Ree schreef:In de winter is de pekel de grootste boosdoener. Dat ligt er ook al voordat de sneeuw valt. Heb je geen overdekte parkeerplaats (viaduct, parkeergarage onder apartementen oid) in de buurt?
Nope, helemaal niets, helaas. Er wordt een grote parkeergarage gebouwd maar die is pas over een jaar af. Daarnaast had ik hoop dat ik een plek kon krijgen in de parkeergarage van een maar half gebouwd nieuwbouwproject. Maar de VVE daarvan ligt dwars en wil er niet aan.

Totaal aantal Berichten: 6503
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Water en sneeuw (is ook water) zijn het probleem niet. In de zomer regent het ook… De meerwaarde van een hoes zie ik dus niet zo, tenzij je lekkage hebt. Ja, je auto wordt niet stoffig en er komt geen vogelkak op.
Langs de straat zetten en niet rijden wil natuurlijk niet zeggen dat de CX in de winter helemaal gevrijwaard blijft van pekel, maar het scheelt natuurlijk een hoop. Je gaat er binnenkort toch ook mee naar de APK als het wat gedooid heeft? Het is niet dat met een beetje dooi alle pekel weer van de straat is, daar zijn wel wat regenuitjes voor nodig.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Net even gekeken en er is waar mijn auto staat niet gestrooid. De enige straat in het centrum die nog mooi wit is.
M Citroen schreef:Iemand ervaringen met een hoes? Verpest een hoes de luchtcirculatie niet waardoor de auto juist sneller gaat roesten?
Ik heb ook een hoes gekocht in de tijd dat hij nog af en toe buiten moest staan. Maar daar ben ik snel op teruggekomen: als het vochtig weer is geweest is de auto onder de hoes ook vochtig terwijl hij zonder hoes allang opgedroogd zou zijn. Kortom: zeker in de winter geen goede oplossing lijkt mij.
Maar dat is overigens ook een krappe garagebox zonder ventilatie niet. Gewoon op straat is dan het beste: door de wind droogt een auto snel.
Tav de ZX -CX discussie: natuurlijk kan een budget ZX ook kapot, maar ik vermoed dat de (sloop-)onderdelenvoorziening voor een ZX beter en goedkoper is dan bij een CX. In mijn studietijd waren dit soort auto’s favoriet. Een CX kan je moeilijk als goedkoop zien.
Zelf kunnen sleutelen is dan wel een pre.

Totaal aantal Berichten: 2864
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Ik heb in deze tijd de CX ‘gewoon’ op een parkeerplaats langs de weg staan (zie avatar); accu eruit en tot ziens.
De enige pekel waar ze last van zou kúnnen hebben is wat de strooiwagen in het voorbijrijden tegen haar aangooit, da’s minimaal.
Straks als de eerste regenbuien het pekelmonster hebben weggespoeld accu er weer in, beetje remmenreiniger in het luchtfilter en starten; gaat al jaren prima zo.
Een hoes gebruik ik niet, zoals gezegd heeft ze van vorst verder geen/ nauwelijks last.
De politie/ gemeente maakt geen bezwaar: de auto heeft APK en er wordt netjes WA en MRB voor betaalt…
‘Spirit of avant-garde’

Totaal aantal Berichten: 5165
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Pascal schreef:Een hoes gebruik ik niet, zoals gezegd heeft ze van vorst verder geen/ nauwelijks last.
Roestsnelheid is direct evenredig met de temperatuur. Hoe kouder, hoe langzamer het roestproces gaat.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Een paar kiekjes van de CX in de sneeuw.

Totaal aantal Berichten: 290
- ID/DS Dspecial
- C3 1.4i
Je hebt een PB’tje.
Dit is mijn project… http://www.nieuwzaailand.nl/over_het_project
En natuurlijk onze sleutelplek http://www.sleuteltje-11.net (We hebben nog plaats in de stalling)
Fase 1 is een uurtje geleden voltooid. Ik heb een ZX, geinig dieseltje met 400.000 op de teller voor zeer weinig. Bedankt voor de tip Leontien, een geschenk uit de hemel!
Volgende week, als de weg pekelvrij is, breng ik de CX naar de stalling in Raamsdonkveer. Daar gaat ze tot april of begin mei even lekker uitrusten terwijl ik alles weer op orde breng. In de lente is het dan op naar Hydraulique.
Ik kan de CX daar overigens niet op bokjes zetten, is dat een probleem voor deze periode? Voor de rest heb ik de tips in Robin’s topic gelezen, raam op een kiertje, accu eruit enz. Gaat goed komen allemaal dus.

Totaal aantal Berichten: 9362
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Goed bezig ,fijn dat alles geregeld is.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Daar ben ik ook blij om.

Totaal aantal Berichten: 6503
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Spuit de CX nog even goed af voor je hem wegzet, want volgende week is de weg echt nog niet pekelvrij.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Ik rij gewoon door weer of geen weer. Voor de winter zet ik ‘m altijd in de was (poetsen dus).Tijdens de winter gelijk als ‘t niet vriest wasstraat met bodemreinigen. Na de winter rondom en onder roest plekjes check. Zonodig behandelen. Staat s’nachts in droge garage.
Zorg dat ie schoon en stevig in de was staat en gewoon buiten. Langs de straat heb je eerder schade door anderen dan door roest….... Vochtvreter erin is fijn voor je interier.
Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Totaal aantal Berichten: 3673
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
M Citroen schreef:Ik kan de CX daar overigens niet op bokjes zetten, is dat een probleem voor deze periode?
Nee joh, maakt niets uit voor die paar maandjes. Gewoon de banden op 3 bar zetten (bij het pompstation om de hoek), vochtvreter(s) erin, accupool eraf, raampjes op een klein kiertje. Eigenlijk precies zoals bij die ‘Gouwe’ die daar ook staat! Alleen heb ik die natuurlijk niet gepoetst van tevoren.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Bedankt voor de tips allemaal. Schoonspuiten en een wasbeurtje gaat nog wel lukken maar helemaal in de was zetten…....brrrr, te koud voor.