15 van de 32
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »

Brian’s V6 Break: Raammechaniek stuk - gefixt
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2028

Gepost: 28 november 2010 10:05 PM
  [ # 211 ]

Onder de bank zit alleen de pomp. Ik vermoed dat ie in de zekeringkast danwel onder het handschoenenvakje zit.

Ouwe mopperkont

Profiel  

Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1432

- XM TCT
Gepost: 28 november 2010 11:07 PM
  [ # 212 ]

Relais schijnt in de computerbak bij je ECU te zitten volgens de Haynes.

XM TCT Ambiance`94

Profiel  

Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3422

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 29 november 2010 12:34 AM
  [ # 213 ]

Haynes doet niet aan V6-en, dus dat zegt nog niet zoveel. Maar in de WPH’s kan ik het relais niet vinden. Nog wel in de parts list, nr. 816, maar in geen enkel schema terug te vinden. In schema’s waar de brandstofpomp staat, zit er ook geen relais in het circuit dat de pomp voedt. Het lijkt me ook wel wat overdreven om zo’n pompje van een relais te voorzien, maar welk relais genereert dan de foutmelding in de ECU?

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  

Dirk de Pirk
> 1400 berichten

- XM TCT
Gepost: 29 november 2010 03:07 AM
  [ # 214 ]

Zag in een schema dat het relais alleen gebruikt wordt bij de RFZ motoren met, (t/m 6 - `93), de Bosch Motronic MP3.1.
Geeft officieel echter geen foutcode af, wel vreemd.
Een schema van de V6 kan ik niet vinden , dus of `ie daarin gebruikt wordt weet ik ook niet .Ik zou er maar even mee doorrijden , kijken of het nog terugkomt die code .
Die ECU`s geven wel meer rare meldingen.
Ik kreeg laatst 3 keer een foutcode die helemaal niet bestaat , code 46! Laughing
Succes.

XM TCT Ambiance`94

Profiel  

Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 29 november 2010 11:03 AM
  [ # 215 ]

Helaas, het hunten is nog niet voorbij Sad
Vanochtend deed ie het weer. En weer hetzelfde rare gedrag: rijdend naar stilstand, niets aan de hand. Maar stilstaand even gasgeven en weer loslaten, dan blijft het toerental rond de 1500 hangen. Als ik vervolgens de versnelling in zijn 1 zet, en een heel klein beetje de koppeling op laat komen, dan daalt het toerental en blijft dan ook weer laag. Het lijkt een soort drempeltje waar die overheen geholpen moet worden.

Wat ik nog niet gecheckt heb is wat de gasklepsensor doet in zo’n geval. Misschien blijft die soms hangen. Die sensor geeft in ieder geval wel ‘stationair’ als het staionaire toerental normaal is. Stuk is die dus niet.

Profiel  

Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 29 november 2010 02:51 PM
  [ # 216 ]

Misschien sluit ie niet lekker af, beetje vuil ertussen of een luie veer, noem maar iets. EN dat het vacuum van een afremmende motor danwel belaste motor hem wel dichtrekt die laatste 0.5 mm maar als jij ff het gas aantikt niet.

Gok maar wat

Ouwe mopperkont

Profiel  

Dirk de Pirk
> 1400 berichten

- XM TCT
Gepost: 29 november 2010 02:58 PM
  [ # 217 ]

Geeft je pomp nog wel voldoende benzinedruk?
Werkt `ie wel naar behoren , geen storingen in je electriciteittoevoer daar naar toe?
Als je motor te weinig benzine krijgt krijgt `ie ook deze verschijnselen, gaat het toerental ook omhoog.Ook al omdat je een foutcode kreeg die aan je brandstoftoevoer leek te refereren.
Als je gas geeft spuit `ie wat extra in en loopt `ie weer even goed omdat `ie dan even genoeg benzine krijgt totdat`ie weer een tekort krijgt ,dan gaat je toerental weer omhoog.
Die pomp van mij is 2 weken terug ook al overleden, maakte daarvoor nogal herrie , een hoog vrij hard gezoem. Doet die van jou dat toevallig ook ?
Onder de achterbank even luisteren.

XM TCT Ambiance`94

Profiel  

Matthijs309
> 2000 berichten

Gepost: 29 november 2010 05:08 PM
  [ # 218 ]

Als een pomp stationair al niet genoeg op zou brengen, waarom zou hij het dan wel goed doen als je meer van hem vraagt ?
Indien dat op zou gaan, zou je eerder verwachten dat je te lage boordspanning hebt (meer toeren -> meer vermogen dynamo -> benzinepomp loopt stapje harder).

Ouwe mopperkont

Profiel  

Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1649

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 29 november 2010 06:17 PM
  [ # 219 ]

Zou het probleem misschien in 1 vd 2 of beide benzinedrukregelaars (metalen potjes bovenop de motor onder zwarte kunststof afdekkap) kunnnen zitten? Of een vacuümslangetje dat losgeschoten/uitgedroogd is, een slangeklemmetje die niet genoeg afsluit?

Misschien het vacuümslangetje van de (GM) MAP sensor?

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  

Dirk de Pirk
> 1400 berichten

- XM TCT
Gepost: 29 november 2010 07:25 PM
  [ # 220 ]
Matthijs309 schreef:

Als een pomp stationair al niet genoeg op zou brengen, waarom zou hij het dan wel goed doen als je meer van hem vraagt ?
Indien dat op zou gaan, zou je eerder verwachten dat je te lage boordspanning hebt (meer toeren -> meer vermogen dynamo -> benzinepomp loopt stapje harder).

Inderdaad ,door meer toeren verhoog je je boordspanning en werkt de pomp wellicht beter.
Daarom zou `ie stationair slechter kunnen lopen.
Vergeet niet dat de accu met deze kou ook minder spanning geeft.

XM TCT Ambiance`94

Profiel  

Matthijs309
> 2000 berichten

Gepost: 29 november 2010 09:48 PM
  [ # 221 ]

Ja maar dan is je pomp toch niet stuk? eerder je dynamo/accu Wink

Ouwe mopperkont

Profiel  

Dirk de Pirk
> 1400 berichten

- XM TCT
Gepost: 29 november 2010 10:15 PM
  [ # 222 ]

Kan een combinatie zijn ook nog . Wink
Brakke pomp die op z`n eind loopt en weinig spanning.
Edit: `t Valt me op dat dit forum nog op Zomertijd staat . cheese

XM TCT Ambiance`94

Profiel  

JanSr
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3440

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 30 november 2010 09:52 AM
  [ # 223 ]

Vanochtend deed ie het weer. En weer hetzelfde rare gedrag: rijdend naar stilstand, niets aan de hand. Maar stilstaand even gasgeven en weer loslaten, dan blijft het toerental rond de 1500 hangen. Als ik vervolgens de versnelling in zijn 1 zet, en een heel klein beetje de koppeling op laat komen, dan daalt het toerental en blijft dan ook weer laag. Het lijkt een soort drempeltje waar die overheen geholpen moet worden.

Mijn eerste fabrieksnieuwe XM V6 uit begin 1990 had precies hetzelfde, van nieuw af aan. In die tijd wist Citroen nog niets van elektronica in auto’s. Pas na een half jaar kwam er bericht dat die stationair luchtregelaar (de stappenmotor) wel eens de schuldige kon zijn. In officiele Citroentaal heet het ding

12   5918 85 01 SNELHEIDSSENSOR
              2 VOIES
              - INJECTIE ZPJ

en dat is helemaal verkeerd, het is geen sensor.

In die regelaar zit geen veer. De rotor wordt door de magneetkracht naar de beginstand gedraaid. Er hoeft ergens maar iets stroef te gaan en dat lukt dan niet.
Daarom denk ik nog steeds dat je het daar moet zoeken. Wellicht nog een exemplaar proberen?

Die lage accuspanning van Dirk vraagt uitleg. Als de motor draait is de boordspannig gewoon 14,5 volt. Hoe rot je accu ook is, zomer en winter. Als er iets mankeert aan dynamo of regeling komt Relais 848 niet in. Dat levert dan wel allerlei ellende, maar niet dit verschijnsel.

Mocht de benzinepomp kuren vertonen dan krijg je hooguit onderbrekingen in de injectie, dus bokkig gedrag of stoppen. Meer of minder druk kan het verschijnsel van Brian niet teweeg brengen.

Misschien is het al gevraagd: Wat is het gebruik bij 125 constant en warme motor? Dat moet beneden de 1:10 liggen, daarmee sluit je een heleboel uit, want dan staat die regelaar helemaal open.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  

Brian
> 3000 berichten

Gepost: 30 november 2010 10:22 AM
  [ # 224 ]

Grappig, bij mij heet die op Service.citroen.com STATIONAIREBEGR (nieuw €250), blijkbaar zijn onze Franse vrienden er zelf ook nog niet uit hoe dat ding moet heten Wink

Mijn gebruik ligt tussen de 1:9 en 1:10. Dat is dus wat meer dan de 1:10 die je als grens noemde, maar het is wel een Break, en die verbruiken gewoon meer. Lijkt me dus niet zorgelijk. Zolang ik niet als een petje voor het stoplicht gas ga geven doet ie het bijna helemaal goed (iets te hoog stationair), dus ik ben eigenlijk van plan het maar even zo te laten tot het weer klusbaar weer is. Weliswaar heb ik tegenwoordig redelijke sleutelruimte, maar ten eerste is die niet verwarmd, en ten tweede staat de DS daar te overwinteren. Sleutelwerk aan de XM moet dus in de kou onder de carport.

Profiel  

Brian
> 3000 berichten

Gepost: 21 januari 2011 09:33 PM
  [ # 225 ]

Mijn kofferklepslot reageert niet op de centrale vergrendeling. Niet open en niet dicht. Ik heb de bekelding erafgehaald en zie dat het motortje niets doet. Dus of het motortje is stuk, of het motortje krijgt geen open-sluitsignaal.
Als ik ga meten of er een signaal aankomt, meet ik met mijn multimeter niets, maat misschien is e puls gewoon te kort om mijn meter op te laten reageren.

En omdat het om een puls gaat lijkt het me niet verstandig om 12V op het motortje te zetten, voor je het weet piept die door.

Iemand suggesties om het motortje dan wel het signaal te checken?

Profiel  

15 van de 32
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook