





















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
daan schreef:Leuk dat je op zoek bent naar een pekelbak in dit geval misschien een AX of een ZX,maar de vraag blijft waar ben je aan de eind van de rit dus het voorjaar financieel beter mee af.
Oh ja, en als we dit soort dingen konden voorspellen waren we allemaal miljonair hè?
Dat weet je dus nooit. Ik ken mensen die met een auto van 4 ton nog in panne vielen tijdens een rondrit en ik ken ook mensen die in een auto van “€ 500” al jaren vrijwel onderhoudsloos én probleemloos dagelijks rondkarren!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
La Léo schreef:Hier in Raamsdonksveer zit trouwens een stalling voor € 200 per jaar (berekend op de afmeting van een CX).
Maakt toch eigenlijk niet uit of de stalling wel of niet in de buurt van Gouda is. Je gaat ‘m er tussentijds toch niet uithalen om mee rond te rijden, wel?
Het maakt idd niet uit of de stalling in de buurt van Gouda is. Raamsdonksveer zou wel goed uitkomen omdat hij in de lente toch daar naartoe moet
Nu APK is een goed idee en ook het plan maar meer om te zien wat er moet gebeuren. E 500,- is ongeveer wat ik aan een tijdelijke auto wil besteden en ja, het blijft altijd een flinke gok. Waarom die E 500,- niet in de CX steken dan? Omdat ik de extra E. 1000,- nu niet heb voor een anti-roest behandeling en de klepdekselpakking + aandrijfas gedaan moeten worden.
Morgen maar even wat belletjes (kwam nog een keelontsteking bij eind vorige week) en dan eens zien hoe het plan te concretiseren.
daan schreef:Ik vind de redenatie van zet maar in de stalling te snel genomen,je geeft het zelf al een beetje aan je bent klant bij het UWV,dus betekent goed nadenken waar je geld heen gaat.
Ik ben idd nu klant bij het UWV, werkgever is zo goed als failliet. De vooruitzichten zijn echter zo dat ik over een maand of drie vier alles aan de CX kan laten doen wat dient te gebeuren.
Als je over een maand of 4 wel het geld hebt voor het onknappen van je CX,dan ga je toch nu niet investeren in een pekelbak zonde van je geld.
Dan nu maar even met iets minder doen,maar dan loop je even niet het risico dat je een kat in de zak koopt(pekelbak)
Trouwens jouw CX heeft in de afdgelopen winters ook al in de pekel gereden,dus deze winter zal het verschil ook niet meer maken.
Ik zeg niet doen.





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Ik weet niet wat er met de aandrijfas moet gebeuren, maar een klepdekselpakking (voor het DS-blok in ieder geval) kost minder dan een tientje… En erin/eruit halen is ook de moeite niet zo.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Als je Haar gewoon bij huis laat staan en niet mee rijdt kost het ook geen geld.
en heb je ook geen last van pekel.
En water en sneeuw kan de auto wel tegen.
scheeld weer 200 euro voor stallingskosten.
En laat de apk en aandrijfas mischien ietsjes duurder zijn,maar moet toch gebeuren.
Groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Helemaal mee eens. Een aandrijfas is zo gefixt en die klepdekselpakking ( het is een 2.0 douvrin motor) heb ik er met 40 minuten netjes tussen….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dus eerst een goed kostenplaatje maken,daar draaid het hier even om.
Wordt mij hier op het CX-forum nou geadviseerd om mijn onbehandelde CX in de winter gewoon buiten te laten staan? En ik kan me niet voorstellen dat de smeltende sneeuw en regen niet slecht is.
daan schreef:Trouwens jouw CX heeft in de afdgelopen winters ook al in de pekel gereden,dus deze winter zal het verschil ook niet meer maken.
De CX heeft tot nu toe altijd binnen gestaan.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
waterman schreef:Helemaal mee eens. Een aandrijfas is zo gefixt en die klepdekselpakking ( het is een 2.0 douvrin motor) heb ik er met 40 minuten netjes tussen….
Als jij hem dan een uurtje helpt is ie voor 6 tientjes klaar,fijn toch.
En nog gezellig ook (hoop ik dan)
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
ken jij mijn uurtarief al
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
F.SvM schreef:En nog gezellig ook (hoop ik dan)
Ik ben niet zo gezellig hoor
Volgende week, als het weer lekker dooit, naar de APK bij Leen. Dan kan ik meteen eens zien hoe het met de bodem is als hij op de brug staat.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Wordt mij hier op het CX-forum nou geadviseerd om mijn onbehandelde CX in de winter gewoon buiten te laten staan? En ik kan me niet voorstellen dat de smeltende sneeuw en regen niet slecht is.
In de zomer regent het toch ook.
En je rijdt er toch niet mee dus van onderen wordt ze niet overdreven nat.
En vocht zit toch wel in de lucht zomer en winter,Zelf zou ik haar ook het liefste binnen zetten.
Maar gezien de beperkte financiele beperkingen moet je de gulle middenweg kiezen en sneeuw en regen kan ze wel tegen.
Koop dusnoods een hoes (weet niet of dit de beste oplossing is)
succes frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
waterman schreef:
ken jij mijn uurtarief al
kratje bier, meer kan het niet zijn toch.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Iemand ervaringen met een hoes? Verpest een hoes de luchtcirculatie niet waardoor de auto juist sneller gaat roesten? Buiten dat, moet ik de parkeerkaart aan de buitenkant plakken op een hoes
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
In de winter is de pekel de grootste boosdoener. Dat ligt er ook al voordat de sneeuw valt. Heb je geen overdekte parkeerplaats (viaduct, parkeergarage onder apartementen oid) in de buurt?
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi