![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_11557.jpg)
Totaal aantal Berichten: 190
- (Grand) C4 Picasso 1.6 THP 165 aut exlusief
Zal heel moeilijk zijn om er een te vinden. Is mij niet gelukt en is zover mij gebleken is ook niet te koop.
Heb twee grote kleine gekocht en met de hulp van echtgenote en naaimachine geknutseld.
Heb nu een dek dat een groot deel van de voorruit en de zijruitjes afdekt.
Succes.
Gr. Gerard
Met citroen zoef je over de wereld
Je hebt toch van die mooie spuitbuisjes? Sproei het op de vooruit en een paar tellen later wis je in 1 keer je vooruit schoon.
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_8645.jpg)
Totaal aantal Berichten: 622
- (Grand) C4 Picasso BlueHDi 120 S&S
Zoals Manni al zei: Bij de Halfords heb ik zaterdag zo’n aludeken voor MPV’s zien liggen.
Zelf gebruik ik het (alu)scherm dat ik kado heb gekregen bij de Citroën zomer- of wintercheck een tijdje geleden. Daar zit aan de flappen aan de ene kant een elastieken lus die ik aan de achteruitkijkspiegel kan haken en aan de andere kant een elastieken koord die ik precies aan de andere speigel kan knopen. De onderkant doe ik onder de ruitenwisser en dan kan hij geen kant meer op.
De ruit is dan vorstvrij vanaf de onderkant tot aan de hoogte van de regensensor.
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_11557.jpg)
Totaal aantal Berichten: 190
- (Grand) C4 Picasso 1.6 THP 165 aut exlusief
edit mod; Quote gewist. Het quoten van het voorgaande bericht is onzin.
Die kun je niet met de deur vastzetten. Alleen onder de ruitenwisser vastklemmen is te weinig. ze waaien dan met het eerste het beste windje weg. wij C4picasso rijders hebben tussen de deur en het voorraam nog een zijraampje en daardoor zijn die kant en klare schermen te klein (kort).
Een ruit schoonmaken met een spuitbus een lachertje! Zodra de alcohol in het oplosmiddel uit het gesmmolten ijs is verdampt heb je weer een lekker bevroren ruit. een gek die erin trapt om dit te kopen.
Groeten, Gerard.
Met citroen zoef je over de wereld
Sparks schreef:Zoals Manni al zei: Bij de Halfords heb ik zaterdag zo’n aludeken voor MPV’s zien liggen.
Zelf gebruik ik het (alu)scherm dat ik kado heb gekregen bij de Citroën zomer- of wintercheck een tijdje geleden. Daar zit aan de flappen aan de ene kant een elastieken lus die ik aan de achteruitkijkspiegel kan haken en aan de andere kant een elastieken koord die ik precies aan de andere speigel kan knopen. De onderkant doe ik onder de ruitenwisser en dan kan hij geen kant meer op.
De ruit is dan vorstvrij vanaf de onderkant tot aan de hoogte van de regensensor.
Naar aanleiding van de reactie van Manni ben ik naar Halfords geweest, en ook een paar Halfords in de omgeving gebeld, allen uitverkocht en nog niet bekend of die “groote” uitvoering weer bevorraad wordt.
Maar jou advies Sparks lijkt me wel wat. Mijn dochter heeft inderdaad ook zoiets van vorig jaar ingebruik met rode lusjes en zwart elastisch band aan beide zijden/flappen. Is dat wel “windbestendig” om de buitenspiegels heen, het zou in mijn ogen het ei van columbus zijn.
Totaal aantal Berichten: 636
- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Een deken of plaid helpt ook goed. Die zijn meestal groot genoeg om de hele voorruit te bedekken en die kun je met de deuren vast klemmen. Alleen een nadeel is dat je dat ding dan binnen in huis moet laten drogen. In de kofferbak blijft-ie met dit weer nl. kletsnat.
Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_8645.jpg)
Totaal aantal Berichten: 622
- (Grand) C4 Picasso BlueHDi 120 S&S
@adev: Ik gebruik hem al voor de 2e winter en heeft me nog niet in de steek gelaten. Hij klemt strak over de voorruit met het elastiek aan beide zijspiegels en de ruitenwisser doet de rest.
Ik kan vanavond wel even een foto maken.
Je kan - net na het afzetten van het contact - even de ruitenwisserhendel naar beneden drukken. Beide wissers komen dan rechtop staan en dan is het een kleintje om die aludeken eronder te plaatsen. Het voorkomt tevens dat de wissers aan de voorruit vastvriezen. Na het verwijderen van de deken en het starten (of gewoon contact opzetten), druk je de hendel opnieuw omlaag en zetten ze zicht terug in de normale rijstand.
2 x BX, 2 x Xantia, 2 x C4 Picasso—> 6 x gelukkig
Sparks schreef:@adev: Ik gebruik hem al voor de 2e winter en heeft me nog niet in de steek gelaten. Hij klemt strak over de voorruit met het elastiek aan beide zijspiegels en de ruitenwisser doet de rest.
Max BrainBox schreef:Je kan - net na het afzetten van het contact - even de ruitenwisserhendel naar beneden drukken. Beide wissers komen dan rechtop staan en dan is het een kleintje om die aludeken eronder te plaatsen. Het voorkomt tevens dat de wissers aan de voorruit vastvriezen. Na het verwijderen van de deken en het starten (of gewoon contact opzetten), druk je de hendel opnieuw omlaag en zetten ze zicht terug in de normale rijstand.
Ik ga het vanmiddag proberen met de “bedekker” van mijn dochter. Bedankt voor de tips en de nog te nemen foto.
C4 Picasso Image
Sparks schreef:@adev: Ik gebruik hem al voor de 2e winter en heeft me nog niet in de steek gelaten. Hij klemt strak over de voorruit met het elastiek aan beide zijspiegels en de ruitenwisser doet de rest.
Foto lijkt met “cool” zou mijn kleindochter zeggen.
Ik moet morgen toch naar mijn dealer voor het wisselen van zomer- naar winterbanden, vraag ik gelijk of zij nog van die raambedekker hebben. Anders vraag ik of mijn dochter ruilen wil voor een andere bedekker op haar C3.
De tip om de ruitenwissers omhoog te zetten was mij al bekend.
Bedankt
[Naar aanleiding van de reactie van Manni ben ik naar Halfords geweest, en ook een paar Halfords in de omgeving gebeld, allen uitverkocht en nog niet bekend of die “groote” uitvoering weer bevorraad wordt.
Maar jou advies Sparks lijkt me wel wat. Mijn dochter heeft inderdaad ook zoiets van vorig jaar ingebruik met rode lusjes en zwart elastisch band aan beide zijden/flappen. Is dat wel “windbestendig” om de buitenspiegels heen, het zou in mijn ogen het ei van columbus zijn.
Oh ja, zijn die dingen er niet meer (voorradig)? Nou zuinig zijn op mijn exemplaar (tussen de deuren klemmen vind het Alu niet zo leuk, scheurtjes….)
Verder prima ding, zit ook een lusje aan. Echter hij dekt niet het hele voorraam af, de breedte is ten koste van de hoogte gegaan. Dus met de C4GP moet je onder en naar wens boven nog een stukje krabben….
Suc6
Manni
Besteld 12 mei, geleverd 9 augustus 2007!
C4GP 2.0 EB6V Exclusive
Kleur: Nocciola
Panoramisch dak
Bluetooth
17 inch velgen Scandola
16 inch velgen Dezent V (winter) met Michelin Alpine4.
Ik heb ook zo’n kleintje (alu-deken hé).
Bovenkant net over de sensor leggen,dan kunnen de zijflappen net tussen de deur.
Blijft er aan de onderkant inderdaad zo’n 20 cm. onbedekt.
Auto starten, ontwasseming aanzetten, zijruiten schoonkrabben (of zijn er nog mensen die een
kijkdoos van hun wagen maken? Je weetwel blokjes van 10 cm. openkrabben).
En de onderste 20 cm. van je voorruit zijn ondertussen ook ontdooit.
No problemo.
C4 Grand Picasso 2.0i 16V EB6V Exclusive
Blue Oriental juli 2007
http://www.mijnalbum.nl/Album-8DOCB6AL-Foto