok, hij had er een erg fris gevoel bij.


































Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
OK, na drie keer de carburateur open te hebben gehaald, toch maar even een vraagje hier.
Telkens als ik een stuk op benzine heb gereden, stopt ze er mee, althans, stationair gaat prima, vol-gas ook, maar alles er tussen niet. Onderop de primaire sproeier zit dan een zwart blerfje/snotje.
Omdat ik een filter 10cm voor de carburateur heb zitten, met daar tussenin een stuk verse slang, verwacht ik eigenlijk niet dat de oorzaak een inwendig verteerde slang is. Opvallend vind ik ook dat het telkens de zelfde sproeier is, of niet?
Is er ook een deel in de carburateur dat door ouderdom/vertering zwarte snotjes af kan geven?














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
patje74 schreef:Is er ook een deel in de carburateur dat door ouderdom/vertering zwarte snotjes af kan geven?
Neen, eigenlijk niet. Ik vermoed dat er toch ergens anders rotzooi los komt.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Kijk eens hoe het met je luchtfilter is.