Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 13-12-2005
- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
Midfriesland schreef:Ik ga morgen even bij deze http://link.marktplaats.nl/396894391 kijken of ik er wat mee kan als donor. Lippenhuizen is niet zo ver rijden en kijken kan geen kwaad.
Ze heeft nog apk tot december. Er is dit jaar nauwelijks in gereden omdat de dynamo stuk is geraakt.
Wat ik alvast weet is dat het geen mooie auto meer is (lelijk groen gebeund) en dat het interieur zijn beste tijd heeft gehad. Er is gelast aan de achterste binnenschermen en de bodemplaten. Volgens de contactpersoon (plaatselijke garagist) is ze technisch ok en in principe apk waardig op een lekje in de uitlaat na. Ik ben benieuwd.
Wel een mooie late GSA op kenteken. Afgegeven op 13-06-1985, je ziet vaak meer GSA’s met een N kenteken.
Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Ze ligt al in stukken heb ik begrepen. Binnenkort een tweede ritje Lippenhuizen in de agenda om de nuttige delen die ik op mijn verlanglijstje heb gezet op te halen. De ene z’n dood…
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 19-05-2006
- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
nooit gezien! en lippenhuizen is 5 kilometer bij mij vandaan!
als je er heen gaat dan rij krap aan bij mij langs!
maar goed dat ik alles niet weet waar wat staat
azu 1973
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963
Cx 20re
berlingo
dyane4
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Vandaag een halve GSA in de kofferbak weggeleept. Blok en bak moeten nog want dat paste niet meer…
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 254
Geregistreerd: 13-01-2008
- Xsara 1.6i coupe automaat
Die GSA X3 in Leek! Wauw. Zat ik niet toevallig vorige week in Leek voor mijn werk. Waarom ben ik niet even langs gereden? Als ik dit had geweten…..Heb geen ruimte nu voor een 2e auto maar had graag wat foto’s gemaakt.
Liever oud en Frans, dan nieuw en Japans
Totaal aantal Berichten: 389
Geregistreerd: 04-11-2004
- Xantia 2.0 HDi
- Visa 11RE
Iemand bekend met deze GSA 1.3 Pallas 1980 c-matic?
http://link.marktplaats.nl/384172970
Deze ziet er uit als een mooie wagen.
Hoe betrouwbaar zijn de GSA’s eigenlijk? Genoeg om dagelijks te gebruiken? Wat is het gemiddelde verbruik van zo’n wagen eigenlijk?
(ex) visa 11 RE(1983), (ex) ZX Break, TurboD (1994) Gris Crepuscule,
(ex) Xsara break Hdi Différence II (2004) Gris Iceland, (ex) Xantia Break Hdi Plus (2001) Gris Fulminator, (ex) C5 berline ph2 2.0 HdiF Gris Fulminator{Ik houd geloof ik van grijs…}
Visa 11 RE (1984) wit
BX 19 Gti (1986)rood
Grand C4 Picasso BlueHdi 120 Business (2015) Blue Kyanos
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
WaJo schreef:
Hoe betrouwbaar zijn de GSA’s eigenlijk? Genoeg om dagelijks te gebruiken? Wat is het gemiddelde verbruik van zo’n wagen eigenlijk?
Dagelijks gebruik kan prima, wel zomers. Ze houden niet zo van de pekel. Tehniek is betrouwbaar. Gemiddeld verbruik zal zo rond de 1:12 zijn.
WaJo schreef:Iemand bekend met deze GSA 1.3 Pallas 1980 c-matic?
http://link.marktplaats.nl/384172970Deze ziet er uit als een mooie wagen.
Hoe betrouwbaar zijn de GSA’s eigenlijk? Genoeg om dagelijks te gebruiken? Wat is het gemiddelde verbruik van zo’n wagen eigenlijk?
Pfoe, dat is wel een heeeele fraaie GSA zeg!
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 43323
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
citro-power schreef:WaJo schreef:
Hoe betrouwbaar zijn de GSA’s eigenlijk? Genoeg om dagelijks te gebruiken? Wat is het gemiddelde verbruik van zo’n wagen eigenlijk?
Dagelijks gebruik kan prima, wel zomers. Ze houden niet zo van de pekel. Tehniek is betrouwbaar. Gemiddeld verbruik zal zo rond de 1:12 zijn.
Ik denk dat 1 op 12 voor een C-matic wat erg optimistisch is. Een 1300 met 5 bak zal dat misschien kunnen halen, een c matic met z’n 3 bak… ik denk dat je met 1 op 10 best blij mag zijn.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Een 1220 C-matic doet 1 op 7,5 op LPG en op benzine 1 op 9 ongeveer.
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Mijn 1299 met 5-bak doet gemiddeld 1:12, record 1:15.
