Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
bogaard77 schreef:Egbert, wist je dat het deel waar je je kap op schroeft nieuw te koop is? scheelt weer moeren erop lassen en passen/meten.
Waar te koop, Bogaard77?
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Bij magazijn, en de gebruikelijke handelaren.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
hier zie je het op zn plek gelast:
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Wist ik niet, maar heb ze nu al gemaakt.
Zijn ze ook lekker dik ( 1,5 mm)?
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
yep.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ondertussen een DX4 blok gekocht voor de DS break. Moest het nog uit de auto halen die voor de klus al een aantal dagen buiten gezet was ( zonder motorkap).
Was schrikken toen ik thuis de pijlstok bekeek: Een en al “mayonaise”, zal wel water in gelopen zijn tijdens buiten staan. Blok de zelfde avond uitelkaar getrokken en alles gedroogd: geen enkele roest schade!
Nu enkele weken later heb ik het bestelde meetgereedschap binnen: een mooie set micrometers ( tot 10cm) en een binnenwaardse klok micrometer en dat samen maar voor 130 Euro nieuw!
Aan het meten gegaan, ook een paar krukassen erbij die ik nog heb liggen.
De krukas zit net buiten de toleranties, maar een 21ie krukas die ik nog had liggen is erg netjes.
Zuigers zien er nog goed uit en zijn ook niet ovaal.
Cylinders zijn wat minder, de slechtste heeft een ovaliteit van 0,060 ( wat zou nog mogen?)
Morgen de spleet van de zuigerveren bekijken.
Wat is goed gereedschap toch geweldig om te hebben!!
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
DX4 = 23 carbu. Goed radiateurtje plaatsen!
Goed gereedschap is altijd erg fijn, en de prijs voor dit meetgereedschap is ok, volgens mij.
Maximale ovaliteit weet ik zo niet uit mijn hoofd. 0,06 lijkt me veel.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Egbert, meld ook even waar in de cilinder je die ovaliteit gemeten hebt.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Op 2 cylinders was de ovaliteit 0,06mm boven direkt onder de stoterrand. Alle andere meetwaarden lagen daar ver onder.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Juist omdat het direct onder de stootrand is waar je dat gemeten hebt zou ik mij daar niet zo druk om maken.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Vanmiddag weer lekker aan het lassen geweest.
Er zit een “nwe” A-stijl in
Ook de Re onder hoek bij de voorruit moest flink gerapareerd worden.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
waterman schreef:Juist omdat het direct onder de stootrand is waar je dat gemeten hebt zou ik mij daar niet zo druk om maken.
Ik neem de gok gewoon.
Honen en nwe zuigerveren er in. Krukas nwe lagerschalen. Uiteraard nwe ketting met nwe geleider en spanner.( Driver-D, verkoopt het magazijn dat allemaal, mn goede zuigerveren?)
Vorig jr op Citromobile een mooie nokkenas gekocht, die gaat er in. 8 goede stoterbussen bijelkaar gezocht.
Nu nog de kop uitelkaar halen en nazien.
En de oliepomp nazien/ vlakken + groeven er in draaien zodat er 2 o-ringen in de steel kunnen waarna hij beter afsluit.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Ga ik dinsdag nakijken voor je…
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Waar ga je dat honen mee doen Egbert? Toch niet met een flexhoon op de boormachine?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik dacht inderdaad aan een flexhoon op de boormachine.
Kan de cylinder ook netjes in de draaibank zetten en honen met schuurpapier op een vlakke plaat.
Maar je hebt vast een suggestie.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper