hallo allemaal, ik heb zojuist de linker deur opengemaakt omdat de CV module een eigen leven lijdt.. conclusie is op dit moment dat het deurmechaniek dusdanig versleten is (vergeleken met rechts..) waardoor ik verwacht dat deze niet meer de juiste “afstanden” haalt om de module op de juiste manier te triggeren.. resultaat is een slot dat herhaaldelijk opent en sluit. Gevolg is iig dat de deur niet meer in het slot valt en de rest toch wel gesloten blijft.
Ik had toevallig een zelfde module uit een 205 liggen (exact dezelfde) , die heb ik even aangestekkerd om ens te zien wat eea doet, feitelijk werkt de boel electrisch, zij het dat de losse module waarschijnlijk niet helemaal in orde is, soms gaat ie weer open, soms reageert ie niet. Mogelijk is de nog gemonteerde module wel in orde maar wordt ie niet juist meer bedient door het sluit mechaniek..
nu heb ik de module in de deur iets verdraait uit z’n vergrendeling, de trekpen is daardoor ontkoppelt dus hij kan nu iig normaal op slot, maar hoe krijg je dat ding er helemaal uit..? ik zie op het losse ding een ronde en een sleufvormige nok, die laatste zie ik ook door het kunststof van het mechaniek ad buitenzijde steken. Moet deze zo te verwijderen zijn of wordt hiervoor het hele mechanisme verwijderd om een slag te kunnen draaien..? het komt me over als een “bajonetsluiting”
het sluitmechanisme zelf, de rechterdeur kun je netjes 2 klikken sluiten, links, uiteraard 95% vaker open en dicht geweest, heeft dus meer speling, er is nauwelijks nog sprake van “2 klikken” en in het zwarte kunststof waar ook de module in vergrendeld zit zie ik een barst.
is er een PDF oid waar het verwijderen van deze onderdelen in omschreven staat..?
zijn er andere modellen waar hetzelfde slotmechanise in gebruikt wordt (Citroën, Peug..?)??
ik heb al een paar keer aftermarket setjes ingebouwd, zowel alleen cv op afstand en complete alarmen.
ik moet zeggen dat dit vrij gemakkelijk te doen is. alleen electronica know how is wel nodig.
heb bij mijn vorige auto een compleet alarm met starten op afstand en die flauwe kul ingebouwd, daar was ik een dagje mee bezig. alleen cv op afstand denk een uurtje of 2