problemen koppeling
wes
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4

Gepost: 30 november 2010 09:35 PM

sinds kort heeft mijn xantia problemen met de koppeling, hij maakt heel veel toeren ma komt dan niet echt op gang! nou dacht ik dus dat de koppelingsplaten aan vervanging toe zijn, maar nu komt het: hij heeft de problemen niet elke dag als ik er mee rij en dat vind ik dus erg vreemd! weet iemand misschien wat dan het probleem zou kunnen zijn?

Profiel  

boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 30 november 2010 10:06 PM
  [ # 1 ]

Ik zou je koppelingskabel eens nakijken. Als die heel stroef loopt kun je dit effect krijgen. Kijk wel uit dat je de eventueel nog goede plaat niet oprookt! Het kan zo gedaan zijn en dan moet alsnog alles los.

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  

Ed P
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1223

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 01 december 2010 11:10 PM
  [ # 2 ]

Tja, ik heb wel eens zo iets gehad met een BX, toen waren de veren in de koppelingsplaat kapot en lagen die af en toe tussen de platen en soms niet. Toen kwam de koppeling ook niet altijd goed vrij.

Kan ook je versnellingsbak zijn, ik hoop van niet voor je, dat er iets mis zit, ook dat heb ik een keer gehad maar toen heb ik maar een andere bak gemonteerd.

Misschien koppeling niet goed afgesteld of lucht in je systeem als je een hydraulische koppeling hebt.

Misschien kun je iets meer beschrijven hoe of wat?

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook