13 van de 16
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
   
Patrick’s CX 2000 Super [verkocht!]
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 28 november 2010 07:51 PM
  [ # 181 ]

Het luchtfilter is een maandje oud.

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 28 november 2010 07:55 PM
  [ # 182 ]

Hhhmmm, jammer… Het is wel één van die middelste sproeiers, neem ik aan.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 november 2010 07:57 PM
  [ # 183 ]

Toch lijkt me dat luchtfilter verdacht. Ook de slang waardoor het LPG komt kan verdacht zijn trouwens!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 28 november 2010 07:58 PM
  [ # 184 ]

Is het huis van dat luchtfilter mooi schoongemaakt?

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 28 november 2010 08:01 PM
  [ # 185 ]

Het is inderdaad een van de middelste sproeiers. De LPG-slang lijkt mij minder verdacht, het snotje komt er onder tijdens het rijden op benzine. Dus nadat ik het weer schoongemaakt heb, kan ik weer even op benzine rijden, maar tijdens de benzine-rit komt er weer een snotje voor de sproeier.
Maar ik zal dinsdagavond toch alle slangen voor de carburateur gaan checken, je weet maar nooit.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 28 november 2010 08:01 PM
  [ # 186 ]

@wendela
Het luchtfilterhuis is netjes.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 november 2010 08:03 PM
  [ # 187 ]
patje74 schreef:

het snotje komt er onder tijdens het rijden op benzine. Dus nadat ik het weer schoongemaakt heb, kan ik weer even op benzine rijden, maar tijdens de benzine-rit komt er weer een snotje voor de sproeier.

Ok, ik heb me even laten misleiden. Check toch nog maar eens goed of alle slangen echt ok zijn in dit geval.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 28 november 2010 08:17 PM
  [ # 188 ]

Ga ik doen! Gelukkig loopt ze als een tierelier op gas, maar met dit koude weer vind ik het wel erg fijn om ook op peut te kunnen rijden. Afgelopen week heb ik de verdamper ingepakt waardoor ik geen last meer heb van bevriezing, maar toch…

Bedankt!

Profiel  
 
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 28 november 2010 08:28 PM
  [ # 189 ]

Heb je je vlotterkamer ook helemaal schoongemaakt?

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 28 november 2010 09:19 PM
  [ # 190 ]

Nee, althans, ik heb het zaakje doorgeblazen en zag nergens opgehoopte meuk welke de zwarte snotjes kon veroorzaken. Dinsdagavond moet ik maar eens verder kijken als het probleem er dan nog is.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10403
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 28 november 2010 10:55 PM
  [ # 191 ]
patje74 schreef:

Ga ik doen! Gelukkig loopt ze als een tierelier op gas, maar met dit koude weer vind ik het wel erg fijn om ook op peut te kunnen rijden. Afgelopen week heb ik de verdamper ingepakt waardoor ik geen last meer heb van bevriezing, maar toch…

Bedankt!

Genoeg antivries! Dan hoef je hem niet meer in te pakken.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 28 november 2010 11:00 PM
  [ # 192 ]

Er zit schone en goede KVS in. Het was dan ook niet dat de KVS bevroren was.
Ik heb een bevroren verdamper gehad toen ik ‘s ochtends op LPG startte en gelijk mijn dorp uit reed tegen een ijzige wind in. Met nagenoeg koude motor, vorst en wind kan zoiets gewoon gebeuren lijkt mij.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 28 november 2010 11:13 PM
  [ # 193 ]

Zit je verdamper niet te hoog tenopzichte van de radiateur?????

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007

- C35 Hilton XLS
Gepost: 29 november 2010 09:13 AM
  [ # 194 ]

Patje, ter gerust stelling ik heb er vorige absoluut geen last van gehad.
Gewoon starten en rijden op lpg, het is net wat Jantje zegt voldoende antivries.

Citroen c32 Hilton XLS

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 29 november 2010 09:59 PM
  [ # 195 ]

De hoeveelheid antivries kan het probleem niet zijn, zoals ik schreef, de KVS bevriest niet, de verdamper wel. Al had ik er vanmorgen totaal geen last van. Ook de hoogte lijkt mij geen probleem, er stroomt echt prima warme KVS doorheen, mits de KVS reeds warm is natuurlijk. Ik had vooral last van bevriezing toen ik koud, direct het dorp uit reed met een gure wind volop de neus.
Vooralsnog zie ik geen noodzaak iets te versleutelen als het probleem niet meer voorkomt. Wat niet wegneemt dat ik gewoon wil dat het ding ook gewoon op benzine moet kunnen rijden. En ook dat is vandaag prima gegaan. Waar de prut vandaan kwam weet ik niet, maar wellicht is de onbekende prut-voorraad nu op en kan ik weer gewoon met prutloze peut verder rijden.

Nog even wat plaatjes van de mooie witte kristallen die afgelopen weekend op de zwarte lak zaten.

Profiel  
 
 
13 van de 16
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook