1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Sproeierbezetting veranderen
mauritsvanveen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 79
Geregistreerd: 09-12-2007

- Xantia 1.8i 16V Millesime
Gepost: 28 oktober 2009 12:55 PM

Ik heb ooit eens gelezen dat er goede resultaten waren door de sproeierbezetting vd carburateur te wijzigen, zodat het inhouden met koude motor voorbij was. Wie weet welke sproeiers vervangen moeten worden en welke? Ik kan het artikel niet terugvinden.

Groeten van Maurits

Profiel  
 
pmd (verbannen)
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 316
Geregistreerd: 26-04-2010

Gepost: 29 november 2010 02:26 PM
  [ # 1 ]

Hoi,

was je hier toevallig nog verder mee gekomen? Nu het weer koud is is het misschien handig om dit even te delen met o.a. mij Wink

Pas na een kilometertje of 3 wil hij enigzins normaal gaan draaien….

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 29 november 2010 03:22 PM
  [ # 2 ]

Heb je wel de neus ervoor? met de choke erop heb ik geen probleem. Heb je een solex of weber?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 29 november 2010 03:34 PM
  [ # 3 ]

En bij temperaturen onder nul plak ik de openingen in de wintergrille ook nog helemaal dicht met tape, anders wordt ze gewoon niet warm.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
pmd (verbannen)
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 316
Geregistreerd: 26-04-2010

Gepost: 29 november 2010 03:36 PM
  [ # 4 ]

Hey,

Ik heb wel de neus ervoor, ik heb een Weber…
Hij blijft horten en stoten totdat de ergste kou eruit is.

Choke heeft bij LPG geen zin en als ik op benzine rij werkt hij uiteraard wel, maar heeft weinig invloed.
Misschien heeft het gewoon te maken met het feit dat deze carbu versleten is door het LPG gebruik?

Ik bedenk me net; misschien moet ik de bougies eens checken en vervangen voor een ander type?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 29 november 2010 03:37 PM
  [ # 5 ]

ik ook. alleen het slinger gat open, maar driverD heeft al eens bewezen dat je die ook dicht kan plakken.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 29 november 2010 03:39 PM
  [ # 6 ]

Ik rijd op BPR6ES van NGK. stottert niet. Ik heb geen stift maar een gewonden leiding rond het hotspot pijpje.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 29 november 2010 04:10 PM
  [ # 7 ]
pmd schreef:

Pas na een kilometertje of 3 wil hij enigzins normaal gaan draaien….

Dat is heel normaal voor een GS, helemaal met deze temperaturen.

Profiel  
 
VitamineC
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 02-10-2009

- GS/GSA Special
Gepost: 29 november 2010 06:53 PM
  [ # 8 ]

Ik heb mijn GSA dinsdag weer op stal gezet (pekelvrees), maar met koud weer moest ik de eerste 1,5 a 2 km met de choke spelen. (Solex) Sproeiers 0,1mm laten ruimen en het is 100% verbeterd. Op de hoek van de straat kan ik de choke al indrukken. Verbruik is nog steeds acceptabel.

gr. Hans

Hans

Profiel  
 
G-ikX
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 224
Geregistreerd: 27-09-2010

- C2 1.4 VTR
- GS/GSA 1.3
- C4 (2004-heden) Cactus VTI 82 Shine
- CX 25 GTI
Gepost: 29 november 2010 08:01 PM
  [ # 9 ]

Ik heb van mijn GS jaren geleden ook de hoofdsproeier van de primaire poort iets ruimer gemaakt, ECHT EEN AANRADER!
Niks meer bokkig/nukkig gedrag van de motor, choke kan na een paar 100 meter helemaal terug bij koud weer.
Ook de trekkracht in lage toeren is merkbaar beter, waardoor je minder hoeft te schakelen.
Opmerkelijk: (bij mij in ieder geval) het brandstofverbruik is nauwelijks toegenomen, van gemiddeld 1:11,2 naar 1:11.

Profiel  
 
cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 05 december 2010 12:57 AM
  [ # 10 ]

Ik ben altijd geneigd om te denken: waarom zou de fabriek destijds niet voor die optie hebben gekozen? Nou ja, misschien moest het brandstofverbruik binnen bepaalde normen vallen.

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 05 december 2010 01:00 AM
  [ # 11 ]

Wat dacht je van milieunormen? Lekker hoor dat rijk zetten, vervuilen doen ze toch al…. slecht plan.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 05 december 2010 01:02 AM
  [ # 12 ]

Je sproeierbezetting veranderen terwijl je op lpg rijdt heeft toch ook helemaal geen enkel nut?

Profiel  
 
cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 05 december 2010 01:14 AM
  [ # 13 ]
waterman schreef:

Wat dacht je van milieunormen? Lekker hoor dat rijk zetten, vervuilen doen ze toch al…. slecht plan.

Ik vraag me af of enige Europese fabrikant zich daar in de zeventiger jaren om bekommerde. Tegenwoordig is dat natuurlijk een ander verhaal.

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 05 december 2010 01:15 AM
  [ # 14 ]

Jazeker, want vanaf 1972 gelden er al milieunormen. Ik heb een origineel werkplaatshandboek van citroen uit die jaren waarin precies beschreven staat welke auto aan welke normen moet voldoen en hoe daar aan voldaan kan worden.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 05 december 2010 10:25 AM
  [ # 15 ]

Je kunt ook simpelweg de CO wat hoger zetten ipv een sproeier uitboren.

Probleem is vaak dat ze bij de APK het CO ver terug schroeven met als beroerd lopen en stotteren als gevolg.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook