piepjes bij instrumentenpaneel
alfiegrunn
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21

Gepost: 29 oktober 2010 06:16 PM

hallo allemaal,

ik ben sindskort in het bezit van een xsara break hdi uit 2001, tijdens het rijden is er een irritant piepje te horen in de buurt van het instrumentenpaneel,beetje van een muis gaat ook vrij snel en aan 1 stuk door, ik ben bang dat het probleem het instrumenpaneel zelf is. dat ie los zit of iets dergelijks.ik hoop het niet want die handigheid om dat uitelkaar te halen heb ik ook weer niet. heeft iemand een idee wat het anders kan zijn en hoe het dan ook op te lossen is? het komt niet bij de luchtroosters vandaan. echt ergens achter het stuur vandaan

groetjes alfons

Profiel  

xsaragek
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3

Gepost: 28 november 2010 11:22 AM
  [ # 1 ]

hallo dat kan een kabeltje doen die ergens aan lands trild /maar wat ik denk dat de moter van de aanjager blijft lopen en dat daar een piepje in zit als je hem harder laat lopen pieot hij dan ook.

EDIT Moderator: Zou je een beetje op je spelling kunnen letten aub? Het moet wel leesbaar blijven..

Profiel  

alfiegrunn
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21

Gepost: 28 november 2010 11:30 PM
  [ # 2 ]

ik had zelf het idee dat de aanjager er niks mee temaken heeft omdat het ook piept als die uit staat, tenzij die aanjager door loopt zonder dat je het merkt.. komt zo’n beetje achter het stuur vandaan. op hobbel weggetjes piept het ook sneller. denk nog dat het instrumentenpaneel los zit of de snelheidsmeter zelf of andere klokken. blijft een beetje gissen waar nu precies het geluid zit wel achter het stuur vandaan…

Profiel  

xsaragek
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3

Gepost: 29 november 2010 05:24 PM
  [ # 3 ]

hallo wat je dan kund doen is even met de vuist op het stuur slaan/ of op het dasbord boven het instrumenten pannel,
het kan zijn dat je dan het piepje /kraakje kund horen, maar in dit soort gevallen is het lang zoeken.

gr xsaragek

Profiel  

Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3221

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 30 november 2010 12:26 PM
  [ # 4 ]

Achter je ventilatieroosters links en rechts zitten de schroefjes verborgen die je halvemaanvormige teller-afdak op zijn plek houden, het kan wezen dat een van de schroefjes/bevestigingspootjes is afgebroken en daardoor het plastic langs elkaar krast.

Het verstandigst is dat je tijdens het rijden systematisch op verschillende plekken even het plastic aandrukt teneinde de rammeltjes te lokaliseren.

Druk bijv. op het tellerpaneel (aan de zijkanten en nóóit in de midden) en kijk of het dan ophoudt.

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook