8 van de 9
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 Volgende > 
   
de CX Prestige staat thuis, Nu nog beslissen hoe verder…
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 26 november 2010 11:14 PM
  [ # 106 ]

Van welk bouwjaar is de auto?

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
Melchior
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 06-07-2005

Gepost: 26 november 2010 11:56 PM
  [ # 107 ]
sildestrandjutter schreef:

Hallo allen,

Gisteren heb ik een CX gekocht (Prestige uit 1988)

Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014

‘Je mist meer dan je meemaakt’

Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 27 november 2010 12:00 AM
  [ # 108 ]

red face

Sorry. Beter moeten onthouden. Maar, dat maakt de verkoop (gok ik) iets lastiger. Hoewel: deze is uniek. Die verkoop je wel. Hoe lastig is het om een blok te vervangen, en wat is de kans dat dit blok 100% overleden is?

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
Gepost: 27 november 2010 12:49 AM
  [ # 109 ]
Nelis Infra schreef:

wat is de kans dat dit blok 100% overleden is?

Vrijwel 100% kans, aangezien hij er zonder motorolie en koelwater mee is gaan rijden.

@SildeStrandjutter: Een motorwissel op zichzelf is al aardig wat werk, hoewel best te doen op een oprit (als je beschutting hebt i.v.m. winterse omstandigheden).
Maar wat je ook moet bedenken, is dat je -voordat je het andere blok erin legt- je natuurlijk eigenlijk ook preventief een aantal dingen aan dat blok zult moeten vervangen, zoals keerringen carterpakkingen, nokkenaslagerlager, koppakking. Anders is het zonde van je moeite als je een jaar later weer komt te staan doordat bovennoemde zaken in het donor-blok ook al op hun eind liepen.  depressed

Het lullige is nu, dat je de staat van een CX eigenlijk alleen op een hefbrug echt goed en grondig (en realistisch) kunt inschatten. Daarmee bedoel ik dus met name de hoeveelheid werk om eventueel achterstallig onderhoud weg te werken. Laswerk valt daar uiteraard ook onder. Maar ja… op een brug zetten zonder draaiende motor is lastig. En smeerput zou nog wel gaan natuurlijk.

Louter afgaande op de toch vrij zeldzame uitvoering van deze CX lijkt hij het mij zeker wel waard! En dan ligt het aan jouw middelen (plaats, tijd, fondsen, support van de wederhelft, eigen handigheid, connecties en zelfvertrouwen) of je eraan gaat beginnen.  Wink

Résumé: Als ik jou was, zou ik nu niets overhaast besluiten en de auto ergens stallen of voorlopig gewoon naast het huis laten staan. Eerst je huis verbouwen (een garage erbij zou leuk zijn ja Smile ) en als de Prestige daarna nog warm in je hart zit, is Actie no. 1 voor na de winter de auto m.b.v. een super platte krik zo hoog mogelijk op assteunen zetten en dan de betreffende CX-kenner nogmaals goed de onderkant laten bekijken. Laat hem ook speling op de wielophanging checken etc.
En als dát dan niet al teveel tegenvalt, pas een compleet een plan de campagne maken.

Succes!!
La Léo

NB: Je weet dat een blok van een handgeschakelde 25 GTi niet zonder meer op je bak past? De krukas is namelijk anders om op de koppelomvormer te passen.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 27 november 2010 11:13 AM
  [ # 110 ]

alles kan, en alles is te herstellen.
maar zeker rustig de auto eens evalueren en er even over nadenken. niks overhaasts doen.

een ander blok + bak is zeker te vinden. wellicht is er nog iets van te bakken van je huidige blok (revisie).
je kan ook alles overbouwen naar een 5-bak, evt een Turbo uitvoering. (dan alles 1 op 1 overzetten uit een andere, wel iets meer werk), daar dan kan je ook from scratch opbouwen, dus een zeer degelijke benadering.

kan ze niet ergens anders binnen gestald worden tot zover ?

