Nadat mijn GS omhooggekomen is start er ergens een rateltje\ tikken.
Het rateltje\ getik is afhankelijk van het toerental en klinkt alsof het ergens aan het schutbord zit of aan de bak.
Het stopt weer zodra ik GS in een stand hoger zet, zodra hij deze stand heeft bereikt is het weer terug.
Maar na een halve km rijden is het ook weg…
Iemand die dit kan verklaren?
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Je H.D regelaar??
ok, en als dat het is, wat is het dan in de HD regelaar?
of is het weggooien en nieuwe kopen?
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Het is niet gezegd dat het de HD regelaar is. Op afstand is het moeilijk oordelen waar een aangegeven geluid moet zijn.
Kan ook zijn dat iets aanloopt ergens omdat het met het toerental mee gaat.
De kans is natuurlijk groot dat het de HD regelaar is aangezien het toerental afhankelijk is en start zodra hij op hoogte is.
Het is in elk geval niet iets wat fysiek aanloopt. Zou het misschien het veiligheidsventiel kunnen zijn? of kan dat überhaupt niet?
En komt het wel vaker voor dat een hogedrukregelaar spontaan start met tikken en kort daarna de geest geeft?
Het is dan misschien een fluitje van een cent om hem te vervangen, maar met dit weer stel ik het liever even uit
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
bij mij is het de rechter nokkenas die een beetje tikt, en na 2 minuutjes ophoudt.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ik ben er zeker van dat het niet de nokkenas is… (al tikt die óók wel een beetje )
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Mijn gsa tikte ook altijd nadat de drukregelaar afsloeg op de maat van de motor. Na een seconde of 10/20 was het weer weg. Als het koud was buiten was het nog erger. 3 jaar en ongeveer 60.000 kilometer mee gereden en nooit problemen mee gehad. Je kan voor de zekerheid de hoofdbol laten nakijken op de druk maar ik denk dat je er niet te druk om moet maken. Zolang de lhm groen is, er geen lekkage is, de remmen het goed doen en de auto goed omhoog komt is er niks aan de hand.
My other car is a broomstick.
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
hoofdbol mag je bij mij komen testen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>