Mijn 1129 met 4-bak doet gemiddeld 1:10, record 1:14.
Mijn ex. 1129 met C-matic deed gemiddeld 1:9, record 1:11.
Ik gebruik de GSA als dagelijks vervoer en de techniek is tot nu toe altijd betrouwbaar gebleken. Op constructief en ergonomisch vlak zijn ze wat minder. Maar dat hoort bij een middenklasser uit die tijd.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Misschien was 1:12 wel iets te optimistisch. Ben trouwens wel een rustige rijder
C-Matic is wel een stuk onzuiniger dan handbak, komt doordat ie meer toeren maakt.
Totaal aantal Berichten: 389
Geregistreerd: 04-11-2004
- Xantia 2.0 HDi
- Visa 11RE
bedankt voor de reacties, is zo’n c-matic ook gevoeliger. Een handbak lijkt me constructief iets eenvoudiger en dus minder storingsgevoelige. Klopt dat?
Ohja en wat ik me nog afvroeg kent iemand deze wagen? Hij ziet er zo mooi uit dat ik verwacht dat ie van een liefhebber is en dat iemand van hier de auto al eens bekeken heeft, hij staat blijkbaar al een tijdje op MP.
(ex) visa 11 RE(1983), (ex) ZX Break, TurboD (1994) Gris Crepuscule,
(ex) Xsara break Hdi Différence II (2004) Gris Iceland, (ex) Xantia Break Hdi Plus (2001) Gris Fulminator, (ex) C5 berline ph2 2.0 HdiF Gris Fulminator{Ik houd geloof ik van grijs…}
Visa 11 RE (1984) wit
BX 19 Gti (1986)rood
Grand C4 Picasso BlueHdi 120 Business (2015) Blue Kyanos
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Een C-matic is een degelijke bak met een aantal kwetsbare aansturingsonderdelen.
Totaal aantal Berichten: 389
Geregistreerd: 04-11-2004
- Xantia 2.0 HDi
- Visa 11RE
Ik heb inmiddels contact gehad met de eigenaar. Hij schrijft het volgende:
Het onderhoud is altijd netjes uitbesteed, vnl bij Le Garagiste in Nijmegen.
- De APK loopt tot 4 maart 2012.
- De auto is betrouwbaar maar heeft wel zijn gebruiksaanwijzing, b.v. choke uit, 3 x pompen. Als hij écht koud is moet je hem even helpen om hem de eerste keer in de versnelling te krijgen. Hij rijdt natuurlijk het lekkerst als hij een beetje op temperatuur is.
- Het advies is om een electronische ontsteking te installeren.
- 1 Band zal vervangen moeten worden, rem links achter piept heel af en toe.
- De auto is niet roestvrij,
- Snelheids- en afstandmeter haperden. Via het clubmagazijn al een “nieuw” klokkenspel aangeschaft. Hiervan werkt echter de toerenteller niet goed.
Recent is voor iemand een aankoopkeuring gedaan bij Bonhof in Epe. Rechtsachterin (bij kokerbalk) moet gaatje dichtgelast worden. de auto lekt een heel klein beetje olie en idem heel klein beetje LHM. Niet meer dan een ringetje / pakkinkje. Het verbruik weet ik niet precies, omdat de afstandsmeter haperde. Schat circa 1:10
Dat klinkt me als een prima wagen, uiteraard mankeert er hier en daar iets maar goed dat heb je met een wagen van die leeftijd. Ik vraag me alleen af of het voor mij zo’n goede keuze is, aangezien ik een tweede wagen zoek die ook of en toen voor woon-werkverkeer kan worden ingezet als mijn vrouw de xantia nodig heeft.
Ik denk dat de wagen beter af is bij iemand die hem af en toe (bij mooi weer) uit de garage haalt (heb ik niet) en er mee gaat toeren. Hopelijk heb ik het mis, want het is lijkt me een schitterende auto om te zien.
Hoe denken jullie, als ervaren GS(a)rijders, hier over?
Is het mogelijk om de C-matic op termijn te vervangen door een (5v)handbak, om de wagen zuiniger en/of betrouwbaarder te maken (ivm lastig in de versnelling te krijgen)?
(ex) visa 11 RE(1983), (ex) ZX Break, TurboD (1994) Gris Crepuscule,
(ex) Xsara break Hdi Différence II (2004) Gris Iceland, (ex) Xantia Break Hdi Plus (2001) Gris Fulminator, (ex) C5 berline ph2 2.0 HdiF Gris Fulminator{Ik houd geloof ik van grijs…}
Visa 11 RE (1984) wit
BX 19 Gti (1986)rood
Grand C4 Picasso BlueHdi 120 Business (2015) Blue Kyanos