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 27 november 2010 12:12 PM
  [ # 111 ]

Ik zou eerst eens nadenken wat je met de auto wilt. Als ze niet in de weg staat lijkt het mij niet zo’n probleem. En die blokwissel zou ik me niet zo druk om maken. Zolang je de voorbereiding (het nieuwe blok klaar maken) maar goed hebt gedaan is dat oude blok eruit en de nieuwe erin niet zo’n klus meer. Het enige wat een pokke klus is op de oprit zijn de zaken die van onder los moeten. Assen, schakelmechanisme, uitlaat, etc. Als dat los is is het een kwestie van stekkertjes trekken en schroeven. Blok eruit en nieuwe erin. Maak je daar niet druk om, want dat kan je prima zelf. Probeer eerst eens goed te inventariseren wat de roestschade en het apk klaar maken gaat kosten. De rest is peanuts en vergeet daarbij niet dat het een zeer mooie auto is waarvan je spijt gaat krijgen als de nieuwe eigenaar hem bij jou van de oprit af komt halen…

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 27 november 2010 10:36 PM
  [ # 112 ]

Succes met je keuzes. Maar in elk geval bedankt voor de foto’s - toch wel erg bijzonder. Mooi om te zien dat, ondanks de heel kleine aantallen, echt alles in het donkerrood is. En wat zijn die plastic ‘houten’ stripjes toch lelijk. In zo’n donkerrood interieur valt dat nog meer op dan in het licht grijze waar ik in zit Laughing

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10402
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 28 november 2010 01:15 AM
  [ # 113 ]

Wat een schitterend interieur! Nooit wegdoen!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 28 november 2010 02:02 PM
  [ # 114 ]

Nou, ik vind dat het interieur wel aan een nieuw huidje toe is. Een net cassi nacré leer is inderdaad wel lekker apart.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
sildestrandjutter
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 11-11-2010

Gepost: 28 november 2010 10:54 PM
  [ # 115 ]

Bedankt voor de reacties weer. Ik heb inmiddels wel redelijk wat (hobby) sleutel ervaring, al is dat niet aan Citroëns). Dus het zal uiteindelijk wel lukken, maar het is gewoon heel veel werk. Het is zeker geen winterklusje, dat heb ik in ieder geval al wel besloten. Dus hij blijft vooralsnog gewoon naast het huis staan tot komend voorjaar, tenzij er iemand komt die hem van me overneemt. We zien wel, op zich staat hij niet in de weg, al staat hij wel buiten.

Toch blijft het leuk dat iedereen zo enthousiast is over deze auto, ondanks wat er allemaal mee gebeurd is!

@Nelis: de CX is van 1988 en is oorspronkelijk in België nieuw geleverd

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 31 december 2010 10:50 PM
  [ # 116 ]

Aan de advertentie in Klassiek en Techniek te zien is er inmiddels een knoop doorgehakt…

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 01 januari 2011 12:45 PM
  [ # 117 ]

Tja, goede voornemens he…

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
sildestrandjutter
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 11-11-2010

Gepost: 04 januari 2011 06:47 PM
  [ # 118 ]

Wat ik eigenlijk al aangaf in november, hij blijft lekker staan tot het mooi weer wordt, tenzij er iemand komt die hem serieus over wil nemen. Want ik denk dat het me wel lukt om het blok te vervangen, maar ik zie gewoon op tegen de hoeveelheid werk. En ik heb nogal wat andere plannen voor dit jaar die ook veel tijd kosten. En als iemand anders dit voor dit type overheeft, ga ik later wel weer op zoek naar een andere CX. Dat het zo’n speciale uitvoering was wist ik niet toen ik hem kocht. Smile

Profiel  
 
vtske
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1893
Geregistreerd: 03-02-2012

- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Gepost: 11 maart 2012 04:34 PM
  [ # 119 ]

Leuk verhaal hier op dit topic maar ik krijg die foto’s niet te zien
en ik herinner mij bij ons in de zaak toen ook zo een type kleur geleverd maar dat was een TRD TURBO 2
met vip interieur maar was wel een mooie kleur.

September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 12 maart 2012 06:04 PM
  [ # 120 ]

Ik denk dat de foto’s van TS (na meer dan een jaar stofhappen in dit topic - zie de datum van de post voor de jouwe) inmiddels niet meer online staan.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
 
8 van de 9
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook